  • 21. Data: 2007-09-20 06:26:12
    Temat: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 20 Sep 2007 00:51:36 +0200, Maciej Bebenek wrote:

    > 8 lat temu to zyliśmy w innej rzeczywistości. Kafejka internetowa
    > operatrorem nie jest, co najwyżej przedsiębiorcą telekomunikacynym (a to
    > i tak w specyficznych warunkach). Wzrosła świadomość, nawet wśród
    > prokuratorów. Nie neguję, że też się do tego przyczyniłem ;-) Ale nadal
    > jest dużo do zrobienia.

    może czas aby wzrosła świadomość również wśród przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych,wypada aby takie certyfikaty były cenowo
    przystępne dla wszystkich, również dla osiedlówki która stała się
    przedsiębiorcą telekomunikacyjnym bo można było dzięki temu uzyskac
    dotacje,a nie tylko dla TPSA i Netii które i tak nie wiedzą co z
    pieniędzmi robić

    niezbyt dobrym pomysłem jest zwalnienie sieci poniżej 500 klientów z
    obowiązku zatrudnienia człowieka ze stosownym papiurkiem, bo brojący
    klienci zdarzyć się moglą również w takich sieciach, a takie zwolnienia
    to wyrzucanie termometru podczas gdy się ma gorączke
    zdecydowanie złym pomysłem jest stawianie ceny zaporowej 12kPLNów bo to nic
    innego jak kolejny ukryty podatek

    --
    futszaK
    0601061867

  • 22. Data: 2007-09-20 06:47:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK pisze:

> [...]
    > to wyrzucanie termometru podczas gdy się ma gorączke
    > zdecydowanie złym pomysłem jest stawianie ceny zaporowej 12kPLNów bo to nic

    Gratuluję Ci, Tomku, tak optymistycznego pojmowania sytuacji finansowej
    niektórych operatorow :-P Szczególnie tych dwóch :)

    A co do meritum - PT było i jest pisane przez ludzi z mentalnoscią
    telefoniarzy, którzy nie do końca rozumieją o co we współczesnym
    przesyłaniu pakietów tak naprawdę chodzi. Stąd tak szczegółowe regulacje
    dotyczące PSTN czy komórek i szczątkowe dotyczące reszty świata. Zauważ,
    że gdybyś chciał czytać wszytsko literalnie, to musiałbyś rejestrować
    nagłówki wszystkich pakietów, z zakazem rejestracji pól danych.

    Co do zasad związanych z tzw. obronnością - nie mogę się wypowiedzieć,
    czy ta kwota to koszty czy - jak piszesz - podatek. Nie mogę bo nie wiem ;)

    M.

  • 23. Data: 2007-09-20 07:41:23
    Temat: Re: Po?wiadczenie bezpieczenstwa,siedziea cicho,zrobia sobie czy drzea ryja o dotacje ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    GRUPPY pisze:

    > nie ma odstepstw i abwera podchodzi milo do sprawy ale procedura zaczyna sie
    > od wplaty !
    > co ciekawsze jezeli odmowia ci certyfikatu to i tak oplata zostaje u nich.
    > A i przy okazji : aby firma miala certyfikat musi miec "kancelarie tajna"
    > lub wynajac taka od innego podmiotu . Takie miejsce ma kilka wymagan , wiec
    > lpiej wynajac usluge

    szczegolnie ze koszt kanelarii jest gigantyczny. Od komputera klasy
    TEMPEST bo papiery wzmocnienia itd. Oczywiscie by firma miala
    certyfikat bezpieczenstwa przemyslowego
    musi miec pracownikow z poswiadczeniami bezpiecznstwa osobowego
    odpowiedniego poziomu. I tak dobrze ze nie ma egzaminu bo niektorzy
    wracali z ujemna
    punktacja w swiadectwie i poswiedczenia nie dostawaly a wstyd jak beret.
    teraz wystarczy jednodniowy kurs w ABW za 200zl bodaj do klauzuli poufne/.

  • 24. Data: 2007-09-20 07:42:19
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    futszaK pisze:

    > za te pieniądze to mógłbym klientowi laski robić *)

    > nie tyczy się to (tajna kancelaria) przypadkiem firm o zasięgu
    > ogólnopolskim lub prawie ogólnopolskim ?

    3 woj. lub 50 tys telefonow lub bodaj 500 tys IP.

  • 25. Data: 2007-09-20 09:17:53
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 20 Sep 2007 08:47:10 +0200, Maciej Bebenek wrote:

    > Gratuluję Ci, Tomku, tak optymistycznego pojmowania sytuacji finansowej
    > niektórych operatorow :-P Szczególnie tych dwóch :)

    biorąc pod uwage szum jaki zrobili na jednej z wiosek odnośnie zakładania
    neostrady, zwłaszcza w sferze podburzania ludzi którzy koniec końców i tak
    przychodzą do mnie pospisywać umowy długoterminowe to TPSA faktycznie nie
    ma co z pieniędzmi robić

> [...]
    > że gdybyś chciał czytać wszytsko literalnie, to musiałbyś rejestrować
    > nagłówki wszystkich pakietów, z zakazem rejestracji pól danych.

    2 kliknięcia na mikrotiku który stoi za ścianą (dotyczy wyjścia w świat) i
    pewnie z 10 kolejnych na mikrotikach znajdujących się w terenie (żeby
    stosowne info o przepływających pakietach wewnątrz sieci było przesyłane na
    centralny zbieracz logów)

    problem w tym, że państwo jakoś nie kwapi się nad zorganizowaniem szkoleń
    na których powiedzą co gdzie jak należy robić z logowaniem pakietów, a ja
    i mi podobni wszystkiego wiedzieć nie jesteśmy w stanie co nie oznacza że
    nie chcemy prowadzić działań na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa

    dla mnie osobiście to nawet by było fajne, zawsze to kontakt z jakimiś
    ciekawymi ludźmi (chociażby ci z ABW), może gdzieś by przy okazji można
    było znaleźć jakieś dodatkowe źródło zatrudnienia, nie mówiąc o
    możliwości spotkania innych dostawców Internetu z okolicy czy nie okolicy
    i nawiązania jakichś ciekawych znajomości bieznesowych

    > Co do zasad związanych z tzw. obronnością - nie mogę się wypowiedzieć,
    > czy ta kwota to koszty czy - jak piszesz - podatek. Nie mogę bo nie wiem ;)

    każdy ukryty podatek można wyjaśnić koniecznością pokrycia jakichś tam
    wydumanych kosztów, tyle że niewiele to zmienia,a państwo polskie to i tak
    studnia bez dna więc czy zapłace im te 12k czy nie to i tak będzie im mało

  • 26. Data: 2007-09-20 12:15:16
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <fcs7ho$3lc$1@news.onet.pl>
    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Nie "możesz" a musisz, i nie informacje niejawne, a dane transmisyjne.
    > Szczegóły znajdziesz w Prawie telekomunikacyjnym ;-)

    Ja wiem, co musze...

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz ***** Mój KF: http://www.iwan.eu07.pl/Score
    http://www.kolej.pl/ http://www.eu07.pl/ http://kolej.eu.org/twb/

  • 27. Data: 2007-09-20 12:45:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązku zatrudnienia człowieka ze stosownym papiurkiem, bo brojący
    > klienci zdarzyć się moglą również w takich sieciach, a takie zwolnienia

    To bardzo dobry pomysł.
    Otrzymanie certyfikatu z ABW polega między innymi na tym, że będąc
    podłączonym do wariografu musisz odpowiadać na różne intymne i prywatne
    sprawy, o których nie masz ochoty odpowiadać. Później takie protokoły
    przypadkiem giną, jak to się faktycznie stało w przypadku paru znanych
    polityków (było szumnie opisane przez media). Następnie te bardzo prywatne
    informacje wypływają przy okazji szantażów i innych...

    Posiadanie małej sieci umożliwia legalne zapewnienie większej prywatności i
    ochrony abonenta przed wszsytkimi, którzy chcieliby go szpiegować lub
    zaszkodzić.

    A ci, którzy chcieliby wszystko kontrolować i wszelkie dane gromadzić możemy
    nazwać naiwnymi analfabetami technicznymi, którzy nie znają powszechnie
    dostępnych możliwości technicznych. W tej chwili uniemożliwienie lub poważne
    utrudnienie inwigilacji jest dostępne dla każdego. Tylko debile realizujący
    się np w polityce tego jeszcze nie wiedza i głupio wpadają.

    W mojej sieci nie muszę nic logować. Jak przyszła Policja, to dostali
    odpowiedź, że z łącza o tym IP korzysta tyle i tyle osób i jak chcą to mogą
    sobie ich po kolei sprawdzać. Nie chciało im się na szczęście. :-)

    PS Przy okazji kolejny raz proszę o podstawę prawną do logowania połączeń
    klientów dla małych sieci. Szukam już 2 lata i nie tracę nadziei...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 28. Data: 2007-09-20 19:43:10
    Od: wer <b...@n...pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > uniemożliwienie lub poważne utrudnienie inwigilacji jest dostępne dla
    > każdego. Tylko debile realizujący się np w polityce tego jeszcze nie

    Z 8 lat temu był pomysł, żeby logować wszystko, zawartość całej
    transmisji. Jak policzyliśmy ze znajomym to wyszło nam, że dziennie
    byłaby wywrotka tasiemek z całej Polski. Mam nadzieję, że nikomu nie
    wpadnie do głowy znów taki pomysł.

    Ja na szczęście nie mam użytkowników w sieci, same serwery. Za to logi z
    apachów liczę dziennie w gigabajtach (dobrze, że dają się kompresować
    1GB - 50MB mniej więcej). W sumie tak jest namieszane, że nie wiadomo co
    trzeba logować, kogo to obejmuje. Czy jeśli dostarczam pocztę, to muszę
    logować kto, co, gdzie wysłał?

    Nasi politycy są niestety zapatrzeni w Socjalistyczna Republikę
    Francuską, gdzie nawet mocne szyfrowanie jest zakazane.

    wer

  • 29. Data: 2007-09-22 21:27:56
    Od: SP 1 QXL <s...@c...pl>

    futszaK pisze:
    > Przy okazji uzyskiwania wpisu do rejestru przedsiębiorców
    > telekomunikacyjnych dostałem formularzyk odnosnie dzialania na rzecz
    > bezpieczeństwa i tak dalej blebleble.

    Jeśli podałeś we wpisie więcej niż 3 województwa, to musisz nawet
    kancelarię TAJNA utworzyć. Ja sie opgraniczyłem w zgłoszeniu do 1
    województwa, i nic nie dostałem...

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz