  • 11. Data: 2009-01-01 18:39:46
    Temat: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bogdan Blaszczak pisze:
    > Z tym, że systemy Canona, Nikona, Sonolty itd, są systemami o solidnie
    > ugruntowanej pozycji na rynku. Z całą swą historią, doświadczeniem,
    > arsenałem obiektywów i akcesorii, z grupą stałych użytkowników,
    > miłośników, mniej lub bardziej bezkrytycznych wielbicieli, wyznawców na
    > pograniczu religii itd itp...
    >
    > Micro 4/3 przy powyższych to dwumiesięczny pętak, który jeszcze nic nie
    > znaczy, i w ogóle jeszcze nie wiadomo czy cokolwiek będzie znaczył w
    > przyszłości.

    Ale znów.. podpiąć można do niego większość tego co w zwykłym 4/3.
    Nie jest to więc takie sobie ot nagle nowe i tymczasowe, bez przeszłości.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 12. Data: 2009-01-01 19:39:19
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Ale dlaczego uważasz, że w cenie poniżej 2000 zł sprzedaje się system, a
    > nie po prostu aparat do robienia zdjęć?

    Ponieważ DSLR póki co jest nadal zabawką dla ludzi przejawiających nieco
    ambicji w fotografii, a co jak co - oni będą zainteresowani przynajmniej
    minimalną rozbudową swojego "systemu" w przyszłości. Kupując korpus
    zwracają uwagę na możliwość przyszłego rozszerzenia jego możliwości.
    Oczywiście są też tacy, którzy w ogóle nie zwracają na to uwagi.
    Większość z nich później dość szybko sprzedaje te aparaty, bo miały
    wychodzić profesjonalne zdjęcia, a tu dupa ;-)

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-01-01 20:03:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    PSYLO pisze:

    > Większość z nich później dość szybko sprzedaje te aparaty, bo miały
    > wychodzić profesjonalne zdjęcia, a tu dupa ;-)

    Kupując nowsze lustrzanki :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-01-01 20:30:35
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Bogdan Blaszczak pisze:

    > Ok, ten spór do niczego nie prowadzi. Tzn prowadzi na manowce OT.
    > A ja bym wolał poznać Twoje zdanie na temat G1, czy też szerzej na temat
    > u4/3
    > Czy sądzisz że ten system (czy też niby system), jest raczej sezonowym
    > gadżetem, i że nie rozwinie się?

    Nic podobnego. Pomysł podoba mi się, ale raczej w przewidywanym
    wykonaniu Olympusa, niż obecnym - Panasonika. Uwielbiam wprost tę
    reklamę, na której dziewuszka wygina się w najbardziej nienaturalnych
    pozach tylko po to, by przypadkiem nie użyć wizjera przy pstrykaniu...

    > Innymi słowy, czy ta sprzedaż na poziomie 1.4%, jest tylko chwilowym
    > zachłyśnięciem się rynku nowym gadżetem?

    A to dokładnie tak bym interpretował.

  • 15. Data: 2009-01-01 21:22:06
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Nic podobnego. Pomysł podoba mi się,

    Ale ja sie nie pytam czy Ci się podoba.

    ale raczej w przewidywanym
    > wykonaniu Olympusa, niż obecnym - Panasonika.

    A mnie się właśnie podoba możliwy dualizm. Tzn możesz mieć jedną
    kompatybilną szklarnię i dwa korpusy. W zależności od okazji, jeden do
    kieszeni, drugi bardziej ergo z gripem, pokrętłami itd

    > A to dokładnie tak bym interpretował.

    Dlatego w pierwszym poscie zapytałem, ciekawe czy to kwestia agresywnej
    promocji, czy trafienie w rynek. Nie siedzę w Japoni, więc nie wiem.
    Bo jeśli zachłyśnięcie, to raczej kwestia promocji..

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 16. Data: 2009-01-01 21:37:41
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    dominik pisze:

    > Ale znów.. podpiąć można do niego większość tego co w zwykłym 4/3.
    > Nie jest to więc takie sobie ot nagle nowe i tymczasowe, bez przeszłości.

    No ja się zastanawiam, czy jeśli pomysł wypali, konkurencja nie zrobi
    czegoś podobnego na matrycy dx/apsc. Powiedzmy hipoptetycznie Canon robi
    kompakt (bez lustra) na matrycy aps-c z kilkoma hipotetycznymi
    obiektywikami EF-X, a przez przejściówkę EF-S, EF
    Z drugiej strony, klocek wielkości Sigmy DP1, wcale nie jest taki mały...

  • 17. Data: 2009-01-01 21:52:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-01 19:11:32 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> said:

    > I pewnie dlatego właśnie w Japonii wymyślono Tamagochi i gadżety do
    > bezprzewodowego "namierzania" potencjalnych partnerów, a Xbox 360
    > sprzedaje się tam lepiej, niż Playstation 3, i to pomimo dużo wyższej
    > awaryjności...

    Oraz np. jest to największy po Stanach rynek Apple (które jak wieść
    gminna niesie tworzy tylko marketingowe gadżety ;-)
    Kiedyś znajomy japonista, który miał okazję pomieszkać tam jakiś czas,
    popełnił ciekawy artykuł opisujący zjawisko "brando" - zaawansowanych
    technologicznie gadżetów, posiadających otoczkę marketingowej
    wyjątkowości, które japończycy wręcz uwielbiają. G1 z racji swojej
    odmienności, ładnie się powinien wpisywać w to zamiłowanie.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-01-01 22:35:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bogdan Blaszczak pisze:
> [...]
    > kompakt (bez lustra) na matrycy aps-c z kilkoma hipotetycznymi
    > obiektywikami EF-X, a przez przejściówkę EF-S, EF

    Moim zdaniem pomysł zdecydowanie wypali i w końcu pojawią się aparaty
    tego typu, choć pewnie niekoniecznie z nowym bagnetem. Przykładowo
    aparaty które mamy dzisiaj mogłyby spokojnie dostać zalety evilów - LV
    ma już większość przecież. Lustro da się podnieść, w środek pakować
    soczewki. Choćby leika i biotar to taki przykład, z soczewką wpuszczaną
    do środka.
    Fajnie, że coś takiego się pojawiło, zobaczymy jak będzie się rozwijać.
    Ja tam chcę mały kompakt z wymienną optyką :)

    > Z drugiej strony, klocek wielkości Sigmy DP1, wcale nie jest taki mały...

    Duży też nie jest. Za to zdecydowaną jego wadą był jeden obiektyw,
    niewymienny. Ni to uniwersalne ni rozwijalne.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 19. Data: 2009-01-02 22:33:23
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 22:37:41 +0100, Bogdan Blaszczak wrote:

> [...]
    > obiektywikami EF-X, a przez przejściówkę EF-S, EF
    > Z drugiej strony, klocek wielkości Sigmy DP1, wcale nie jest taki mały...

    Tak się wlasnie zastanawialem co by mnie skusilo do nabycia takiego
    cudaka, bo pare sensownych szkiel EF mam... Chyba nic...
    Jakies dwa-trzy nalesniki pod APS-C, dopiete do malucha klasy 450D/1000D
    jakos by mnie bardziej sklanialy do decyzji zakupowej ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 20. Data: 2009-01-03 10:39:01
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Tak się wlasnie zastanawialem co by mnie skusilo do nabycia takiego
    > cudaka, bo pare sensownych szkiel EF mam... Chyba nic...

    Mnie by też raczej nie skusiło. Ale powiedzmy, że ktoś na co dzień nie
    chce się obciążać i chce mieć coś takiego ciut większego niż G9 z
    jakością o klasę wyżej. A jednocześnie od czasu do czasu, od wielkiego
    święta chce wykonać sesję np setką macro albo jakąś lunetą typu 70-300.
    Wtedy miałby możliwość przypięcia takiego kompaktu do lunety i nie
    potrzebowałby wypasionej lustrzanki.

    > Jakies dwa-trzy nalesniki pod APS-C, dopiete do malucha klasy 450D/1000D
    > jakos by mnie bardziej sklanialy do decyzji zakupowej ;)

    Eee tam.. Ostatnio oglądałem zdjęcia z placka Zuiko 25. Dystorsje to mi
    nawet nie przeszkadzają, ale aberracje to były bardzo wyraźne prawie od
    samego środka kadru, chociaż dobrze przymknięty był, rozczarowanie..
    Pewnie w Canonie byłoby tak samo, albo gorzej, bo większy obszar do
    pokrycia... Naleśniki zawsze będą miały swoje wady.