eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia. › Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5ca91f9e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <1...@4...net>
    <5ca9df2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <5ca9f774$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <bjwspnlbp1gz$.19k566qsixygi$.dlg@40tude.net>
    <5cab9514$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Subject: Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
    Date: Wed, 10 Apr 2019 16:48:57 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 37
    Message-ID: <5cae02b6$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.113.240
    X-Trace: 1554907830 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 479 83.26.113.240:54094
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3010
    X-Received-Body-CRC: 4144923580
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42501
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:82f3cbd1-ddc9-427a-9a17-e4c1d892095b@go
    oglegroups.com...
    >Kazda epoka ma rozwiazanie dostosowane do panujacego w niej stanu
    >techniki. Do ciagniecia barek od lancucha lepsza by byla stalowa
    >lina. Ale nie mieli nierdzewnego drutu zeby taka line zrobic.
    >To co wtedy wymyslili po modyfikacji stosowane jest dzisiaj. Przez
    >kanal Panamski statki ciagna lokomotywy.

    Ale chyba z troche innych przyczyn ... kiepska manewrowosc duzych
    statkow na silnikach wlasnych ?

    >Wszystkie rozwiazania z linku maja jedna wspolna ceche.
    >Maja zastepowac prace ludzi i zwierzat.

    Ze ludzi to w miare jasne.
    Ale zwierzat ... kon za drogi czy za slaby ?
    O mułach wspominaja, więc chyba były w uzyciu.

    Ale tak patrzac dalej:
    Jesli barkę ciagnie lokomotywa ... nie moglaby ciagnac od razu wagonow
    ?
    Czyzby w transporcie wodnym mniejsze straty energii ?
    Nie bardzo mi sie chce wierzyc, bo jednak woda spory opor stawia ...
    ale moze przy malych predkosciach maly.

    Prad trzeba skads brac, wiec zakladam, ze gdzies tam silnik cieplny
    sie krecil, choc mogla byc elektrownia wodna.
    Statkowy dieselek mial mniejsza wydajnosc niz parowa turbina w
    elektrowni ?
    Czy faktycznie o ciezar chodzi - elektrownia nie zajmowala miejsca na
    barce ...

    Bo z tymi drutami ... ciekawy pomysl.
    Tym niemniej sruby to chyba nie jest najwydajniejszy sposob napedu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.04.19 23:43 WM

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: