  • 11. Data: 2009-01-04 20:01:40
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > Jeżeli miałbym mieć taką jakość jaką na FF prezentują
    > szkła za mniej niż 3-4 tysiące zł. to wolę do końca życia nie wyjść z
    APS-C.

    Jest wiele bardzo dobrych szkieł na FF poniżej 2 tysięcy. I wiele droższych,
    których odpowiedników nigdy nie będzie w m4/3.

  • 12. Data: 2009-01-04 20:04:26
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > Generalnie nie rozumiem o co ten szum.

    Sama idea jest dobra tzn. usunięcie lustra. Gorzej z realizacją pomysłu
    wymiennych obiektywów, których do lustrzanek jest cała masa, a u Panasonica
    będzie kilka za parę lat jak dobrze pójdzie. Wiec nie tedy droga.

  • 13. Data: 2009-01-04 20:06:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kurdybanek rzecze:

    > APS-C.
    >
    > Jest wiele bardzo dobrych szkieł na FF poniżej 2 tysięcy. I wiele droższych,
    > których odpowiedników nigdy nie będzie w m4/3.

    OK, to powiedz mi co miałbym kupić jako odpowiednik np. mojego
    18-105/3.5-5.6 VR. Albo odpowiednik długiego kita do Nikonów, też z VR.

  • 14. Data: 2009-01-04 20:19:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 04 Jan 2009 18:20:53 +0000, "Paweł W."

    Generalne wrażenie odniosłem bardzo podobne:
    * ostrzy już wystarczająco szybko (jak dla mnie i w stosunku do
    kasetki);
    * ten wizjer elektroniczny jest całkiem całkiem. Zauważyłem dwie
    ciekawe rzeczy: wystarczy szybko poruszać aparatem aby wokół jasnych
    obiektów w wizjerze pojawiały się kolorowe plamy oraz wizjer potrafi
    oślepić jak szybko skieruje się aparat z ciemnego obszaru na lampę
    zanim jasność zostanie skorygowana;
    * mam nadzieję, że można zmienić opóźnienie włączenia wizjera przy
    podnoszeniu go do oka;
    * wielką tajemnicą jest dla mnie zasada działania histogramu -
    ustawiłem minimalny otwór, najkrótszy czas, zdjęcie na podglądzie
    wyszło czarne, ale histogram dociągnięty do prawej ;)
    * doczepiony obiektyw działa dziwnie, przy najszerszym kącie jest
    jakiś ,,uskok'' i przy obraaniu pierścienia ogniskowej cały zakres
    zmienia się płynnie oprócz szerokiego końca.

    I to na tyle po szybkim oglądaniu.

    Tylko czemu to udaje lustrzankę?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2009-01-04 20:24:26
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > 18-105/3.5-5.6 VR. Albo odpowiednik długiego kita do Nikonów, też z VR.

    50/1.4 i cieszyć się zdjeciami, a nie wymyślać jakieś zoomy i stabilizacje
    ;)

  • 16. Data: 2009-01-04 20:30:29
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > 50/1.4 i cieszyć się zdjeciami, a nie wymyślać jakieś zoomy i stabilizacje
    > ;)

    Zupełnie poważnie, mrugnięcie dotyczy zoomów i VR.

  • 17. Data: 2009-01-04 21:08:07
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:vi52m495dq9fakhkpo5a4tg8u8egnilogg@4ax.com...

    > Tylko czemu to udaje lustrzankę?

    Znaczy sie, pod jakimi wzgledami (wg. Ciebie) udaje ta lustrzanke?

    I dlaczego to zle?

    Thomas

  • 18. Data: 2009-01-04 21:28:42
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Thomas pisze:

> [...]
    > wiadomości news:vi52m495dq9fakhkpo5a4tg8u8egnilogg@4ax.com...

    > Znaczy sie, pod jakimi wzgledami (wg. Ciebie) udaje ta lustrzanke?

    Chociażby ten "garb" nad obiektywem, w którym w lustrzankach mieści się
    pryzmat lub lustra a który tutaj raczej nie służy niczemu. Ludzie z
    Panasonica w którymś z wywiadów przyznali się, że specjalnie zastosowali
    zachowawczy, lustrzankopodobny design nawet w aspektach w których nie
    jest to uzasadnione ergonomią, bo Japończycy podobno lubią rzeczy
    klasyczne i źle przyjmują przykłady "rewolucyjnego" designu (kto by
    pomyślał...). Dla mnie na pierwszy rzut oka widać, że G1 na siłę
    przypomina z wyglądu lustrzankę w zbyt wielu kwestiach. Tak jakby
    chcieli ludzi stopniowo przygotować. Prezentowany przez Olympusa
    prototyp/makieta aparatu u4/3 jest już radykalnie inny.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 19. Data: 2009-01-04 23:41:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Po prostu nikt z obsługi nie wiedział jak i nikt nie potrafił znaleźć w
    > menu tego. Pozostaje nadzieja, że jednak jest ta opcja tylko zagrzebana.

    Na obsługę to nie licz. Mnie przekonywał, że każdy z 3 trybów
    stabilizacji jest do innego zuma. 1-do krótkiego, 2- do średniego, 3- do
    długiego. Zastanawiałem się, czy się nie przesłyszałem, bo po szkocku do
    mnie mówił, ale nie. Trochę się zdziwiłem, bo to był firmowy sklep
    Panasonica, ale pal licho. Musi wiedzieć tyle różnych pierdół o
    telewizorach, które sprzedaje. Poza tym nie wymagam od sprzedawcy
    emocjonalnego zaangażowania w to, co sprzedaje, bez przesady. Co innego,
    gdyby mnie tam wpuścili i dali tylko dział aparatów ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 20. Data: 2009-01-04 23:47:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JR pisze:

    > Użytkownik ""Paweł W."" :
    >
    > sam nieprędko będę miał okazję macać, więc zapytam:
    > wolałbyś ten EVF z G1 czy jakiś dobry lustrzankowy?
    > szczególnie przy jakichś ciemnych motywach jest to interesujące -
    > - szybkość odświeżania, wyrazistość/szumy ...

    Warunki oświetleniowe nie były złe. Były przeciętne. Widać, że to EVF,
    ale nie przeszkadza. Wizjer duży i wygodny. W Pentaksie mam mniejszy
    wizjer, a do małych nie należy. Powiem tak - ostrzenie na matówce(lub
    "matówce") nawet bez lupy(w przypadku EVF) lub klina/mikrorastra(mam w
    K100D) łatwiejsze w EVILu. Co do słabych warunków oświetlenia - nie
    wypowiem się, ale w lustrzance wcale nie jest tak różowo. Właściwie to
    trudniej mi trafić z mikrorastrem i klinem niż autofokusowi, więc nie
    przeceniałbym tego ostrzenia na matówce.
    Co do szumów - zdjęć nie oglądałem, ale szumy, szczególnie po
    wzmocnieniu i w trakcie podglądu na żywo nie przeszkadzają mi. Bez
    przesady - obraz ma być z przyzwoitą szybkością odświerzany i jak jest
    ciemno, to nie wymagajmy gładkiego obrazu, tym bardziej, że w takich
    warunkach to na matówce pewnie byłbyś w stanie jedynie kadrować, a nie
    ostrzyć.

    A tak w ogóle - jak mało światła, to lampy trzeba użyć. Zdjęcia się robi
    przy pomocy światła, a nie ciemności.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79