  • Data: 2017-04-10 13:05:01
    Temat: Re: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Może to nawet ciekawe, co by sąd powiedział, ale operator nie był aż
    >tak żądny wiedzy, by to sprawdzać. "Częściowe niewykonanie usługi"
    >nie
    >wchodzi w grę. Tu chodzi o usługę niedzwonienia. Niedzwonienie
    >dotyczy
    >wszystkich 44640 minut w miesiącu. Usługa ta należy do kategorii
    >"bezpłatne w ramach abonamentu".

    Ale abonament obejmuje wiele uslug. Dzwonienie przez Ciebie,
    odbieranie, wysylanie SMS, transmisje danych - i te wszystkie uslugi
    dzialaly.

    > Jak mi w maju będą zdwonić przez minutę,
    >to już nie będzie niedzwonienie. Otwartą kwestią może być, czy za to
    >niewykonanie należy się milion dolarów ekstra, czy sam zwrot trzech
    >dych.

    A to chyba ujete w umowy/regulaminy/przepisy.

    Za krotka przerwe to chyba nic sie nie nalezy, za dluga bodajze 2
    abonamenty ... albo sie myle
    https://uokik.gov.pl/faq_internet.php#faq1348

    "Zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 15 Prawa telekomunikacyjnego dostawca
    usług jest zobowiązany do określenia w umowie zakresu
    odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
    umowy, wysokości odszkodowania oraz zasad i terminów jego wypłaty.

    Należy pamiętać, że poszczególni operatorzy mogą w różny sposób
    ustalać przysługujące abonentowi w takich przypadkach roszczenia.
    Dlatego też należy zwrócić uwagę na swoje uprawnienia zawarte umowie
    lub w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

    Warto też podkreślić, że zgodnie z art. 104 ust. 1 Prawa
    telekomunikacyjnego, który odsyła do Kodeksu cywilnego, dostawca
    internetu nie odpowiada za brak wykonania usługi albo jej nienależyte
    wykonanie, jeżeli nie ponosi za to odpowiedzialności. Chodzi np. o
    przypadki, gdy brak dostępu do internetu spowodowany jest siłą wyższą
    (np. powodzią)."

    J.