    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Date: Mon, 10 Apr 2017 12:13:52 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Ale dlaczego miesieczna, a nie np roczna ?

    Rozliczenie jest miesięczne. Co zresztą jest bardzo precyzyjnie ujęte
    w regulamienie. Bardziej precyzyjnie, niż myślałem. Raz na miesiąc
    przydzielany jest limit 44640 bezpłatnych minut do wykorzystania. Ale
    operator zastrzega sobie, że ma bodajże godzinę na zrealizowanie tego
    przydziału. W tym czasie rozmowy są płatne. No i raz mi się zdarzyło,
    że mam wyższy niż zwykle rachunek. Patrzę w billing, a tu połączenie
    płatne. Pytam co, jak i dlaczego, a oni mi spokojnie wyjaśniają,
    że tak to jest w regulaminie, że jak zadzwonię zaraz po północy na
    początku okresu rozliczeniowego, to rozmowa może byc zaliczona jako
    płatna. I od razu, że to nie jest podstęp, tylko nie dało się inaczej
    zrobić systemu billingowego. No i sami z własnej inicjatywy mi zwrócili
    kasę w przy następnej fakturze.

    > No i to bylo dobrowolne, gdyby trafilo to sadu, to kto wie, co sad by
    > uznal - usluga niewykonana tylko czesciowo, to sie nalezy np 1zl
    > obnizki, albo i w ogole sie nie nalezy, bo zobacz pan - ja tu siedzie
    > na jakies bzdurnej sprawie, bo ktos d* zawraca, i musze - wiec czas
    > sie przyzwyczaic, ze telefon jest po to, zeby od czasu do czasu d*
    > zawracal.

    Może to nawet ciekawe, co by sąd powiedział, ale operator nie był aż
    tak żądny wiedzy, by to sprawdzać. "Częściowe niewykonanie usługi" nie
    wchodzi w grę. Tu chodzi o usługę niedzwonienia. Niedzwonienie dotyczy
    wszystkich 44640 minut w miesiącu. Usługa ta należy do kategorii
    "bezpłatne w ramach abonamentu". Jak mi w maju będą zdwonić przez minutę,
    to już nie będzie niedzwonienie. Otwartą kwestią może być, czy za to
    niewykonanie należy się milion dolarów ekstra, czy sam zwrot trzech dych.

    Jarek

    --
    Komu dzwonią temu dzwonią
    Mnie nie dzwoni żaden dzwon