    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5d528f81$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Polak za granica
    Date: Tue, 13 Aug 2019 17:51:34 +0200

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .08.2019 o 12:20 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Codziennie na naszych autostradach wypadków pewnie nie ma -
    >obstawiam, że w skali roku jest ze 100 śmiertelnych, może z 200-300
    >wszystkich wypadków (większośći wypadków to jednak krajówki i
    >powiatowe). Kolizji pewnie mamy ze 2-3 dziennie (ja widzę średnio 1
    >tygodniowo).

    sa oficjalne dane, na autostradach 434 wypadki i 52 zabitych w roku
    2018,
    na ekspresowkach drugie tyle.
    Kolizji nikt nie liczy.

    Na innych drogach istotnie wiecej ... ale autostrad mamy malo.

    Ale ... jak tak slucham radia, to chyba codzinnie "wypadek na A4,
    droga zablokowana".

    Tyle ze w Niemczech to samo, w piatkowe popoludnie gwarantowane kilka
    korkow ...

    >Niebezpiecznych sytuacji na moje średnio 100-200km dziennie mam
    >kilka.

    ale kilka dziennie, czy jak kto woli kilka na 200km, czy kilka rocznie
    przy takim przebiegu ?

    >Masz więcej czasu - wyszukaj jakieś statystyki w EU i zobaczymy :-)

    Obawiam sie, ze niebezpiecznych sytuacji nie licza :-)

    Za to ilosc zabitych nie klamie ... tylko jak przeliczyc - na kilometr
    autostrady, na wozokm, na obywatela ?

    >No widzisz, sam doszedłeś do tego o co mi chodzi.
    >Oni mają doświadczenie, odpowiednie przygotowanie, wiedzą - jak się
    >może skończyć brak wyobraźni i kozakowanie na autostradzie. U nas
    >większość tego nie ma.

    No coz, A4 troche dluzej istnieje, poza tym takie doswiadczenie sie
    szybko zdobywa :-)

    >50% "zagranicznych" tirów w Hiszpanii to PL, pozostałe 49,99 to
    >Portugalia, innych praktycznie nie ma.

    Francuzi tam nie jezdza ?
    To moze Hiszpanie po Francji ?

    >We Francji co 3 TIR na obcych blachach też jest z Polski

    Tylko to znaczy, ze nasi tirmani maja doswiadczenie ... a jednak w
    kraju jakos czesciej im sie zdarza zajechanie drogi :-)
    Choc obecnie coraz rzadziej ...

    >Trzeba mieć auto z tempomatem aktywnym...

    A masz takie, jak fabryka dala, bo malo kto wybierajac auto patrzy na
    tempomat.

    J.