eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomiar "zagrzania" turbiny › Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
  • Data: 2014-09-21 21:47:29
    Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-09-21 21:02, BartekK pisze:
    >> W sumie mogłoby się okazać że można zrobić jeszcze jedną przydatną
    >> funkcję - przy bardzo gorącej turbinie, lekko podnieść obroty biegu
    >> jałowego.
    > To już jest w sofcie ecu - nie tyle termicznie dla turbiny, co ciśnienie
    > oleju jest utrzymywane/korygowane - podczas rozgrzewania się spada na
    > jałowych, więc jałowe są odpowiednio zwiększane wg temperatury oleju.
    > Nie potrzeba wiele, zwiększenie obrotów o 200-400 już wystarcza.

    No to ok, fajna funkcja.

    U mnie po ostrej jeździe ciśnienie oleju jest bardzo niskie (pomimo że
    10W-60), takiej funkcji nie ma i będę musiał po prostu wolne obroty
    trochę podnieść.
    A faktycznie nie trzeba wiele, bo u mnie przy 2000rpm mam już 6bar, a
    przy wolnych obrotach rozgrzany olej potrafi mieć poniżej 1bar.


    >> Mierzyłem ostatnio temperaturę turbiny (z zewnątrz) pirometrem, a był to
    >> mało wysilony turbodiesel (2.4 - 140KM), a i tak bez żadnego pałowania
    >> obudowa miała 350-400C.
    > No to nieźle (albo źle). EGT (w kolektorze wydechowym) mi nie przekracza
    > 700-800'C więc licząc że od zewnątrz kolektor i turbina jest całkiem
    > dobrze chłodzona i oddaje ciepło, a dodatkowo wodą i olejem, to są to i
    > tak podejrzanie wysokie temperatury.

    Kolektor to myślę że za dużo tego ciepła nie traci.
    Kolektory w silnikach turbo, to się nawet i specjalnie izoluje żeby
    właśnie nie tracić energii spalin przed turbiną.

    > No ale czy diesel (przy słabej
    > ilości wtrysku, bo jak piszesz - bez pałowania) nie ma tego samego co
    > benzyna, tzn gdy ilość powietrza do paliwa rośnie (bo paliwa mało, bo
    > nie pałujesz, a w dieslu ilość powietrza nie jest zmniejszana
    > przepustnicą, najwyżej słabszym ładowaniem turbo), to temperatura spalin
    > rośnie?

    Zjawisko wyższej temperatury spalania ubogiej mieszanki jest, ale to po
    prostu wpływa na sprawność, a jednak energia cieplna uciekająca ze
    spalinami będzie tym większa im bardziej obciążony silnik - dzięki czemu
    turbo szybciej się kręci itd...



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: