  • 21. Data: 2024-01-31 16:00:08
    Temat: Re: Prawo do naprawy
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    poniedziałek, 29 stycznia 2024 o 11:26:34 UTC+1 Marek napisał(a):
    > https://www.instagram.com/reel/C2okjoLRQqX/?igsh=MnN
    3Z3Z1NnI1Zmxq

    > Czy coś się zmieniło, że zaczęto produkować pralki z rozbieranym
    > bębnem a nie klejonym?
    > Bęben z napędem bezpośrednim więc zakładam, że to jakiś współczesny
    > model...

    Raz łunijnym mogę przyklasnąć.

    cyt.
    nadawanie priorytetu naprawie za każdym razem gdy jest ona tańsza niż wymiana
    w ramach gwarancji prawnej;
    dobrowolne stosowanie unijnej normy łatwej naprawy (normy europejskiej
    dotyczącej usług naprawczych).
    przyczynią się do ułatwienia naprawy i zwiększenia
    jej atrakcyjności dla konsumentów, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby napraw
    i wydłużeniu okresu użytkowania towarów konsumpcyjnych
    Przedsiębiorstwa poniosą straty z powodu rezygnacji ze sprzedaży
    i ograniczonej produkcji nowych towarów, ale znaczne oszczędności konsumentów
    przewyższą koszty ponoszone przez przedsiębiorstwa.
    Platforma internetowa dotycząca napraw i towarów nadających się do
    odnowienia

    Ciekawe gdzie jest ta platforma?

    https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-776
    7-2023-INIT/PL/pdf

  • 22. Data: 2024-02-02 10:12:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jan 2024 07:00:08 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > cyt.
    > nadawanie priorytetu naprawie za każdym razem gdy jest ona tańsza niż wymiana

    Podliczą szeroko koszty, i sie okaże, ze naprawa jest droższa :-)

    > dobrowolne stosowanie unijnej normy łatwej naprawy (normy europejskiej
    > dotyczącej usług naprawczych).

    Dobrowolne, hm ...

> [...]
    > jej atrakcyjności dla konsumentów, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby napraw
    > i wydłużeniu okresu użytkowania towarów konsumpcyjnych

    Unia by raczej zadbała, zeby częsci zamienne były dostępne przez 10
    lat. Czy więcej.
    I aby suma cen tych części nie przekraczała ceny detalicznej wyrobu.

    Ale doliczą sobie uczciwe koszty wysyłki, i się skończy naprawianie
    :-)

    > Przedsiębiorstwa poniosą straty z powodu rezygnacji ze sprzedaży
    > i ograniczonej produkcji nowych towarów, ale znaczne oszczędności konsumentów
    > przewyższą koszty ponoszone przez przedsiębiorstwa.

    Hm, te straty, to takie troche platoniczne.
    Będą robić mniej, to i koszta będą mniejsze.

    > Platforma internetowa dotycząca napraw i towarów nadających się do
> [...]

    J.

  • 23. Data: 2024-02-02 10:13:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jan 2024 15:33:55 +0100, PeJot wrote:

    > Producentowi ma być taniej, a nie łatwiej.

    Jak jest łatwiej, to jest i taniej :-)

    Tylko kiedys zastąpili skręcany bęben sklejanym, a teraz wyszło
    odwrotnie?

    J.

  • 24. Data: 2024-02-02 15:59:22
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 10:13, J.F pisze:

    > Jak jest łatwiej, to jest i taniej :-)
    >
    > Tylko kiedys zastąpili skręcany bęben sklejanym, a teraz wyszło
    > odwrotnie?

    Wystarczy, że kleje podrożały, albo za dużo było braków w procesie
    klejenia. Bęben skręcany odrzucony przez KJ można poprawić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 25. Data: 2024-02-02 17:33:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Feb 2024 15:59:22 +0100, PeJot wrote:

    > Wystarczy, że kleje podrożały,

    troche wątpię, aby istotnie (*).

    Za to ... oni kleili, czy raczej zgrzewali?
    A to duza maszyna potrzebna.

    > albo za dużo było braków w procesie
    > klejenia. Bęben skręcany odrzucony przez KJ można poprawić.

    Nie wiadomo czy warto.
    Na przemiał, i znów do wtryskarki :-)

    J.

  • 26. Data: 2024-02-02 19:58:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Feb 2024 17:33:57 +0100, J.F wrote:

    > troche wątpię, aby istotnie (*).

    A - zapomnialem dopisac - w detalu istotnie bardzo drogie.

    Małe tubki epoksydu 10 .. 20 .. 40 zl.
    Czy to normalne, czy to tylko castorama?

    A ile kosztuje beczka epoksydu, albo choc wiadro?

    https://www.zywicasklep.pl/pl/p/Epidian-DECO-a-200-k
    g-dostawa-GRATIS/2388

    11 tys zl za 200kg .. dobra cena ?

    Ile potrzeba na mały jacht kabinowy?

    J.

  • 27. Data: 2024-02-02 20:08:46
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 17:33, J.F pisze:

    > troche wątpię, aby istotnie (*).
    >
    > Za to ... oni kleili, czy raczej zgrzewali?

    Technologia raczej nie ma znaczenia, choć zgrzewanie faktycznie tu
    bardziej pasuje.

    > A to duza maszyna potrzebna.

    I specjalizowana.

    > Nie wiadomo czy warto.
    > Na przemiał, i znów do wtryskarki :-)

    Nie bardzo. Najpierw i tak trzeba by zdemontować stalowy bęben. Przemiał
    to też koszty, a i zmielonego tworzywa nie można za dużo dodać do
    maszyny. A utylizacja przemiału to też problem, chyba że masz tego
    naprawdę duże ilości.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 28. Data: 2024-02-02 20:28:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 19:58, J.F pisze:
    > https://www.zywicasklep.pl/pl/p/Epidian-DECO-a-200-k
    g-dostawa-GRATIS/2388

    > 11 tys zl za 200kg .. dobra cena ?

    Plus 5 tyś. na utwardzacz.

    Robert

  • 29. Data: 2024-02-03 02:05:17
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    3Z3Z1NnI1Zmxq

    > Unia jakies przepisy wydała, ale trochę wątpie ...
    > moze producentowi łatwiej skręcic na uszczelkę niz skleić?
    >
    > A dobrze zrobiona pralka ... łozyska wytrzymuja kilkanascie lat.

    O ile jakiś niewyżyłowany model, co to wiruje >> 1000 rpm.

    Swoją drogą, mam Amicę z ok. 2002 roku. Łożyska bębna i silnika
    zmienione, szczotki w silniku szeregowym też zmienione, aktualnie 3
    pasek w eksploatacji, pewnie 4 albo 5 pompa.

    I nadal części są dostępne a serwis się opłaca.

    ATSD, czyżby konstrukcja pralki osiągnęła absolutne apogeum i nic nie da
    się wymyśleć poza sztucznym pompowaniem klasy energetycznej ?

    Mnie się np. marzy, żeby pralka czy zmywarka sama sobie dozowała chemię.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 30. Data: 2024-02-03 08:35:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.02.2024 o 02:05, PeJot pisze:
    > Mnie się np. marzy, żeby pralka czy zmywarka sama sobie dozowała chemię.

    Mile tak ma.

    Robert