  • Data: 2017-05-15 08:56:52
    Temat: Re: Pompa perystaltyczna, jak dostroić wydajność?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 15:20:10 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Pompka w wersji z silniczkiem DC i z synchronicznym kosztuje tyle samo.

    A to ci!

    Ale ja tu widzę jeszcze inny problem. Rozrzut wydajności Twoich pompek spowodowany
    jest rozrzutem wielu wymiarów/własności w tych pompkach. Twardość materiału wężyka,
    grubość jego ścianki, grubość drutu sprężyny dociskającej rolkę, stan jej
    zahartowania, wymiary plastików (z różnych gniazd wielogniazdowej formy wtryskowej)
    itd. Każda pompka może mieć części z innej dostawy. Teraz sposób, w jaki one wpływają
    na końcową wydajność wcale nie jest stały. Nie wystarczy sobie skalibrować X
    obrotów=Y ml, albo X sekund= Y ml. Bo przy różnych prędkościach te odchyłki wymiarowe
    będą miały inny wpływ na wydajność. Jednym słowem, jak skalibrujesz na ciągłą pracę,
    a potem będziesz popiardywał po pół kropelki, to pompka będzie głównie pracować na
    mniejszych obrotach niż przy kalibracji i cała kalibracja na nic.