    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Print serwer problemy
    Date: Tue, 31 Oct 2023 13:14:09 +0100
    <uh1iq0$20d13$1@dont-email.me> <uh2sm4$2c587$1@dont-email.me>
    <uh4h2l$2o8k3$1@dont-email.me> <uh56bk$300t3$1@dont-email.me>
    <uh74u2$3fi2v$1@dont-email.me> <uh7knr$3mf98$1@dont-email.me>
    <uh9qtb$ecac$1@dont-email.me> <uhbbti$raba$1@dont-email.me>
    <z95tw675ta2l$.1hx944czejqfy.dlg@40tude.net>
    <uhgqjl$jfr$2$Eneuel@news.chmurka.net>
    <20i803ooliez$.1tx9u37jiob50.dlg@40tude.net>
    <JEC%M.12387$oJ7b.2837@fx03.ams1>
    <rhaoxv00ymxd$.spz8n14qfaux$.dlg@40tude.net>
    <TB%%M.139424$PlV6.104408@fx11.ams1>

    Dnia Tue, 31 Oct 2023 04:43:31 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A jaki jest tego sens biznesowy? Jest popyt na tego typu podejście, że
    > klient traci sporo elastyczności, ale za to ktoś za niego wszystko
    > ogarnia na poziomie, na który mogłoby go nie stać? Czy to po prostu
    > przymuszanie do uzycia już istniejącej infrastruktury, bo zarządca
    > nieruchomoscią wybrał sobie taki model (dodatkowy profit), a
    > nieruchomość na tyle prestizowa, że i tak ma najemców?

    Różnie.
    Mam u siebie w firmie np. klaser serwerowy i pół szafy urządzeń SAN.
    Na tym stoją wirtualki dla różnych klientów.
    Wirtualki różne: począwszy od serwerów FTP czy WWW, przez stacje Windows i
    WinSrv, serwery antyspamowe i antywirusowe, aż do maszyn z Exchange czy
    Zimbrą.

    Część ruchu idzie przez FortiGate, część przez unifi.
    Jeden klient utrzymuje tylko domenę i ma kilka maili, inny do tego ma www,
    są tacy, co mają wirtualny WinSrv i pracują na RDP (np. Comarch Optima czy
    Enova), a jeszcze inni mają fafnaście wirtualnych serwerów do różnych
    zadań.

    Aktualnie, nawet jak firma kupuje dla siebie serwer, to najczęściej stawia
    się na nim co najmniej fizyczny WinSrv jako host i na nim Vmware z
    wirtualnym WinSrv. Na hoście siedzi SQL i ewentualnie SMB, a wirtualka robi
    za RDP z aplikacjami. Paradoksalnie zwiększa to wydajność, niż gdyby
    wszystko (SQL+RDP) stało na jednej instalacji. Zwiększa też bezpieczeństwo.
    Oczywiście nie dotyczy to Windows Essentials.

    > To juz praktycznie standard od pewnego czasu. Kiedyś np. zarządzalne
    > switche to było sporo kasy, teraz różnica często do przełknięcia. Sam
    > mam chałupe posegmentowaną róznymi vlanami w zalezności czy dostęp jest
    > uzyskany po "enterprise" czy standardowym wpa2.

    Przydaje się.
    Czasem choćby i dla gości.

    --
    Pozdrawiam.