eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrawo do naprawy › Re: Prawo do naprawy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.077222243059.warszawa.vectranet
    .pl!not-for-mail
    From: PeJot <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prawo do naprawy
    Date: Thu, 15 Feb 2024 16:27:25 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <uqlagp$2sm39$1@news.icm.edu.pl>
    References: <upk3gb$24he$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <uprb8k$ffo5$1@news.icm.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1w96559e6kh3p$.1a0gigmoobdbp$.dlg@40tude.net>
    <JzYwN.1672$hq1.844@fx13.ams1>
    <1itflyx6vhtw3.bpvvp2emxm3s$.dlg@40tude.net>
    <uqdbll$29v9e$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uqg1k5$2i625$2@news.icm.edu.pl> <BWSyN.17741$idBb.13113@fx08.ams1>
    <uqim4v$2nd0k$1@news.icm.edu.pl> <%TbzN.59563$7uxe.20395@fx09.ams1>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 15 Feb 2024 15:27:21 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="077222243059.warszawa.vectranet.pl:77.222.243.59";
    logging-data="3037289"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <%TbzN.59563$7uxe.20395@fx09.ams1>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49482
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.02.2024 o 00:19, Marcin Debowski pisze:

    >> Owszem; zapewne na podstawie tych danych da się oszacować jaki % sprzętu
    >> zdechnie przed upływem gwarancji i będzie trzeba go naprawić. I następna
    >> sprawa: na ile ten serwis gwarancyjny jest bardziej opłacalny niż
    >> poprawienie konstrukcji na tyle by 100% sprzętu bezawaryjnie
    >> przechodziło przez okres gwarancji.
    >
    > 100% nie przejdzie nigdy. Nawet nie sądzę, aby próbowano się zbliżyć do
    > tej liczby, ale ile to konkretnie jest to trochę trudno zgadnąć. Koszty
    > dla osiągnięcia tych prawie 100% przewyższałyby MZ znacznie koszt
    > obsługi gwarancyjnej i koszty wynikające ze straty wizerunkowej.

    Zgoda. A dodatkowo ktoś tam wpadł na pomysła żeby rozszerzyć gwarację w
    czasie.
    >
    >>> Każdy taki sprzęt
    >>> producentów przynajmniej, nazwijmy ich, pierwszej ligi, przechodzi
    >>> odpowiednie testy zanim zostaje zakwalifikowany do masowej produkcji. Te
    >>> testy są skonstruowane tak, że mają w odzwierciedlac proces starzenia
    >>> przy typowym użytkowaniu.
    >>
    >> Niestety, te testy mają to do siebie, że są zwykle czasochłonne i różnie
    >> odzwierciedlają rzeczywistość.
    >
    > Zwykle odzwierciedlają całkiem dobrze.
    > Problem, z mojego doświadczenia,
    > jest gdzieindziej: nie do końca panuje się nad podwykonawcami, a takie
    > firmy agd czy ogólnie elektroniki uzytkowej robią cząsto masowy
    > "outsourcing". Innymi słowy, co trafia na rynek może nie być do końca
    > tym co było testowane.

    Zgoda, chociaż pewne rzeczy da się testować w trakcie produkcji. Tyle że
    jeszcze nikomu się nie udało przeprowadzić 1000 godzinnego testu krócej
    jak w 1000 godzin.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: