  • Data: 2019-10-03 22:13:05
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-03 20:44, slawek wrote:
> [...]
    wskazany przeze mnie problem.Proszę:int multiply(int x, int y){ return x +
    y;}"Wyniki obliczeń tej funkcji nie będą zależeć od kompilatora".G. prawda. int nie
    jest zdefiniowany i wynik będzie zależał od kompilatora, architektury, flag
    kompilacji i bugów w kompilatorze.Te ostatnie bywają kłopotliwe z definiowaniu w
    sposób pewny.

> [...]
    > potrzebna). Robił to wykonując jakiegoś nop ileś tam razy. Potem
    > sobie coś wyliczał. No i problem: prędkość procesorów wzrosła aż
    > tak, że te nop-yBo zajmowały zero czasu (mierzonego z
    > dokładnością 55ms czy jakoś tak). Efekt? Piękne dzielenie przez
    > zero i crash w startu code... I to zwykle w programach które
    > przez wiele lat były "całkiem dobre". Oczywiście - dotyczyło to
    > tylko jednego konkretnego kompilatora, jednego producenta. Więc
    > nie ma że działanie programu nie zależy od kompilatora. I że
    > każdy kompilator jest taki sam - to piękny - ale

    To prawda.
    Tyle tylko, ze to nie wina Pascala, ale Borlanda (tyczy TurboPascala3.x
    a nie 4.x czy Delphii).
    W owym czasie MC C/C++ praktycznie nie nadawal sie do uzycia (50+
    powaznych bugow), dlatego pisalismy w.. Turbo C++ a pozniej w Borland
    C++.
    PS: Na tymze syfiastym Borlandzie stalo cale Asseco (wtedy COMP Rzeszow)
    - vide defBank. Wiec spoko Slawciu. Nie podniecaj sie. Mozna...
    Jeno trzeba sie _naprawde_ znac (bebechy kompilerow rowniez).

    PS: Moge Ci latwo udowodnic _jak_ trzeba sie bylo znac.
    No ale tego ex cathedra nie widac (tylko byle granty;)

    AK