  • 61. Data: 2009-06-11 12:06:32
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    slawek wrote:

    > Oj, a co powiesz na pracę w zespole 0.1% polskojęzycznym? Co nie
    > przeszkadza że swoje notatki robię po polsku, podobnie komentarze w
    > programach. Po prostu lepiej mi się myśli po polsku... no i przynajmniej
    > w ostateczności tłumacz będzie miał poprawny polski tekst. Poprawianie
    > spapranego angielskiego to bardzo niemiłe jest. Uwierz.
    wlasne notatki tylko dla siebie - ok. komentarze w kodzie czytanym przez
    innych [w domysle nie polakow] - nigdy, to brak wychowania i gardzenie
    reszta zespolu. zdawkowe komentarze po angielsku sa wiecej warte w tym
    przypadku niz elaborat po polsku...

    > Ale ja nie jestem programistą, misiaczku. Pisałem gdzieś że jestem?!
    dokladnie. takie wrazenie mozna odniesc od samego poczatku dyskusji.
    slawek, daj spokoj. reszta, nie dyskutujcie ze slawkiem, ktory nie ma
    pojecia o czym pisze.

    > Słoneczko, po kiego kija mam się udzielać za darmo?! :)
    otoz, z pracy w takich projektach mozna sie wiele nauczyc. a jak sie
    czegos nauczysz, to nie musisz wtedy teoretyzowac tak jak robisz to teraz.

    > Oj, a ty jak prawdziwy komunista - zespół-wespół. Bez kolegów to byś
    > tygodnia nie przeżył.
    pepki swiata takie jak ty nie przezyly by za to tygodnia w zespole.
    twoje odpowiedzi sa... jakby to ujac... przerazajace...

    BR,
    Sarr.

  • 62. Data: 2009-06-11 12:08:55
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Sarr." <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > na nazwalbym to raczej brakiem dobrego wychowania a osoba tak sie
    > zachowujaca nie miala by szans bytu w moim zespole...

    Wiesz, brakiem wychowania czy bardziej obycia to akurat "u mnie" byłoby
    zmuszanie kogokolwiek do oglądania jakiegokolwiek kodu źródłowego. Pokazuje
    się wyniki. Program to narzędzie a nie wynik. To tak jakbyś zamiast
    wystawiać namalowany obraz pokazywał pędzle... :)

    Ale oczywiście - zależy to od branży i poziomu. Jak ktoś jest
    "niskopoziomowy" - interesuje go kodowanie - to pewnie i pokazuje kod
    źródłowy.

    No i jeszcze raz - język polski jest elegancki w każdym towarzystwie. Jeżeli
    wstydzisz się języka polskiego - to po prostu wstydzisz się bycia Polakiem.
    Odwaga bycia Polakiem nie oznacza oczywiście niepotrafienia komunikowania
    się z ludźmi - języki obce wypada znać. Właśnie dlatego większość Amerykanów
    nie bardzo - nie znają języków poza angielskim.

    slawek

  • 63. Data: 2009-06-11 12:53:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    slawek wrote:
    > Odwaga bycia Polakiem

    Masz problem. Nie zauważasz że po pierwsze programisci dawno nie
    mieszkaja w Polsce tylko na świecie i mają gdzies zaściankowe myślenie a
    po drugie że "bycie Polakiem" nijak nikomu nie pomoze - ani zespołowi
    ani odważnemu. W informatyce _naprawdę_ nie ma miejsca na humanistyczny
    bełkot, liczą się kompletnie inne umiejętności.

    Idź i zajmij się używaniem programów zamiast doradzaniem jak powinny być
    pisane. Wszyscy na tym zyskamy.

  • 64. Data: 2009-06-11 13:05:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    slawek wrote:
    > [ciach kompletny krap !] A jaki było narzekanie, że do sprzętu *powszechniego*
    > *użytku* mają być obowiązkowe instrukcje w języku polskim

    Znowu bełkot. Co ma uzywanie przedmiotu do procesu jego wytwarzania?
    Myslisz że przeciętny student psychologii używający excela do robienia
    kolejnego wykresu slupkowego w ogóle się przejmuje jak się pisze
    programy? Wiekszość z nich dalej mysli że rosną na drzewach*.

    > PS. Jest różnica między rzeczywistą potrzebą używania języka
    > angielskiego a wazeliniarstwem.

    W ogóle piszesz nie na temat. Używanie przez zespół ludzi wspólnego
    języka (en a za chwile chińskiego) ułatwia prace, a w zasadzie umożliwia
    pracę. To nie ma nic wspólnego z tym jak ten produkt jest używany i
    bzdurami na temat ginięcia języków. Nie ma żadnego podnoszenia statusu
    społecznego, jedynie narzedzie które jest niezbedne do tego by produkt
    powstał. Cały czas teoretyzujesz z wpadaniem w pseudo-merytoryczną
    histerię o jakimś wymieraniu języków. To KOMPLETNIE jest nie na temat i
    ja robie EOT.

    [*] jeden z przypadkowo zapytanych przeze mnie o to studentów
    psychologii stwierdził że programy biorą się z komputera.

  • 65. Data: 2009-06-11 13:11:54
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 11 Cze, 14:08, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    > się wyniki. Program to narzędzie a nie wynik. To tak jakbyś zamiast
    > wystawiać namalowany obraz pokazywał pędzle... :)

    A jak ktos inny ma np. przejac Twoje kody, moze uzyc jakis fragmentow
    w innym projekcie firmy lub poprawic buga jak jestes na urlopie?
    Wybacz, ale z wypowiedzi na wypowiedz udowadniasz, ze masz niewielkie
    pojecie, co jest wazne w tej pracy:)

  • 66. Data: 2009-06-11 13:55:51
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "thearti" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]
    > w innym projekcie firmy lub poprawic buga jak jestes na urlopie?
    > Wybacz, ale z wypowiedzi na wypowiedz udowadniasz, ze masz niewielkie

    1. Nikt inny nie ma prawa grzebać w moich notatkach czy programach.
    2. Jeżeli chce użyć czegoś, to ma mnie grzecznie poprosić
    3. Jak jestem na urlopie to i tak nikt nie ma prawa ruszać mojego
    komputera/programów.
    4. Gdybym przypadkiem np. umarł i był nieżywy - cóż, strata dla ludzkości
    którą wtedy już bym się nie przejął.

    W "tej pracy" zasada numer zero jest trywialnie prosta - pilnować swoich
    osiągnięć - jak raz puścisz swoje dokonania w obieg, to potem nie masz szans
    aby mieć kontrolę nad tym, co wymyśliłeś. Zdecydowana większość polskich
    programistów bawi się w lekarza: "pokaż mi co ty tam masz". Ludki wierzą że
    jest to konieczne bo nie wypada niczego stworzyć samodzielnie, a zresztą -
    mało co potrafią - więc tzw. "współpraca" jest dla nich jedyną nadzieją.
    Znaczy się znajdą jakiegoś osła i będą jechać na jego grzbiecie. Albo zrobią
    "team" i w setkę będą bąki zbijać... zero postępu ale za to jaka wytężona
    praca - normalnie hektolitry kawy i tony pizzy.

    slawek

  • 67. Data: 2009-06-11 16:32:43
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Jacek wrote:

    > Oddzielanie, to czasownik.

    Ej, eksperci...
    Oddzielanie to rzeczownik odczasownikowy. I z nie piszemy go razem:
    nieoddzielanie.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 68. Data: 2009-06-11 16:42:57
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Secator pisze:
> [...]
    > (nazwy zmiennych, funkcji, dokumentacja), z czym w 100% sie
    > zgadzałem.. do teraz. Mam teraz dość wyjątkowy projekt, który
    > wykorzystuje mase nietypowych, polskich pojęć i terminów, które
    > tragicznie tłumacza się na angielski, a nawet przetłumaczone maja dość
    > nieoczywiste znaczenie. I tu mam pytanie. Czy używac na siłę
    > angielskią terminologie (czyli niejako stworzyć słownik odwzorowujący
    > polskie nazwy w angielskie i na odwrót), czy olać konwencje by
    > zdecydowanie uprościć czytelność kodu (a i zarazem wygode pisania)?

    śledzę ten wątek i nie wiem, w której odnodze odpowiedzieć, odpowiem tu....

    Z ciekawości, czy ktoś wie, jak są utrzymane nazwy zmiennych w
    NajsłąwniejszymPolskimProgramieKomputerowym (tm) z
    FirmyGdziePrezesDzwoniDoPrezydentaIVRP SA

    Ale w sumie zasialiście mi wątpliwości ;)

    Miałem sobie w programowaniu tzw. zasadę tischnerowską "jeśli czegoś się
    nie da przetłumaczyć na góralski, to są bzdury". W tym wypadku jest
    odwrotnie, obawiam się że rdzeń "Polish Social Insurance Software" jest
    'słabo' przekładalny na angielski.
    (W apostrofach użyłem świadomie, bo stwierdzenie o pl programistach
    którym sie wydaje że mówią w języku Szekspira wziąłem do siebie)

    pozdrawiam.

  • 69. Data: 2009-06-11 17:12:15
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    No tak.

  • 70. Data: 2009-06-11 17:21:12
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 10.06.2009, slawek wrote:

    > Użytkownik "Daniel Janus" <p...@n...korpus.pl> napisał w
    > wiadomości grup
    muw.edu.pl...

    > Różna bywa. Poczytaj o interpunkcji szkolnej i interpunkcji dojrzałej.

    Bardzo chętnie. Czy są jakieś materiały do tego drugiego?
    http://www.google.pl/search?q=%22interpunkcja+dojrza
    %C5%82a%22

    --
    Stanislaw Klekot