  • 1. Data: 2013-10-01 16:26:19
    Temat: Prędkość po śladach hamowania
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy
    że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał
    dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z
    jaką prędkością jechał przed hamowaniem?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-10-01 16:33:58
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o
    >długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem?

    rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.

    J.

  • 3. Data: 2013-10-01 18:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h.

    Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 4. Data: 2013-10-01 18:06:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...

    A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro i
    tak zablokował koła?

  • 5. Data: 2013-10-01 18:34:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    >Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...

    Slad ma 14m, wiec na tyle jest dowod.

    J.

  • 6. Data: 2013-10-01 19:45:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-01 18:06, Użytkownik Cavallino napisał:

    > A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro
    > i tak zablokował koła?

    Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
    Czyli jechać mógł i ponad setkę.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-10-01 21:35:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
    > Czyli jechać mógł i ponad setkę.

    To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
    wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 8. Data: 2013-10-01 21:43:07
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Napisał na samym początku:
    "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa"

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 9. Data: 2013-10-01 21:44:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-01 21:35, Użytkownik Maciek napisał:

    > To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
    > wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.

    To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ?
    Jechał gość spokojnie tym maluchem, coś zobaczył i zaczął zwalniać
    a że to coś jednak stało to w końcu depnął zdrowo. Nie twierdzę że
    tak było, twierdzę że tak mogło być. Co na to twoja empiria ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-10-01 21:44:29
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
    > wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.

    Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania
    hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w układzie
    hamulcowym.
    http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-h
    amowania.html

    Wiwo