    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: POpularność języków programowania w PO)
    Date: Fri, 15 Nov 2019 21:32:32 +0100

    On 15/11/2019 17:53, wloochacz wrote:
    > A czego wg ciebie nie posiada, ze nie warto w jego stronę spoglądać?

    Brak popularności i niszowość. Z tego samego powodu ludzie nie
    programują powaznych rzeczy w ocalmie.

    > Np. Python i oprogramowanie desktop?
    > Wolne żarty - równie doborze mogę pisać aplikacje web w Delphi.

    Nie równie dobrze. Znacznie gorzej ponieważ Delphi nie ma tego biliona
    bibliotek które ma Python. Nie ma tego biliona userów gotowych do
    wsparcia jak się helloworld nie kompiluje i jak TensorFlow nie działa.
    Nic nie ma.

    > Delphi jest jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym) narzędzi dla
    > aplikacji desktop.

    Nie. Jest zupełnie nijakie. Form4.Button17.onClick potrafi już od bardzo
    dawna każdy IDE.

    > Ja wiem, ze dziś tylko web, PWA, UWP i inne pierdoły.
    > Ale nie zawsze ma to sens.

    BYć może nie ma sensu, ale siedzenie w niszy gdzie nie ma nic poza
    głupimi okienkami wydaje się mało przyszłosciowe.

    > To że ty nie umiesz tego zaprogramować lub znaleźć, nie oznacza że tego
    > nie ma.

    To oznacza że tego nie ma. Albo inaczej: brak std:: w Pascalu przekreśla
    komatybilność kodu. Przypominam sobie czasy kiedy *każdy* znany mi
    kawałek kodu wynajdywał kwadratowe koła w postaci kontenerów, każdy
    inaczej i prawie każdy źle. I trwało to tak długo że po bliskim
    kontakcie z Delphi 3 uznałem że czas zgasić światło.

    > I proszę przestań się pogrążać.

    Tu jest nie pogrążanie się tylko trzeźwe spojrzenie na świat. To że coś
    jest Turing Complete nie oznacza że nadaje się do pisania. Czasami
    nadaje się do muzeum.

    > Ty chyba jednak nie programujesz na co dzień, może co najwyżej jakiś
    > prosty skrypt napiszesz na szybko...

    Odwrotniem, na co dzień programuje apliakcje do których GUI jest tylko
    dodatkiem. Istotnym, ale dodatkiem. W których konkretne platforma jest
    tylko jedna z kilku. W którym muszę zarówno pisać w Visualu jak i w
    konsoli w vimie. Debugować w Win jak i w Linuxie. IDE? Nie przypominam
    sobie abym ostatnio używał czegoś więcej niż pisanie, kompilowanie,
    debugowanie, unit testowanie. IDE są przereklamowane.

    > Taaa... jasne.

    Tu się musi czaić jakiś solidny argument. Szkoda że nie padł.

    > Jest w tym sporo racji.

    Nie ma nawet śladu racji. Pascal to boczna gałąź ewolucji. Nie tylko
    kiepsko wpływa na świat obecny ale nawet w czasach swojej świetności był
    tylko duperelowatym językiem do duperelowatych zastosowań, głównie
    hobbystycznych, choć oczywiście wiem ile softu do obsługi aptek napisano.

    > Nowoczesny Object Pascal, ma bardzo podobne możliwości języka do C# czy
    > Java.

    Ide o zakład że to miał być argument za tym aby Pascala używać a wyszło
    jak zwykle ...

    > Poważnie, nie wiesz o czym piszesz.
    > A piszesz niemałe bzdurki na temat technologii, której nie znasz.

    Następny psychiatra za 3 grosze od usenetu.

    > Być może miałeś z nią styczność przez krótką chwilę.
    > Co nie znaczy, żeś spec.

    Całe szczęscie nie miałem aż tak długiego kontaktu aby teraz bredzić o
    przydatności innej niż muzealna.