  • 91. Data: 2009-01-19 13:52:48
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > Telewizory w sumie niczym się nie różniły, świeciły tak samo
    > jasno, kontrast "na oko" podobny a jak się do plazmy podeszło to było
    > widać piksele a na LCD nie - ot i cała różnica w dodatku na
    > niekorzyść plazmy.

    Jaskrawość maksymalna może być podobna. Nic temu nie stoi na
    przeszkodzie. Jednak w sytuacji koniecznego zmniejszenia intensywności
    świecenia, na LCD zaczyna się dramat.

    Plazma z tytułu ograniczeń technologicznych ma "większe" piksele.

    > ... no cóż, na LCD
    > znaczna część "delikatnych" kolorów lub przejść barwnych po prostu
    > nie istniała.

    Na odpowiednio dobrych będą. Tylko "marketowe" są tak tragiczne.
    Generalnie to nie jest wada LCD jako techniki.

    > Podobnego efektu nie zauważyłem na standardowych, za przeproszeniem
    > "oczojebnych" filmach reklamowych, więc przypuszczam że oglądając
    > telewizję "jak leci" raczej nie zauważy się braków w palecie barw, ale
    > z drugiej strony ... :-)

    Oj, właśnie zauważy się od razu. Obrazy reklamowe mają dużą rozpiętość
    tonalną (oczojebność), przy małej rozdzielczości tonalnej (ukrywanie
    bandingu). Normalny materiał filmowy zawiera mnóstwo delikatnych barw i
    przejść tonalnych.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 92. Data: 2009-01-19 14:18:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2009 Dariusz Zygmunt <i...@a...net> napisał/a:
    > W jednym z hipermarketów sta? rz?d 42" LCD ró?nych producentów i jedna
    > plazma na których lecia?a ta sama reklamówka bodaj?e jakiego? DVD
    > Samsunga w jako?ci HD, nie film ale animacja w stonowanych "biznesowych"
    > barwach. Telewizory w sumie niczym si? nie ró?ni?y, ?wieci?y tak samo
    > jasno, kontrast "na oko" podobny a jak si? do plazmy podesz?o to by?o
    > wida? piksele a na LCD nie - ot i ca?a ró?nica w dodatku na
    > niekorzy?? plazmy.

    Mam w domu i LCD i plazmę, oba z półek nienajniższych i plazma jest bez
    porównania lepsza. Może to trochę efekt żydowskiej kozy, bo jak popsuł się
    poczciwy CRT i w jego zastępstwie kupiony został LCD to byłem załamany
    jakością. Po paru miesiącach człowiek się jednak przyzwyczaił. Potem
    została kupiona plazma panasonica i bije tak totalnie na głowę to lcd
    (sony), że aż trudno uwierzyć. Głównie tym, że czernie są czarne a biele
    jasne w jasnych warunkach (czyli pewnie sławetny kontrast) plus brakiem
    smużenia w dynamicznych scenach. Ciekawe jakbym tę plazmę widział, gdybym
    się przesiadł na nią bezpośrednio z CRT.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2009-01-19 14:21:41
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Mon, 19 Jan 2009 14:52:48 +0100, Tom01 wrote:

    > Na odpowiednio dobrych będą. Tylko "marketowe" są tak tragiczne.
    > Generalnie to nie jest wada LCD jako techniki.

    Cenowo były z jednej półki, więc dla mnie jako kupującego
    tłumaczenie że "tak w ogóle to LCD potrafi" jest mało przekonujące :-)

> [...]
    > tonalnej (ukrywanie bandingu). Normalny materiał filmowy zawiera
    > mnóstwo delikatnych barw i przejść tonalnych.

    I to jest właśnie ta druga strona, dla mnie osobiście ważniejsza :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 94. Data: 2009-01-19 14:37:34
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > (sony), że aż trudno uwierzyć. Głównie tym, że czernie są czarne a biele
    > jasne w jasnych warunkach (czyli pewnie sławetny kontrast) plus brakiem

    Sorry, ale jeśli masz smużący LCD, to albo nie jest to wysoka półka,
    albo telewizor jest już raczej leciwy, technologicznie rzecz biorąc. Do
    mojego jest podpięta konsola, więc materiałem źródłowym są bardzo
    dynamiczne sceny, a żadnego smużenia nie widać. To samo odnośnie czerni:
    w dzień, nawet kiedy czujnik oświetlenia podbija mi znacząco jaskrawość
    (czyli również poziom czerni), jest ona wciąż nie do odróżnienia od
    czarnej ramki wokół ekranu.

  • 95. Data: 2009-01-19 14:55:01
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin Debowski pisze:
    > Ciekawe jakbym tę plazmę widział, gdybym
    > się przesiadł na nią bezpośrednio z CRT.

    Zależy jaka to by była plazma i jaki CRT. Jednak najlepsze plazmy są
    nadal gorsze od najlepszych CRT.

  • 96. Data: 2009-01-19 15:01:50
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
> [...]
    > w dzień, nawet kiedy czujnik oświetlenia podbija mi znacząco jaskrawość
    > (czyli również poziom czerni), jest ona wciąż nie do odróżnienia od

    Smużenie LCD na dzisiejszym poziomie zaawansowania rozwoju tej techniki,
    jest zupełnie do zaakceptowania. Spotykam jednak w swej praktyce głosy
    skrajne. Zarówno brak zauważania smużenia, gdzie ono występuje wielkie
    jak koń, jak i negatywne opinie o obrazie gdzie za chorobę nic nie
    widać. W każdym razie ja nic nie widzę. Pomijając skrajności, faktem
    jest jednak, że reakcja komórki ciekłych kryształów, jest o rząd
    wielkości wolniejsza niż luminoforów. Stąd, jeśli nawet go nie widać,
    zawsze smużenie LCD da się wykazać. Może ktoś natrafić na obraz, którego
    specyfika wyeksponuje je i będzie powodem do niezadowolenia.

    Czerń, jak już omówiliśmy temat ze wszech stron, w dzień jest bez
    zarzutu zarówno na LCD jak i plazmie. Różnicuje się to i to znacznie w nocy.

  • 97. Data: 2009-01-19 16:28:16
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Mon, 19 Jan 2009 15:55:01 +0100, Tom01 wrote:

    > Zależy jaka to by była plazma i jaki CRT. Jednak najlepsze plazmy są
    > nadal gorsze od najlepszych CRT.

    Tylko że te najlepsze CRT są dostępne {o ile w ogóle} jedynie na rynku
    wtórnym, więc nie wiem czy w chwili obecnej jest jeszcze sens mówić o
    wyższości CRT nad plazmą - chyba, że w kategoriach "obecnie plazma" i
    "niegdysiejszym CRT" ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 98. Data: 2009-01-19 16:51:00
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > więc nie wiem czy w chwili obecnej jest jeszcze sens mówić o
    > wyższości CRT nad plazmą - chyba, że w kategoriach "obecnie plazma" i
    > "niegdysiejszym CRT" ;-)

    Właśnie to miałem na myśli. Obecnie, porównanie ekranów z CRT może być
    rozpatrywane tylko jako odnośnik jakości. Sęk w tym, że w miarę upływu
    czasu, owo porównanie, będzie coraz bardziej "na pamięć".

  • 99. Data: 2009-01-19 19:38:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Czy ktos moze mi rzeczowo wyjasnic , ktory z monitorow jest lepszy

    He, posprzątane - unia rzeczowo wyjaśniła :)
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Telewizory-plazm
    owe-beda-zakazane-w-UE,wid,10741771,wiadomosc.html?t
    icaid=175a5

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 100. Data: 2009-01-19 19:51:34
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 19 styczeń 2009 20:38, Janko Muzykant wyraził następujacą
    opinię:

    > He, posprzątane - unia rzeczowo wyjaśniła :)

    Hurraaaa, Unia nakaże produkcję CRT - są przecież najbardziej
    ekonomiczne ;-) Gdybyś wczytał się w tekst to tam jest napisane, że z
    produkcji mają być wycofane tylko modele o zużyciu prądu znacznie większym
    niż LCD a nie wszystkie.

    Swoją drogą stańcie kiedyś "twarzą w twarz" ze ścianą LCD-ków w sklepie -
    ciepło bije jak od grzejników, coś mi się nie chce wierzyć w tą ich
    ekonomiczność :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --