  • Data: 2020-02-27 13:13:28
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 5e577009$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Po co to spekulacyjne rozpisywanie się. Chcesz wypróbować metodę która sprawiła mi
    tyle problemów z MBR to ja podałem. Nie jestem
    > jakimś znawcą dysków aby wdawać się w teoretyczne (dla mnie) rozważanie na ich
    temat. Podałem tylko przykład jak można wdepnąć w
    > g*no i jak ciężko było z tego wyjść.

    Gdy następnym razem tak wdepniesz -- możesz wyrzucić ,,trwale uszkodzony
    dysk'' do śmietnika ulokowanego blisko mnie? ;) GPT to dla mnie nowość
    i muszę polegać na @#%$!@#&^@# znaFcUF, ale MBR znam z własnego macania
    dostatecznie dobrze.

    Standardowy MBR to 512 bajtów i ogólnie składa się z:
    - kodu maszynowego (kierującego do BS aktywnej partycji)
    - tablicy partycji (wpisane są tam informacje o: położeniu
    4 partycji Primary; aktywności danej partycji; ukryciu
    danej partycji...)
    - sygnatury dysku

    Kod maszynowy nadpiszesz niemal czymkolwiek:
    - edytorem dysku
    (tego są masy mas!)
    - partycjonerem
    (tego chyba znajdziesz jeszcze
    więcej niż edytorów dysku)
    - programami typy EasyBCD
    - instalatorami (Linuksa czy Windows)...

    Tablicę partycji odtworzysz na podstawie BSów (boootsektorów)
    partycji Primary różnymi programami -- choćby partycjonerami.

    Sygnaturę możesz sobie darować, ale WXP będzie błądził w literaturze,
    gdy na dysku znajdzie masę ;) systemowych partycji Win, czy choćby
    z katalogami 'Windows'...

    Mając jedną partycję (z WXP) nie napotkasz na problem natury literalnej... ;)

    -=-

    Naprawdę nadpisuję MBR z nudów bardzo często -- czekając na lepsze pomysły. ;)
    Uwierz mi lub nie -- komputer typu PC ma ustalony start:
    - BIOS
    - MBR dysku wskazanego w BIOS
    - BS aktywnej partycji
    - programy na partycji systemowej...

    Wykorzystując błędy i niedomagania, ;) można uzyskać naprawdę wiele
    ciekawych efektów, jak start DOSa (czyli i WinDOSa -- W95, W98, WME)
    z nieaktywnej partycji...

    Rzecz jasna błędy, nad którymi nie zapanujesz, mogą Cię wprowadzić
    w stany ,,lękowe''. ;) Wystarczy któryś z poniższych drobiazgów:
    - ustawić jako aktywną nie jedną partycję, ale więcej niż jedną
    - ukryć partycję systemową lub aktywną (niekoniecznie
    uzyska wówczas literkę na czas)
    - pomerdać wpisy w tablicy partycji (niekoniecznie
    zerowy wpis kieruje do zerowej partycji itd.)
    - wprowadzić jakiś błąd w Boot.INI dla systemów typu WXP
    by mieć zdumiewające ;) efekty...

    -=-

    Pocieszę Cię -- MBR odchodzi na emeryturę...
    [wszystko za sprawą PiS? -- PO podwyższało wiek emerytalny...]

    --