  • 151. Data: 2012-11-24 10:50:02
    Temat: Re: Potyczki
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 23 Nov 2012 22:38:50 -0800 (PST), e...@g...com
    wrote:
    > Oj, gdyby mi ktos przyszedl na rozmowe ubrany w taki garniturek,
    > jaki nosza "manadzerowie sprzedazy" [1] (gdzie mozna takie gajerki
    kupic?=
    > powinienem miec jeden taki), to mialbym problem
    > z rozpoczeciem w ogole rozmowy.j

    He he, a w innych postach się kreowales na takiego oswieconego,
    który nie zwraca uwagi na takie przyziemne uwagi jak strój.

    RW

  • 152. Data: 2012-11-24 12:15:47
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 04:50:02 UTC-5 użytkownik Roman W napisał:
    > kupic?=

    > He he, a w innych postach się kreowales na takiego oswieconego,
    > który nie zwraca uwagi na takie przyziemne uwagi jak strój.

    Zwracam uwage na czlowieka, stroj to element. Taki gajerek bardzo
    rozpraszalby moja uwage.

    Jakby student na taki pomysl wpadl zeby miec taki malowniczy garniak,
    to bym jedynie stwierdzil, ze potrzebowac bedzie troche czasu
    (na polroczny testdrive przy niewielkim wynagrodzeniu ;)

    --
    Edek

  • 153. Data: 2012-11-24 12:16:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Mamy problem znalezienia dominanty w zbiorze liczb 16 bajtowych. Jeżeli
    > dobrze szacuję (a nie chce mi się poświęcać na to zadanko za dużo czasu):
    > - dla działania w miejscu mamy O(n^2)

    Da się lepiej.

    > - dla dodatkowej pamięci na dysku w rozmiarze 16*n schodzimy do
    > O(n*log(n)) (Ale z uwzględnieniem losowych odwołań do dysku)
    > - dla dodatkowej pamięci na dysku w rozmiarze 2*16*n schodzimy do
    > O(n*log(n)) (Z sekwencyjnym dostępem, więc wielokrotnie szybciej niż w
    > poprzednim przypadku.)
    >
    > n to oczywiście liczba liczb w ciągu

    Mówiąc inaczej. Zaproponowany problem jest de facto równoważny
    posortowaniu zbioru wejściowego.

    pozdrawiam,
    PK

  • 154. Data: 2012-11-24 12:18:45
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 04:44:05 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:

    > Chyba mnie nie zrozumiałeś.
    > Chodzi o to, że przez brak krawata, jakaś _pinda_ odsieje kandydata, który
    > może być dobrym specjalistą, bo ona ma takie patrzenie na świat.
    > Nigdy nie miałem wąsów, brody, a krawat miałem kilka razy na sobie i cieszę
    > się, że pracuje sam dla siebie.

    Musialbym bardzo chciec. W przeciwnym wypadku pytanie jest takie:
    dlaczego witaja mnie taka pinda? Za co? I jeszcze ona o wszystkim
    decyduje w moim przypadku? No to super, dalej moze byc tylko gorzej.

    --
    Edek

  • 155. Data: 2012-11-24 12:22:00
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
> [...]
    > jaki nosza "manadzerowie sprzedazy" [1] (gdzie mozna takie gajerki kupic?
    > powinienem miec jeden taki), to mialbym problem

    Nieźle wyglądający, schludny i wygodny (wełna) garnitur można dostać
    poniżej 1000 zł w zwyczajnych sieciówkach odzieżowych. Za podobną
    kwotę można sobie zorganizować garniak szyty na miarę.

    pozdrawiam,
    PK

  • 156. Data: 2012-11-24 12:23:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
    > Ze dwa lata temu, przy ostatniej przeprowadzce. Dostęp zdalny
    > i wirtualizacja czynią cuda, wiesz.

    Dostępem zdalnym wpinasz kable? To chyba jakaś nowa technologia!

    pozdrawiam,
    PK

  • 157. Data: 2012-11-24 12:28:41
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 06:22:29 UTC-5 użytkownik PK napisał:

    > Nieźle wyglądający, schludny i wygodny (wełna) garnitur można dostać
    > poniżej 1000 zł w zwyczajnych sieciówkach odzieżowych. Za podobną
    > kwotę można sobie zorganizować garniak szyty na miarę.

    Tak po zastanowieniu nad soba stwierdzam, ze w ubiorze tych gosci
    najbardziej mi sie rzucaja w oczy spodnie. Moje pytanie brzmi nie
    za ile moge kupic garniak, tylko gdzie kupic tak tanio wygladajacy,
    moze byc i za 5tys.

    --
    Edek

  • 158. Data: 2012-11-24 12:36:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-24 02:49, Michoo pisze:

> [...]
    > - dla dodatkowej pamięci na dysku w rozmiarze 2*16*n schodzimy do
    > O(n*log(n)) (Z sekwencyjnym dostępem, więc wielokrotnie szybciej niż w

    Być może opisuje to samo, co Ty w ostatnim punkcie.

    Mając dodatkową pamięć dysku równo pierwotnej tablicy
    (a tak naprawdę 0.5) możemy posortować tablicę
    w 4 przebiegach _sekwencyjnego_ odczytu/zapisu.

    Dominantę w posortowanej tablicy znajdujemy już
    liniowo i szybko.

    Jak sortujemy: pobieramy paczki po 512MB (albo mnijsze,
    jeśli nasze 512MB jest sztywne i nie możemy dodać tym
    czegoś lon(n)), sortujemy w RAM czymkolwiek sprawnym.

    Mamy 8 posortowanych fragmentów pliku. Łączymy je mergesortem.
    w 4, w 2, i w końcu w posortowany.

    Co istotne, merga robimy nie bezpośrednio na dysku, ale na
    buforach w ramie. Pobieramy odcinki po jakies 100MB,
    kręcimy procedurą w mergesort, jak któryś bufor się wyczerpie,
    napełniamy go ponownie kolejnymi danymi z dysku.

    Dzięki temu czytamy sekwencyjnie, dysk nie lata ciągle np między
    początkiem a środkiem pliku.

    Niestety, nadal n log (n) i n*log(n/|RAM|) operacji (Sekwencyjnych)
    na dysku, ale równoważnych przesłaniu tych kilkudziesięciu GB
    - robialne.

    BTW. w Cormenie chyba były algorytmy 'sortowanie zewnętrznego'.
    Może warto zajrzeć, bo będzie coś sprytniejszego.

    Kołaczą mi się sztuczki ze statystyką i nie jestem pewien,
    czy nie da się tego zrobić lepiej. Ale ciężko będzie,
    5 przbiegów po dysku to podejrzewam minimum.
    W koncu nawet log(n) jest większe.

    pzdr
    bartek

  • 159. Data: 2012-11-24 12:53:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-24 12:36, bartekltg pisze:

> [...]
    >
    > Niestety, nadal n log (n) i n*log(n/|RAM|) operacji (Sekwencyjnych)
    > na dysku, ale równoważnych przesłaniu tych kilkudziesięciu GB

    Optymalizacja: znajdowanie dominanty można upchnąć w ostatnią
    fazę mergesorta. Odpada jeden odczyt.
    Jeśli posortowana tablica nie jest nam do szczęścia potrzebna,
    możemy też jej nie zapisywać.
    Czyli 4 odczyty i 3 zapisy (4 zapisy, jeśli chcemy zachować
    posortowaną tablicę na potem)
    oba +1 jeśli użyjemy kawałków po 256MB.

    pzdr
    bartek

  • 160. Data: 2012-11-24 12:54:14
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-24, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    > Kołaczą mi się sztuczki ze statystyką i nie jestem pewien,
    > czy nie da się tego zrobić lepiej. Ale ciężko będzie,

    Oczywiście czasem można przybliżać każdą statystykę (więc także modę)
    przez badanie mniejszej próbki, ale trzeba coś wiedzieć o danych. To nie
    jest taka sytuacja.

    W każdym razie nie istnieje żadna "sztuczka" pozwalająca w magiczny
    sposób wyciągnąć modę (choć można próbować coś wymyśleć w przypadku
    momentów).

    pozdrawiam,
    PK