  • 111. Data: 2010-03-06 10:34:00
    Temat: Re: Płytki PCB - jaka firma jest NAPRAWDĘ dobra?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:hmrj34$s9g$1@news.onet.pl...

    > Nie?
    > A to jest w rozporządzeniu Ministra Finansów, te coroczne przeglądy.

    Nic dziwnego.
    Praktycznie wszystko, co wymusza dochody firm krewnych i znajomych królika
    jest w różnych rozporządzeniach czy dyrektywach.
    Przykład: RoHS - podnosi dochody producentów RTV i AGD kilkukrotnie, a
    bazuje na wątpliwych przesłankach. Gdzieś czytałem, że autor badań przyznał
    (jeszcze przed wprowadzeniem RoHS), że popełnił błędy skutkujące coś koło
    100x za wysokimi wynikami co do przenikania ołowiu do wód gruntowych. Ale
    przecież nie można tak korzystnej dyrektywy nie wprowadzić.
    Głowy bym nie dał, czy te ostatnie wypadki Toyot (samoczynnie pedał do
    dechy, bez szansy dla kierowcy) nie mają źródła w RoHS (wiem, że nie
    obowiązuje dla samochodów, ale spróbujcie kupić elementy nie RoHS).
    P.G.

  • 112. Data: 2010-03-06 10:38:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Cytat z rozporządzenia:
    > "Zmiana prowadzącego serwis kas niewynikająca z naruszenia
    > warunków jego prowadzenia może być dokonana na wniosek
    > podatnika za zgodą producenta krajowego lub importera,
    > z tym że nie może on odmówić zgody na zmianę prowadzącego
    > serwis kas, jeżeli warunki cenowe _i_ miejsca jego świadczenia
    > są korzystniejsze dla podatnika. O dokonanej zmianie producent
    > krajowy lub importer zawiadamia naczelnika urzędu skarbowego
    > w terminie 7 dni od jej dokonania."

    Może najpierw było 'lub', ale źle się kojarzyło ("lub czasopisma") więc
    zmieniono na 'i', przesyłając przy okazji trochę buziaczków.
    P.G.

  • 113. Data: 2010-03-06 11:14:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Mar 2010 19:38:51 +0100, MKi wrote:
    >A już dla mnie szczytem bezczelności ze strony firmy serwisującej
    >było przejście na serwis roczny. Parą lat temu Minister Finansów
    >w swoim rozporządzeniu zmienił półroczny minimalny czas pracy
    >między przeglądami na roczny - bo podatnicy żalili się na duże
    >koszty przeglądów. I jak po tym zawitał do mnie serwisant, to
    >przyniósł fakturę na kwotę dwa razy większą.

    Bo po roku dwa razy wiecej czyszczenia :-)

    >Chcecie rzadziej
    >to macie. Ale płacić trzeba. I nie można zmienić firmy
    >serwisującej, to jest przymus że serwisuje ten, kto sprzedał kasę.

    Ile to teraz moze pracowac - 5 lat czy juz wiecej ?

    Zbyt pazerne firmy straca klientow ..

    J.

  • 114. Data: 2010-03-06 11:43:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 11:34:00 +0100, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >100x za wysokimi wynikami co do przenikania ołowiu do wód gruntowych. Ale
    >przecież nie można tak korzystnej dyrektywy nie wprowadzić.

    Co by nie mowic to tej elektroniki przybywa, a mysle ze ten olow nie
    wytrzyma tysiecy lat na smietniku.

    Co prawda jak sie rownoczesnie wprowadza zbiorke i recyckilng WEEE.

    >Głowy bym nie dał, czy te ostatnie wypadki Toyot (samoczynnie pedał do
    >dechy, bez szansy dla kierowcy) nie mają źródła w RoHS (wiem, że nie
    >obowiązuje dla samochodów, ale spróbujcie kupić elementy nie RoHS).

    Toyota chyba nie ma problemow - zamowi w Chinach czy USA takie jakie
    chce.

    A ponoc nawet te RoHS mozna lutowac olowiowym lutem.

    J.

  • 115. Data: 2010-03-06 11:57:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Co by nie mowic to tej elektroniki przybywa, a mysle ze ten olow nie
    > wytrzyma tysiecy lat na smietniku.

    Przybywa na sztuki, ale jakby policzyć ilość zużytego lutowia.....

    > Co prawda jak sie rownoczesnie wprowadza zbiorke i recyckilng WEEE.

    Ołowiowych trzeba by zebrać i przetworzyć ze 3 razy mniej - zyski
    zajmujących się tym firm byłyby mniejsze. Wniosek - te firmy też lobowały za
    RoHS.

    > A ponoc nawet te RoHS mozna lutowac olowiowym lutem.

    W jakiejś AppNocie AD były szacunki co do trwałości wszystkich 4 kombinacji.
    Ołowiowy montaż elementów ołowiowych był bezkonkurencyjny.
    P.G.

  • 116. Data: 2010-03-06 12:42:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 12:57:38 +0100, Piotr Gałka wrote:

    >Przybywa na sztuki, ale jakby policzyć ilość zużytego lutowia.....

    Celna uwaga, ale gdzie znalezc dane ?
    sprzedaz Hutmenu chyba nie bedzie miarodajna

    J.

  • 117. Data: 2010-03-07 07:33:40
    Od: "mariusz" <m...@l...com>

    "Freddie Chopin" <W...@S...op.pl> wrote in message
    > Dziś dotarły do mnie płytki z reklamacji, więc sprawa jest już wyjaśniona,
    > no ale po kolei...

    A w Urzędzie Celnym byłeś zapłacic zaległe cło i podatek VAT?
    A do PIT wpisujesz przychody z niezarejestrowanej działalności gospodarczej
    ?

  • 118. Data: 2010-03-07 10:16:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Saturday, March 6, 2010, 11:34:00 AM, you wrote:

> [...]
    > dechy, bez szansy dla kierowcy) nie mają źródła w RoHS (wiem, że nie
    > obowiązuje dla samochodów, ale spróbujcie kupić elementy nie RoHS).

    Ciekawsze były wyniki innych badań - jakości spoin. Wyszło z nich, że
    samo pokrycie nóżek elementów stopem SnPb znacząco poprawia trwałość
    spoin nawet, gdy lutowanie następuje stopem bezołowiowym. Odwrotna
    kompbinacja - bezołowiowe nóżki i lutowanie SnPb daje gorsze wyniki.
    Można się domyśleć, że chodzi o lutowanie elementów SMD, bo jakoś na
    fali czy przy lutowaniu ręcznym elementów przewlekanych nie wyobrażam
    sobie braku dyfuzji ołowiu do nóżek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 119. Data: 2010-03-07 10:53:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-07 08:33, mariusz pisze:
> [...]
    >
    > A w Urzędzie Celnym byłeś zapłacic zaległe cło i podatek VAT?
    > A do PIT wpisujesz przychody z niezarejestrowanej działalności gospodarczej

    Czy ta twoja krucjata ma jakiś związek z tematyką grupy?

    MD

  • 120. Data: 2010-03-07 19:07:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
    > Głowy bym nie dał, czy te ostatnie wypadki Toyot (samoczynnie pedał do
    > dechy, bez szansy dla kierowcy) nie mają źródła w RoHS (wiem, że nie
    > obowiązuje dla samochodów, ale spróbujcie kupić elementy nie RoHS).

    Przedstawiciele Toyoty wielokrotnie upierali się, że to nie elektronika.