    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pękanie poliwęglanu
    Date: Thu, 01 Oct 2009 19:01:13 +0200

    > Trzeba podgrzać przed gięciem i pamiętać o skurczu po ochłodzeniu.
    >
    > Temperatura mięknięcia dla poliwęglanu ok. 150 C.
    >
    > Termoformuje się wyroby z poliwęglanu.

    1. Za tym poliwęglanem znajduje się obiektyw kamery. Ważne są więc jego
    właściwości optyczne.
    2. Nie chodzi mi uzyskanie elementu o odpowiednim kształcie.
    Docelowo pasek poliwęglanu jest przykręcony do walca więc przyjmuje jego
    kształt. Proszę pamiętać, że pasek ma grubość 0.75 mm. Wygina się już od
    delikatnego dmuchnięcia.
    3. Jak już pisałem przeszkadzają mi pojawiające się po kilku dniach
    drobne rysy na pasku poliwęglanu gdy jest on zaczepiony do walca.

    Czy jeśli pęknięcia nie pojawiają się od razu to konieczne ogrzanie
    materiału przed zagięciem ?

    Paweł