    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Pierwszeństwo tramwaju?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 16 Jun 2018 00:39:55 +0200

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 19:40:06 +0200, Marek S napisał(a):

    > Witam Was,
    >
    > Mam taki przypadek:
    > http://oskduet.pl/kompendium-wiedzy-o-tramwajach-cze
    sc-2-skrzyzowania

    > Ostatni film. Sytuacja jest dla mnie kompletnie niejasna. Jeśli samochód
    > jechałby na wprost - ma pierwszeństwo.

    No raczej nie ma i moim zdaniem na tej stronie jest błąd.

    Pojazd szynowy ma w tej sytuacji pierwszeństwo.
    Zgodnie z art. 25.2 kierującego pojazdem szynowym nie dotyczy ust. 1
    mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa jadącemu prosto lub
    skręcającemu w prawo.

    > Jeśli skręca (na zielonym) w
    > prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje? Chodzi mi o wykazanie
    > różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

    Nie ma różnicy, w obu wypadkach tramwaj ma pierwszeństwo.

    Art. 25.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    strony nadjeżdża.