    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Prawo do naprawy
    Date: Thu, 08 Feb 2024 04:15:37 GMT

    On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się
    > popsuć :-)

    Nie sądzę, aby którykolwiek z wielkich tak robił. Co się robi, to
    zakłada się pewną trwałość. Pralki czy większe lodówki to większy
    wydatek, ale drobniejszy sprzęt agd to jakieś 5-6 lat. Mając to na
    względzie tnie się koszty produkcji. Konkurencja robi tak samo. Tu ławiej
    to robić, bo wydatek akceptowalny i sama chęć wymiany na coś nowego, po
    tych 3-5 latach może wystarczyć.

    A jak jest coś droższe, to są większe oczekwiania i jakby się miało coś
    poważniej popsuć w ciągu jakiś 3ch lat i byłoby to też dość częste, a
    jeszcze dla różnych modeli, to jednak mocno uderzy w wizerunek firmy.

    > A teraz modne jakies magazyny logistyczne, w sklepie jest tylko
    > wystawa i kasa, towar przyjedzie z magazynu ... i tu juz mozna wybrać
    > własciwą skrzynię/paletę :-)

    Takie coś byłoby łatwe do zdemaskowania i miałbyś katastrofę
    wizerunkową.

    Co do tych ubezpieczeń to uważam, że to czyste żerowanie na naturalnej
    tendencji do "spokoju ducha". Te ubezpieczenia nie są indywidualne, więc
    działają jak np. NNW, na zasadzie usrednionego ryzyka na puli towarów,
    gdzie ryzyko usterki jest podobne. Pod tym względem, trudno się na nich
    opierać MZ jako dokładające się do kryterium wyboru. Choc owszem, jesli
    wszystkie pralki w sklepie maja, a jakaś nie, to może trochę zastanawić :)

    --
    Marcin