  • 1. Data: 2016-10-26 13:39:42
    Temat: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    Czy wiecie jaki procent w mieszance musi być benzyny z ON aby taka ciecz
    (opary) łatwo się zapalały - od zapałki
    ale nie paliły wybuchowo - szukam i wyskakują tylko "tragedie przy
    tankowaniu"

    Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i
    dynamicznie?
    A może czegoś innego? -
    Spirytus?
    Rozpuszczalnik?

    pozdrawiam
    babaryba

  • 2. Data: 2016-10-26 13:39:44
    Temat: Re: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-10-26 o 13:39, wlasti pisze:
> [...]
    > tankowaniu"
    >
    > Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i

    może napisz najpierw do czego ci to potrzebne to będzie można będzie ci
    coś podpowiedzieć - narazie jedynie można pobawić się we wróżbitę.

  • 3. Data: 2016-10-26 13:51:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wlasti" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >tankowaniu"
    >Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i

    Nafta ? Jet A1 chyba taka "lzejszym ON" jest.

    Bo na oko w mieszance to zawsze grozi to samo - albo odparuje za malo
    i sie nie zapali, albo odparuje za duzo - i bedzie maly wybuch.
    Ale to chyba tak czy inaczej grozi, wiec "ostroznie z ogniem" .

    >A może czegoś innego? -
    >Spirytus?

    metanol jeszcze ... ale one tez troche paruja, to i maly wybuch moze
    byc.

    Parafina i knot - swieczka jeszcze nikomu nie wybuchla (bez solidnego
    podgrzania :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-10-26 14:12:30
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 26.10.2016 13:39, wlasti wrote:
    > Czy wiecie jaki procent w mieszance musi być benzyny z ON aby taka ciecz
    > (opary) łatwo się zapalały - od zapałki
    > ale nie paliły wybuchowo - szukam i wyskakują tylko "tragedie przy
    > tankowaniu"

    ON zapala sie przeciez od zapalki. Polej na papier lub drewno i sie
    ladnie zapala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2016-10-26 15:39:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-26 13:39, wlasti pisze:
> [...]
    > tankowaniu"
    >
    > Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i

    Benzyna w otwartym zbiorniku, bez oparów nad nią zapala się łagodnie i
    płonie w miarę spokojnie na powierzchni.
    Wybuchają opary benzyny, więc nie ma raczej takiej mieszanki, która w
    każdych warunkach spełniała by twoje wymagania.
    Dotyczy to każdej tego typu substancji.

  • 6. Data: 2016-10-26 16:10:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-10-26 o 13:39, wlasti pisze:

    > Ile dolać benzyny do ON aby łatwo zapalało - ale nie wybuchowo i
> [...]

    Szykujesz się na 11.11?

  • 7. Data: 2016-10-26 16:22:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest taka mieszanka. Przy drukowaniu tkanin uzywa sie zagestnikow. Zagestnik ma
    konsystencje budyniu. Zrobiony jest z emulgatora benzyny i wody. Paliwo turystyczne w
    kostkach to tez benzyna ale jakimis zabiegami doprowadzona do stanu stalego. Bawilem
    sie kiedys zagestnikiem do farb do tkanin. Bardzo spokojnie sie pali tylko po
    wierzchu.

  • 8. Data: 2016-10-26 16:43:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jest taka mieszanka. Przy drukowaniu tkanin uzywa sie zagestnikow.
    >Zagestnik ma konsystencje budyniu. Zrobiony jest z emulgatora benzyny
    >i wody.

    I razem nazywa sie napalm.
    Ale jak napalmu od razu nie podpalic, to tez odparuje i moze maly
    wybuszek zrobic :-)

    >Paliwo turystyczne w kostkach to tez benzyna ale jakimis zabiegami
    >doprowadzona do stanu stalego.

    Nie, to nie jest benzyna zageszczona.
    Ale np urotropina/heksamina.

    J.

  • 9. Data: 2016-10-26 17:20:34
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    > zabiegami doprowadzona do stanu stalego. Bawilem sie kiedys
    > zagestnikiem do farb do tkanin. Bardzo spokojnie sie pali

    Bzdury, kogutku, bzdury.

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2016-10-26 18:48:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie. Napalm to napalm a benzynowy zagestnik do farb do takanin to benzynowy
    zagestnik. Nic z niego nie paruje w takim stopniu zeby w przeciagu tygodnia z piecio
    litrowego wiaderka zauwazalnie ubylo. Kiedys norma bylo ze drukarze palili papierosy
    w czasie drukowanka. Ale po co to napisalem nie wiem bo i tak wiesz lepiej chciaz w
    zyciu czegos takiego nie widziales. A ze istnieje dzisiaj sie dowiedziales.