  • Data: 2018-11-04 16:34:24
    Temat: Re: Parownik klimy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 06:10:52 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > https://www.google.com/maps/@60.3937463,5.3221409,10
    3a,35y,45.02t/data=!3m1!1e3

    A powod nie jest bardziej prozaiczny - ze np na montaz czegos na
    scianie musi sie architekt miejski zgodzic ?

    Czyli budynek wcale nie taki nowy ... na moj gust to jednak sciezka
    decyzyjna jest inna:
    -najpierw trzeba odczuc potrzebe chlodzenia powietrza ... a mam spore
    watpliwosci, czy w Norwegii jest taka potrzeba,

    -potem bedzie kwestia, czy robimy to zbiorczo w calym budynku, czy w
    poszczegolnych pokojach - a to moze zalezec chocby od tego, czy
    biurowcu jest jedna duza firma, czy wiele malych.

    -do zbiorczej sa potrzebne warunki - wentylacja wewnetrzna lub
    miejsce, miejsce na dachu ...

    -do indywidualnej tez sa potrzebne warunki, tylko inne.
    Chocby zgoda na dziurawienie scian, co w wynajmowanym pomieszczeniu
    nie jest takie oczywiste.

    A to nie jest bardziej rekuperator niz chlodziarka ?

    > A tutaj tak:
    > https://map.naver.com/?vrpanotype=3&menu=location&st
    reet=on&lng=3d914a930877641ae75013efe5bbb43b&vrpanol
    ng=cb5750a6ea4571a4ad898cc854b151ce&vrpanopoi=off&ma
    pMode=1&vrpanofov=80&vrpanoid=l8fJN1teaib2wb2uI112Aw
    %3D%3D&vrpanopan=158.29&vrpanosky=on&vrpanolat=5155e
    29dfb166dc178ffecca54c1e51f&vrpanotilt=45.8&lat=5155
    e29dfb166dc178ffecca54c1e51f&dlevel=14&enc=b64
    > (indywidualne jednostki zewnętrzne klimatyzacji plus kotły gazowe do ogrzewania
    zimą schowane są za tymi żaluzjami)

    A to biurowiec czy mieszkania ?

    Estetyczne, masowe ... moze lepsze niz centrala na dachu ...

    ogrzewanie na maksa zimą, klima a maksa latem.

    > Latem chłodzą do 18C, zimą grzeją do 28C. W obu przypadkach wilgotność spada do 20%

    No, z tymi 28 to cos przesadzaja, chyba ze przyzwyczajeni i lubia
    cieplo ... ale czemu latem do 18 ?

    I co - maja rzeczywiscie 18 w budynkach ? To wilgotnosc niekoniecznie
    jest 20% ...

    A teraz wszystko betonem zalewane ...

    J.