    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <5e413693$1$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e43af10$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e449411$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e453aaf$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e45d5d4$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e47c40c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <r28pj0$r6h$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5e48fd11$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e4b11ce$2$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e4bef8e$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e4e8fac$2$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e4fa049$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Partycja odzyskiwania
    Date: Fri, 21 Feb 2020 12:43:01 +0100

    "Trybun" 5e4fa049$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli nie miałeś analogicznej sytuacji do mnie, która polega na tym że nie idzie
    przywrócić stanu początkowego w nadpisanym przez
    > GRUB/LiLo MBR.

    Nie miałem -- podczas ostatnich 48 godzin nadpisywałem wiele razy MBRy
    różnych dysków czym popadnie, ;) ale nie uzyskałem analogicznej sytuacji... ;)

    -=-

    Mam 2 WXP i jeden W10, ale NIESTETY nie wiem,
    jak włączyć PAE, gdy WXP startuje spod W10!

    EasyBCD dla WXP ma ,,wyszarzone'' te opcje...

    Bezpośrednio -- wstawia się w Boot.INI stosowne
    kluczyki, ale via W10?... -- nie wiem, jak to
    osiągnąć...

    -=-

    Teraz chyba trzeba wywalić W10 i wrzucić tu 32W10
    zainstalowany na ten laptop -- o ile mam kopię ;)
    (mogę mieć na 2 TB Seagacie) i podczepić WXP...

    Do tego chcę wrzucić tu 64W10... Na próbę...

    Ale może ostatecznie zadowolę się 32W7?...
    Ten by chyba dał 3 GB RAMki systemowi + 1 GB RAMdysku pod SWAP.

    Niestety nie wiem, jak wykorzystać ten 1 GB RAMki wystającej poza zasięg 32W10...
    (teoretycznie wiem, jak pod 32W7 -- ciekawe, jak z praktyką...)

    RAMki teraz są tanie -- ale ten laptop łyka tylko DDR2, i tylko 4 GiB.

    64bitowy Win ogarnia ponad 3 GB, ale więcej zajmuje niż 64bitowy Win...

    -=-

    Zdołałem oszukać EasyBCD -- podobnie jak WXP i WInDOSy polega ;) na
    miejscu wpisu w tablicy partycji... Wystarczy przestawić te wpisy...

    -=-

    Nadpisywałem MBRy setki razy -- zero problemów trwałych!
    Bardzo często z nudów odświeżałem MBR -- tak kod maszynowy,
    jak i tablicę partycji... Bywało, że inaczej (edytorem dysku)
    bawiłem się z MBRem i wypadało ;) posprzątać...

    Największe moje straty związane z tymi (MBRowymi) zabawami
    to straty pieniędzy -- albowiem czas to pieniądz... ;)

    -=-

    Jaki sens ma dłubanie w tym laptopie?
    Mając trochę forsy -- taniej kupić nowy!
    Ale mam satysfakcję i nie mam nadmiaru forsy...

    -=-

    Gdybyś mieszkał bliżej mnie -- zaproponowałbym Ci informowanie
    mnie o tym, do którego śmietnika wyrzucisz swój komputer... ;)
    Zupełnie popsuty ) błędem MBRu... ;)

    -=-

    Nauczyłbyś mnie, jak na zwykłą DVD nagrać ISO instalki 64W10. ;)
    Ja raczej ;) spreparuję penflaszkę bootowalną z tego ISO...
    A że wgranie na flaszkę 5 GB pochłania czas... Nie śpieszę się...

    -=-

    Nie miałem -- podczas ostatnich 48 godzin nadpisywałem wiele razy MBRy
    różnych dysków czym popadnie, ;) ale nie uzyskałem analogicznej sytuacji... ;)

    Nie liczę tych razów -- ale że szybko idzie... ;)
    EasyBCD długo rozmyśla? przed nadpisaniem -- IMO
    skanuje cały dysk, lub wszystkie widoczne dyski...

    MBR to 512 bajtów... Idę spać...

    --