  • 1. Data: 2023-10-21 13:08:13
    Temat: Print serwer problemy
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    Czołem,

    Mój aktualny ruter, TP-Link TD-W 8970 nie domaga. Problem jest z print
    serwerem. Aktualne, dostępne oprogramowanie
    USB_Printer_Controller_Utility wspiera niby Win10, ale od momentu gdy
    komputery w sieci są już pod Win10 zaczęły się problemy. Otóż da się
    wydrukować maks. 2 strony z dokumentu i system *wstrzymuje* drukarkę.
    Tego problemu nie było pod Win 7. Drukarka podpięta pod USB działa aż
    miło. W zasadzie próbowałem już wszystkiego, może poza resetem rutera.
    Czyżby ruter wymagał wymiany na coś nowszego - jeśli tak to polećcie coś
    sensownego z działającym print serwerem USB.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2023-10-21 14:21:55
    Temat: Re: Print serwer problemy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Oct 2023 13:08:13 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > Czyżby ruter wymagał wymiany na coś nowszego - jeśli tak to polećcie coś
    > sensownego z działającym print serwerem USB.

    Sterowniki i ich ustawienie - np. buforowanie.
    Może sterownik czeka na odpowiedź z drukarki i jej nie otrzymuje?

    Niestety, moja szklana kula jest w myjce, więc nie mogę wyczarować
    informacji, jaką drukarkę tam przypiąłeś.
    Poza tym nie wiem, po co Ci jakieś oprogramowanie do printservera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2023-10-21 14:30:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2023 13:08, PeJot wrote:
    > Czyżby ruter wymagał wymiany na coś nowszego

    Nie.

    > sensownego z działającym print serwerem USB.

    Kup sobie:

    https://allegro.pl/oferta/sieciowy-serwer-wydruku-us
    b-2-0-serwer-14409934996

    Lub zrób sobie:

    https://www.tomshardware.com/how-to/raspberry-pi-pri
    nt-server

    A następnym razem, zamiast najtańszej drukarki kup taką z siecią.
    Nalepiej ethernet, zamiast zabawkowej wifi.

  • 4. Data: 2023-10-21 18:05:00
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 14:21, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Niestety, moja szklana kula jest w myjce, więc nie mogę wyczarować
    > informacji, jaką drukarkę tam przypiąłeś.

    Drukarka to Canon LBP6000, jeśli to ma znaczenie. Podpięta lokalnie do
    PC działa jak trzeba. I działało pod W7, a pod W10 drukuje pierwsze 2
    strony.

    > Poza tym nie wiem, po co Ci jakieś oprogramowanie do printservera.

    Bo to tego w/w rutera jest potrzebne.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2023-10-21 18:58:28
    Od: krzysiek k <h...@g...com>

    ja mam hp smart i tez sa jaja

  • 6. Data: 2023-10-22 12:14:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 00:19, Eneuel wrote:
    > : Nalepiej ethernet, zamiast zabawkowej wifi
    > Co złego w Wi-Fi?

    1) Upierdliwa konfiguracja, zazwyczaj przez apkę pisaną przez pijanych
    studentów, wymagająca kilkunastu minut wkurwiania się

    2) Zazwyczaj nie działa lub działa jak chce i nie wiadomo dlaczego

    3) Oszczędzają na wyświetlaczach, więc czesto nie wiadomo dlaczego nawet
    bardziej

    4) Z kilku modeli z wifi, jakie miałem, lub miałem okazję "naprawiać",
    wszystkie sprawiały problemy z bardzo szerokiego spektrum, których
    źródłem był debilizm programistów embedded, projektowanie przez
    księgowych i religijne "im mniej przycisków tym prościej".

    5) Drukarkę z ethernet podpinasz pod kabel i już. Te lepsze ładnie
    wyjaśnią jaki mają adres, na wyswietlaczu, co i tak jest zbędne, bo
    znadzie się zazwyczaj sama, w sieci, we współczesnych OSach.

    6) Wifi to wstecznictwo wygody. Chyba że chcesz
    a) co godzinę drukować w innym pomieszczeniu
    b) codziennie drukujesz "fotki z buziaczkiem" z telefonu i nie masz
    komputera

  • 7. Data: 2023-10-23 09:11:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 03:08, Eneuel wrote:
    > heby nie lubi księgowych?

    Jeśli projektują urządzenia poprzez wycinanie istotnych elementów w celu
    oszczędności $0.5. Na przykład dodatkowych przycisków.

    > Co złego w księgowych?

    Brak pojmowania zaganień inżynieryjnych, na które mają bezpośredni wpływ.

    "Księgowi" to tylko przenośnia. Chodzi o zarząd, który nie widzi
    przycisków tylko oszczędności tylko tabelki w excelu, konwertujące się
    po stronie użytkownika w frustrację.

  • 8. Data: 2023-10-23 11:28:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2023 03:08:35 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > heby nie lubi księgowych?
    >
    > Mam zero problemów z wifi. Kiedyś miałem:
    > - drukarki nie było, ;) ale poprawnie drukowała
    > - starego softu nie zdołałem ponownie zainstalować po jakiejś
    > softowej awarii.

    I na podstawie jednego (czy może nawet kilku) przypadków robisz projekcję
    na całe zagadnienie?

    Mam prawie na codzień do czynienia z drukarkami u klientów, począwszy od
    małych "zabawek" typu Epson SC-P600 czy SX430, poprzez większe typu Minolta
    Bizhub czy Ricoh MP do większych maszyn - oczywiście większe raczej tylko
    na kablu.

    Problemów w WiFi nie mają średnie OKI, Epsony, Brothery - mam na myśli
    drukarki, które kosztują raczej powyżej 1000 zł. netto.
    Mniejsze drukarki albo urządzenia GDI zwane drukarkami potrafią zgubić
    sieć, nie są stabilne, mogą gubić pakiety.
    Do pracy w firmach nadają się średnio.

    Jeszcze jedno, przy okazji:
    W przypadku pracy wielu drukarek w firmach wielooddziałowych, gdzie serwery
    drukarek stoją pod AD, to zarządzanie mini to nieco większe zagadnienie.
    Zwłaszcza, jeśli jest kilkaset czy kilka tysięcy drukarek.
    Już spotykałem się z sytuacją, że jakiś Hindus pomylił się w ustawieniu i
    wydruk zamiast w Katowicach, leciał do drukarki w Sochaczewie. Albo zamiast
    w Sopocie, to poleciał gdzieś do Brazylii.

    Oczywiście to już nie ma związku z połączeniem LAN, aczkolwiek "trefne"
    urządzenia są natychmiast eliminowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-10-24 02:59:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 paź 2023 o 09:11, heby pisze:

    > Jeśli projektują urządzenia poprzez wycinanie istotnych elementów w celu
    > oszczędności $0.5. Na przykład dodatkowych przycisków.

    [muszę bronić swoich!]

    W zegarku mam przycisk -- wolałbym go nie mieć i budzić ów
    zegarek stuknięciem w e_kran. Zegarek mogę tak zbudzić,
    ale tylko przez sekundę (czy dwie) po zgaśnięciu. Później
    muszę wcisnąć sprzętowy przycisk, gdy chcę zbudzić -- lub
    wysłać ze smartfonu jakieś powiadomienie na zegarek bądź
    włączyć telefonem jakiś trening na zegarku... Mogę też
    zbudzić zegarek ładowaniem -- ale to inne zbudzenie. ;)

    Czułbym się lepiej -- bez tego przycisku...
    (zaczepia się, ma swoją mechaniczną żywotność...)

> [...]

    > przycisków tylko oszczędności tylko tabelki w excelu, konwertujące
    > się po stronie użytkownika w frustrację.

    Wolałbym całą instalację przenieść z drukarki do PeCeta.
    Takoż z obsługą drukarki czy skanera. Sprzętowym przyciskom
    pozostawiłbym jedynie bezkomputerową obsługę kopiarki. (gdy
    drukarko-skaner pracuje autonomicznie -- bez komputera)

    Na razie jednostronnie mogę drukować bezprzyciskowo, natomiast
    dwustronne wymaga przyciśnięcia OK po przewróceniu kartki.
    (być może dałoby się i tutaj ominąć sprzętowy przycisk)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2023-10-24 03:14:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 paź 2023 o 11:28, Adam pisze:

    > I na podstawie jednego (czy może nawet kilku) przypadków robisz projekcję
    > na całe zagadnienie?

    W życiu miałem (i mam nadal) tylko jedną drukarkę z WiFi.

> [...]
    > na kablu.

    > Problemów w WiFi nie mają średnie OKI, Epsony, Brothery - mam na myśli

    Moja kosztowała 649 pln brutto 23 września 2021 roku.

    > drukarki, które kosztują raczej powyżej 1000 zł. netto.
    > Mniejsze drukarki albo urządzenia GDI zwane drukarkami potrafią zgubić
    > sieć, nie są stabilne, mogą gubić pakiety.
    > Do pracy w firmach nadają się średnio.

    Moja drukarka traciła łączność z padającym TPlinkiem;
    z Tendą jest OK pod tym względem;
    ów TPlink stracił WiF w ogóle...
    (teraz jest tylko quasi-zarządzalnym switchem)

> [...]
    > drukarek stoją pod AD, to zarządzanie mini to nieco większe zagadnienie.
    > Zwłaszcza, jeśli jest kilkaset czy kilka tysięcy drukarek.

    Co to AD?

    > Już spotykałem się z sytuacją, że jakiś Hindus pomylił się w ustawieniu
    > i wydruk zamiast w Katowicach, leciał do drukarki w Sochaczewie. Albo
    > zamiast w Sopocie, to poleciał gdzieś do Brazylii.

    Via WiFi? ;)

    > Oczywiście to już nie ma związku z połączeniem LAN, aczkolwiek "trefne"
    > urządzenia są natychmiast eliminowane.

    Pytałem o problemy z WiFi.

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s