  • Data: 2015-07-08 22:25:25
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Niania napisał:

    > oba tv mają stop klatke, postawiłem obok siebie, dla mnie kolosalna
    > różnica, patrzę kilka minut na lcd i od razu zaczynam odczuwać jakiś
    > niezrozumiały dyskomfort, przenosze wzrok na plazmę i super

    > dla mnie różnica na korzyść plazmy jest duża, obraz na lcd badziewiasty
    > księżycowy nonstop mdławy przekontrastowany, przekłamany w kolorach,
    > bardzo zimny mimo ustawienia najcieplejszej konfiguracji
    >
    > obraz na plazmie pastelowy miękki naturalny ale niezwykle ostry w
    > dynamicznych scenach, ma wszelkie cechy zalety CRT a przecież ten model
    > plazmy LG 50PB5600 to totalny "lowend"

> [...]

    Na LG obraz ma moim zdaniem podbity żółty kolor. Skóra wydaje się
    bardziej naturalna, ale za to żółta liczba 12 w lewym górnym rogu jest
    prawie biała co nie jest prawidłowe.
    Zdjęcie nie musi oddawać rzeczywistego obrazu, więc to tylko taka
    dywagacja. Nakładają się na to różnice w widmie światła emitowanego
    przez oba ekrany, parametry matrycy i korekty aparatu.

    Spróbuj się pobawić kalibracją według metody, którą podałem parę dni
    temu. Są też dedykowane zabawki:
    http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4tv
    -hd/ ale trochę to
    kosztuje. Za to pozwala na optymalną regulację bez wpływu wzroku
    użytkownika.

    Dobrze że dobrałeś coś dla siebie ale co będzie za kilka lat? Plazmy
    powoli znikają z oferty. Jeszcze trochę a UE ich zakaże za prądożerność
    i co wtedy? Nawet na klatce schodowej w bloku mam już LEDy.