    From: Maciek <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Płonący elektryk
    Date: Wed, 14 Jun 2017 11:07:48 +0200

    > No ale gdzie tu jakaś sensacja? Auta wszystkich typów się dobrze palą.
    > Benzyniaki się tak często i tak dobrze palą że nawet w Teleekspresie już o
    > tym nie mówią bo nieciekawe wcale...

    Pomijając instalacje elektryczną samochodu, która często jest problemem...
    Przy wycieku benzyny do pożaru potrzeba jeszcze zapłonu.
    Przy akumulatorach litowych wystarczy praktycznie rozszczelnienie.

    Cytując wiki:
    "Lit jest palny i jest potencjalnie wybuchowy w przypadku wystawienia na
    działanie powietrza a zwłaszcza wody. Reakcja litu z wodą w temperaturze
    pokojowej jest intensywna, ale nie gwałtowna a wodór wytworzony w jej
    wyniku samoczynnie nie powinien się zapalić (póki woda lub jej para nie
    przegrzeje się miejscowo do temperatury zapłonu wodoru). Jak w przypadku
    wszystkich litowców, pożar litu jest wyjątkowo trudny do ugaszenia i
    wymaga do tego użycia gaśnic proszkowych, konkretnie grupy D (patrz
    proszki gaśnicze). Lit jest jedynym metalem, który reaguje z azotem w
    warunkach normalnych[20][21]."

    Zakładając, że akumulatory w takim samochodzie są gabarytowo duże:

    http://tnij.at/140061

    zapewne dość łatwo je uszkodzić. Obstawiam, że tak właśnie było w
    przypadku Hammonda... a zaliczył tylko parę kozłów.
    Sensacje dopiero pewnie będą jak zacznie się produkcja na większą skalę
    a ludzie będą tracić samochody po stłuczkach.

    Sam jestem ciekaw czy producenci w kwestii zapłonu takich ogniw podejmą
    dodatkowe kroki.
    Ta technologia na chwilę obecną wydaje mi się bardziej niebezpieczna od
    zbiornika z benzyną.