    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Print serwer problemy
    Date: Tue, 31 Oct 2023 23:49:43 +0100

    W dniu 31 paź 2023 o 20:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze do heby:

    E> U mnie ten restart zajął więcej niż minutę.
    E> (mniej niż instalacja drukarki i wpisanie znanego hasła)

    Wpisanie z klawiatury PeCeta.
    Jak wspominałem -- hasło wpisałem z drukarki.

    h> w te i wewte przy działajacej na nich sieci i masie
    h> urządzeń doń wpiętych.

    E> Liczba urządzeń nie jest istotna.

    Tam nie jest istotna, ale z ciekawości -- jak wpisałeś hasła tej
    masie urządzeń? Podpinałeś klawiaturę PeCeta do pieca czy lodówki? ;)

    Miałem przez chwilę (miesiąc?) pralkę Candy łączoną (i obsługiwaną)
    via internet (także spoza domowej podsieci -- przykładowo via LTE)
    i już nie pamiętam, jak wpisałem hasło, ale nie zapamiętałem trudności.

    h: Mam w domu 4 routery bezprzewodowe obecnie, do których podpiętych
    h: jest kilkadziesiat urządzeń (głównie smarthome). Wyłaczenie "na
    h: chwilę" niewątpliwie jest operacją logistyczną podobną do katastrofy.

    Drukarkę trudno podłączyć, bo ma mało przycisków, ale tę masę jakoś
    podłączyłeś? Świetlówkę czy karnisze podpinałeś do klawiatury? ;)

    Wszystkich smartnych urządzeń byś chyba nie odciął zmianą hasła
    w jednym routerku... Rzecz jasna to (ten, do którego podłączałbyś
    drukarkę) mógł być routerek, do którego były podłączone pozostałe
    routerki via WiFi...

    -=-
    Wspomniany przeze mnie w innym poście tego wątku regulator temperatury
    ma aż ;) dwa przyciski do ustawiania temperaturowych progów (wŁączania
    i wYŁączania zasilania) a jednak i łatwo ustawić te progi, i łatwo
    odczytać ustawienia, choć normalnie (nie podczas ustawiania) wyświetlana
    jest mierzona temperatura... (podstawa do włączania i wyłączania grzałki)

    Łatwo ustawić i odczytać te progi bez instrukcji.
    (która zawsze gdzieś zginie)

    Trochę trudniej bez instrukcji bawić się wspomnianym mierniczkiem,
    ale aż tak pracowity nie jestem, by szukać instrukcji...

    -=-

    > Czas stracony przeze mnie na ten wątek przekracza *łączny*
    > czas stracony na szarpanie się z mą drukarką... Ale drukarka
    > dała też zyski. :)

    Zdecydowanie przekracza!!!

    - ustawienie hasła w drukarce
    - instalacja starego softu do dwóch laptopów i smartfonu
    - wywalenie nieużytecznej masy tego softu
    (właśnie wtedy drukarka przestała być widoczna, choć nadal
    zachowywała się poprawnie, jeśli nie liczyć tej rzekomej
    niewidoczności via WiFi; rzecz jasna w APku była widoczna,
    więc wiedziałem, jak do niej zajrzeć z PeCeta)
    - lanie czarnego tuszu i kolorowego atramentu
    - instalowanie nowych sterowników i użytecznego softu
    - ponowne ustawienie hasła w drukarce (wiele wówczas zmieniłem
    w ustawkach drukarki i APka, dlatego hasło podałem ponownie;
    w APku zmieniłem to i owo, bo postawiłem po drodze (od Dunaja
    do mnie) ,,bezpiecznik'' -- stary APek TPlinka, zadaniem
    którego była (i jest) ochrona nowej Tendy przed szaleństwami Dunaja...)
    - szarpanie się (próbowałem wielu dróg ominięcia problemu)
    z softem, którego nie mogłem zainstalować z uwagi na
    nieufność (aż sięgnąłem po nowy soft)
    - podczepienie zasilania 230V (gniazdka nie miałem w pobliżu)

    Te wszystkie czynności łącznie wzięte trwały zdecydowanie krócej
    niż mój udział w tym wątku... Tyle tylko, że z drukarki mam jakiś
    pożytek...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s