    From: "wlasti" <w...@W...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Palność mieszanki ON z benzyną
    Date: Thu, 27 Oct 2016 11:26:08 +0200

    "ToMasz" wrote in message news:nuqpn9$qh6$1@dont-email.me...

    W dniu 26.10.2016 o 13:39, wlasti pisze:
    > Czy wiecie jaki procent w mieszance musi być benzyny z ON aby taka ciecz
    > (opary) łatwo się zapalały - od zapałki

    są takie piece na stary olej. taki piec się odpala od mieszanki benzyna
    plus olej pół na pół. taka mikstura zapala się od zapałki, na zimno. na
    tej podstawie można wysnuć wniosek, że pół na pół benzyna i On będzie
    się ładnie i szybko palić. Jednak jeśli chcesz w jakiś sposób spalać sam
    ON, to po wstępnym podgrzaniu jakiegoś "palnika", będzie stabilnie
    "poddtrzymywał" spalanie.

    ToMasz

    bardzo dzięki
    ToMasz trafił w punkt - mam do rozpalania
    duży ba giga kocioł na "wszystko"
    a przeważnie na mokre ścinki drewna - jak ruszy to już nieźle pali
    ale rozruch jest strasznie upierdliwy

    i Kolega J.F. przypomniał nafte zapomniany wynalazek -
    tylko na cepenie łatwiej kupić ON i benz niż znaleźć naftę...

    dzięki piękne - spróbuje 1:1 - dam znać na przyszłość poszukującym
    babaryba