  • Data: 2019-06-18 14:30:40
    Temat: Re: Porównywanie liczb, double float
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Jun 2019 12:04:45 +0200, Piotr Wyderski wrote:
    > opisuję swoje doświadczenia z przemysłu. Zarówno z pracy z osobami już
    > pracującymi, jaki i z rozmów kwalifikacyjnych, które prowadziłem.

    I ja tak samo.

    > Nie wiem też, co próbujesz udowodnić.

    Niczego nie udowadniam - wskazuję tylko, że z mojego doświadczenia
    ukończone studia niewiele wnoszą. Powtarzam - w sektorze IT, bo tylko ten
    znam z punktu widzenia pracodawcy.

    > Że lepiej leczyć się u lekarza, który nie ukończył medycyny, czy zlecić
    > wybudowanie mostu u Janusza, który nie miał do czynienia z inżynierią
    > lądową

    Nie wiem czego nie rozumiesz w sformułowaniu "w sektorze IT"... W moim
    świecie ani lekarz ani inżynier budowlany do tego sektora się nie
    zalicza. Niewątpliwie istnieje mnóstwo dziedzin, w których wałkowanie
    teorii latami jest niezbędne, bo jak przyjdzie co do czego to człowiek
    musi być bezbłędnie i natychmiastowo skuteczny. IT się do tych dziedzin
    nie zalicza - materiały, sprzęt i teoria są tak ogólnodostępne, że
    wystarczy chcieć by móc działać.

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że nie cała "informatyka" to klepanie stronek
    > w PHP

    Kto mówi o stronach PHP? Możliwe jednak, że myślimy o różnych sprawach, i
    stąd różnice poglądowe. Jeśli masz na myśli jakąś wieloletnią pracę
    naukowo-badawczą typu "innowacyjny algorytm kompresji danych" czy "hash
    kryptograficzny do specjalnych zastosowań", to zaiste wskazany jest
    kandydat po różnych mądrych szkołach coby nie musiał zaczynać od zera.

    Ja piszę o programowaniu systemowym na platformy unixowo-podobne
    (FreeBSD, Linux) z naciskiem na przetwarzanie danych i obsługę wszelakich
    komunikacji sieciowych. Otóż kandydaci po studiach których zdarza mi się
    widywać często nie mają pojęcia o TCP/IP, nie potrafią obsłużyć poprawnie
    zwykłego socketu stream, o BGP nigdy w życiu nie słyszeli, a o SQL wiedzą
    tyle, że to "coś z SELECT". Ba, przerażająca większość wykłada się na
    napisaniu prymitywnego programu w C pt. "program ma pobrać z linii
    poleceń ciąg liczb i wskazać najwyższą". Śmieszne to, czy żałosne - do
    tej pory nie potrafię się zdecydować.

    Zdarzyło mi się także prowadzić zajęcia na uczelni o tzw. bezpieczeństwie
    sieciowym. Po dwóch latach zrezygnowałem, bo studenci (trzeci rok) którzy
    na te wykłady przychodzili nie mieli żadnych podstaw, i aby nie oblewać
    systematycznie 90% młodych ludzi musiałem naginać program w kierunku
    "podstawy TCP/IP".

    > i jak nie wiesz, to nic nie wykombinujesz? Bo za rozwiązaniem stoi
    > teoria, którą brodate dziadki tworzyły przez dekady i albo ją znasz,
    > albo musisz przyswoić. Żeby przyswoić, musisz wiedzieć, że w ogóle
    > istnieje i gdzie dalej szukać.

    Postuluję, iż w dzisiejszym świecie ta bariera - *w kontekście świata IT*
    - już nie istnieje. Brodate dziadki są tak skonstruowane że aby żyć,
    muszą publikować, a ich publikacje są z reguły ogólnodostępne. Do tego
    dochodzi fenomen OSS, który pozwala dosłownie każdemu wejść w świat
    programowania i uczyć się od specjalistów.

    I żeby nie było - absolutnie nie twierdzę, że każdy samouk jest lepszym
    materiałem na programistę od każdego magistra. Zdolnych samouków jest
    faktycznie bardzo mało. Ale to nie znaczy, że ich nie ma.

    > opisuję ci osobiste doświadczenie zawodowe, od czasów szeregowego
    > programisty do kierownika działu zatrudniającego takich ludzi.

    I ja tak samo.

    Mateusz