  • Data: 2018-12-23 22:02:17
    Temat: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a722953e-e8a4-4110-b76d-33b640993a35@googlegrou
    ps.com...

    > nie da się na VoIP połączyć modemów :( tzn. robiłem testy na różnych
    > ustawieniach bramek i jedyne co udało mi się połączyć to na chwilę
    > na 1200bps ale i tak rwało na potęgę

    Ale z dostępem pójdzie, w końcu na UPC-owym VoIP (czymże jest port w
    modemie, jak nie bramką skonfigurowaną pod potrzeby operatora?), dobzykałem
    do 202122 na 54333, a nie wiem, czy z raz mi więcej nie poszło...?
    Rzeczywiście muszę spróbować, tylko zastanawiam się, czy zamówić coś na
    chwilę na drugi port, czy szukać kogoś z innym modemem i tak wypróbować?
    Co do rwania - warto pomanipulować parametrem S91, może dać zadziwiająco
    dużo. Na jednym z łaczy, co nominalnie nie chciało mu się bzykać, to po
    ustawieniu S91=40, trach, 26800-28800 pewne i stabilne. W innym miejscy
    sygnał aż za mocny i bzykało jedynie na 2400, wystarczyło zmienić S91 i od
    razu przeskoczyło chyba na 16800, albo 19200. Mnie rwało i nie pomagało
    kombinowanie z S91 jedynie wtedy, gdy zje*any był tor "wstecz" w łączu.
    Jeden link do ACMM, jak jeszcze miałem EWSD, na ucho idealnie, a połaczyć
    się nie dało, albo złaziło do niepewnego 4800 po wielu renegocjacjach łącza,
    inny link, z na ucho fatalnym, zniekształconym na amen sygnałem, dawał pewne
    i trwałe 14400, sporadycznie nawet 16800. Wtedy jednak nie miałem szybszego
    modemu, był to jedynie 28800 bps Zoom Comstar 620 (tak, ten bardzo fajnym
    telefonem głośnomówiącym i wieloskrzynką-sekretarką). szybszego dorobiłem
    się dopiero w laptopie.
    Z kumplem próbowałem się "bzykać", ale szło tylko 2400, przyczyną był
    kondzioł równolegle z jego linią, po jego usunięciu od razu wynik 5-cyfrowy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.