    Subject: Re: Podgrzewacze przepływowe
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 11 Apr 2018 19:58:35 +0200

    > Podgrzewacze przepływowe wymuszają bardzo wydłużony obieg wody, a spirala
    > grzejna pokrywa się tylko z środkową jego częścią. Sam obieg wody
    > zbudowany jest z dielektryka. Dzięki takiej budowie daje się uzyskać na
    > tyle mały prąd 'uciekający' że nie stanowi on istotnego zagrożenia (i nie
    > wyzwala różnicówki).

    Powtarzasz dokładnie to co napisałem wcześniej.

    > Sprowadzanie tego do ogólnego "woda nie przewodzi prądu" - jak dążył do
    > tego Uzytkownik - jest niebezpiecznym idiotyzmem. A nuż ktoś przeczyta i
    > uwierzy.
    >
    > Mateusz

    Idiotyzmem to jest nierozumienie przez Ciebie tematu o czym świadczy
    twoje stwierdzenie:

    > Tu woda i tam woda. Teraz Ty powiedz coś więcej o swojej tezie pt. "woda
    > nie przewodzi prądu", i jak ona się ma do realiów życia codziennego.

    Tacy jak Ty kazali kiedyś łączyć baterie kranowe z przewodem ochronnym w instalacjach
    wodnych prowadzonych rurami plastikowymi, nie wiedząc, że woda kranowa ma na tyle
    dużą rezystywność, że już ok. pół metra wody w rurze ma rezystancję spełniającą
    wymagania izolacji stanowiska. Jak więc widać czysta woda kranowa aż tak nie
    przewodzi prądu jak się to Tobie wydaje i drugiemu mądremu Markowi, chociaż częściowo
    przewodzi prąd, bo są w niej niewielkie ilości soli mineralnych. Prawda jest taka, że
    woda destylowana prawie w ogóle nie przewodzi prądu, a woda w której się ktoś kąpie
    zawiera zawiera sporą ilość substancji wprowadzających do wody jony przewodzące prąd
    elektryczny. Wystarczy tylko spłukać ciało, aby cała sól (NaCl) znajdująca się na
    ludzkiej skórze przedostała się do wody w wannie, a jest tej soli całkiem sporo, bo
    organizm wydala ją wraz z potem.
    Dlatego podpieranie się przykładami Claude Francois czy byłej miss Poland (tu
    przykład drugiego fachowca Marka) są totalnie z d.... wzięte i odstające kompletnie
    od tematu tego wątku.