-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5d4aa607$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5d4aef7e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<5d4ee8bf$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<5d5273d8$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<5d528725$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<5d528f81$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Subject: Re: Polak za granica
Date: Tue, 13 Aug 2019 17:51:34 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 75
Message-ID: <5d52dd1c$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.175.141
X-Trace: 1565711644 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 83.26.175.141:58593
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4325
X-Received-Body-CRC: 1277138396
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2661338
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
W dniu .08.2019 o 12:20 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> Ale taka prawdziwa masakra, czy trzeba czesto jezdzic, zeby cos
>> niebezpiecznego zauwazyc ? :-)
>Codziennie na naszych autostradach wypadków pewnie nie ma -
>obstawiam, że w skali roku jest ze 100 śmiertelnych, może z 200-300
>wszystkich wypadków (większośći wypadków to jednak krajówki i
>powiatowe). Kolizji pewnie mamy ze 2-3 dziennie (ja widzę średnio 1
>tygodniowo).
sa oficjalne dane, na autostradach 434 wypadki i 52 zabitych w roku
2018,
na ekspresowkach drugie tyle.
Kolizji nikt nie liczy.
Na innych drogach istotnie wiecej ... ale autostrad mamy malo.
Ale ... jak tak slucham radia, to chyba codzinnie "wypadek na A4,
droga zablokowana".
Tyle ze w Niemczech to samo, w piatkowe popoludnie gwarantowane kilka
korkow ...
>Niebezpiecznych sytuacji na moje średnio 100-200km dziennie mam
>kilka.
ale kilka dziennie, czy jak kto woli kilka na 200km, czy kilka rocznie
przy takim przebiegu ?
>Masz więcej czasu - wyszukaj jakieś statystyki w EU i zobaczymy :-)
Obawiam sie, ze niebezpiecznych sytuacji nie licza :-)
Za to ilosc zabitych nie klamie ... tylko jak przeliczyc - na kilometr
autostrady, na wozokm, na obywatela ?
>> No coz - w Niemczech tez sie zdarzaja przypadki zajechania drogi,
>> chamstwa, jazdy lewym pasem itp.
>> Rzadziej niz u nas, bo jednak u nich wiecej szybkich samochodow i
>> kto sie nie popatrzy w lusterku, ten wkrotce bedzie rozbity.
>No widzisz, sam doszedłeś do tego o co mi chodzi.
>Oni mają doświadczenie, odpowiednie przygotowanie, wiedzą - jak się
>może skończyć brak wyobraźni i kozakowanie na autostradzie. U nas
>większość tego nie ma.
No coz, A4 troche dluzej istnieje, poza tym takie doswiadczenie sie
szybko zdobywa :-)
>> Nasi i "z bylego ZSRR" tirmani tez tam jedza :-)
>50% "zagranicznych" tirów w Hiszpanii to PL, pozostałe 49,99 to
>Portugalia, innych praktycznie nie ma.
Francuzi tam nie jezdza ?
To moze Hiszpanie po Francji ?
>We Francji co 3 TIR na obcych blachach też jest z Polski
Tylko to znaczy, ze nasi tirmani maja doswiadczenie ... a jednak w
kraju jakos czesciej im sie zdarza zajechanie drogi :-)
Choc obecnie coraz rzadziej ...
>> W innych krajach troche inaczej - prawie wszyscy jada z maksymalna
>> dopuszczalna - osobowki 130, tiry 90 ... troche latwiej o kulture,
>> ale tez trzeba tempomat wylaczyc, a nie chce sie :-)
>Trzeba mieć auto z tempomatem aktywnym...
A masz takie, jak fabryka dala, bo malo kto wybierajac auto patrzy na
tempomat.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=