  • 21. Data: 2013-10-02 00:50:18
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Oct 2013 21:11:44 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prędkości hamował przed
    > zablokowaniem kół

    No tego nigdy nie będziesz wiedzieć, być może hamował z 600km/h, przy 200
    odrzucił spachochron, potem 3km hamowania silnikiem, a na ostatnich 14
    metrach zablokował koła ;)

    Dlatego bada się tyle ile da się zbadać.

  • 22. Data: 2013-10-02 01:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ona mowi, ze nie rozumiesz.
    >
    > Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
    > najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?

    A skąd wiesz?
    Przejechałem kilkaset tysiecy kilomentrów w zyciu i takich hamowań miałem
    jedno, moze dwa. I to przy niewielkich predkosciach. I nie mam pojeca jak
    wtedy wyglądało hamowanie.
    Skąd wiec posiadać empiryczne dane?

    Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
    hamowania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 23. Data: 2013-10-02 06:16:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-02 01:00, Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > wtedy wyglądało hamowanie.
    > Skąd wiec posiadać empiryczne dane?
    >
    > Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły

    Żeby hamowali tak jak on twierdzi że powinni.
    Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony
    deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych.
    A seicento ABSu nie ma, więc deptanie do oporu nie jest najlepszym
    rozwiązaniem.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2013-10-02 06:39:55
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-01 23:28, Budzik pisze:

    > Tak.
    > Ja nie twierdziłem że nie napisał.
    > Stwierdziłem tylko, ze to niezbyt dobre założenie.

    Ty jesteś RadoslawF albo Maciek?

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 25. Data: 2013-10-02 06:40:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
    > hamowania?

    Pamiatej, ze te systemy sa dosc nowe, za to ABS jest w powszechnym uzyciu
    od 25 lat albo i dluzej.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 26. Data: 2013-10-02 06:43:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Oct 2013 06:16:59 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony
    > deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych.

    Pierwszy samochod mnialem bez ABS. Pol roku temu sprzedalem tez inne swoje
    auto, ktore rowniez ABS nie mialo - co wiecej nie mialo nawet tarcz ;)
    Tak ze Twoja teoria sie nie broni...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 27. Data: 2013-10-02 08:04:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-10-01 21:50, Krzysztof 45 pisze:

    > Jest taki sobie kalkulator.
    > http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml

    to może widział ktoś kalkulator 'radarowy' :)
    Wpisujemy prędkość początkową (np.130km/h), prędkość końcową (np.
    90km/h), dodatkowo ew.uwzględnia czas reakcji kierowcy i wylicza ile
    metrów/sekund wcześniej musimy zobaczyć fotoradar żeby nas nie ustrzelił :)

    p.s. z ilu metrów robią zdjęcia auta ITD jadąc z naprzeciwka?

    Łukasz

  • 28. Data: 2013-10-02 09:07:23
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze:
    > On chce wiedzieć teoretcznie z jaka prędkościa jechało auto które w momencie
    > naciśniecia hamuca na maksa pozostawiło 14m śladów.
    > Więc ten licznik powyżej mu to obliczy.

    Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dwóch zmiennych: prędkość początkowa i opóźnienie
    hamowania.

    J.

  • 29. Data: 2013-10-02 09:09:48
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > p.s. z ilu metrów robią zdjęcia auta ITD jadąc z naprzeciwka?

    Z tylu metrów na ile pozwala optyka (redukcja wibracji, jasność, powiększenie, ...)
    góra 5-10 metrów.

    J.

  • 30. Data: 2013-10-02 09:49:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 23:46:20 +0200 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Ona mowi, ze nie rozumiesz.
    >
    > Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
    > najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?

    no i? jeśli masz ABS to auto nie zostawi śladów. Jeśli nie masz to też
    nie możesz być pewien, że depnął od razu an tyle mocno, że od razu
    zablokował. Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco
    mocno wprowadzono asystenta hamowania

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?