    From: Filip454 <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Date: Wed, 24 Apr 2019 00:45:03 +0200

    > [inni ;) mają starsze]

    Na przykład mój tata ma iP5S, na którym był 9.3.5. Kazałem mu odkładać
    updaty bo też słuchałem tych bredni o spowalnianiu starszych modeli. Po
    zainstalowaniu updatów, prędkość działania jest taka sama, a nawet
    trochę większa (zdecydowanie krótsze animacje). Ale to są w sumie
    oczywiste oczywistości.

    > Jeśli przeczytasz swe słowa o słyszalności, ;)
    > zrozumiesz, ile warte są Twe słowa.

    Wydaje mi się, że napisałeś po prostu bzdurę bez podania choćby jednego
    źródła.
    Potwierdzeniem tego może być fakt, że np. starszy telefon mojego taty
    (iPhone 5S), na najnowszym updacie działa szybciej niż na ostatnim iOS 9
    dostępnym na ten telefon (bodajże 9.3.5).

    > Flashki zwalniają nie dlatego, że obsługuje je Android.

    Wszystkie pamięci flash zwalniają kiedy są katowane dużą ilością zapisów
    lub wypełnione powyżej 80%, ale dlaczego w wypadku telefonów zwalniały
    zatrważająco tylko wszystkie moje Androidy, a iOS mogę zawalać jakimś
    syfem i nic, nawet po czasie, się z nimi nie dzieje?

    Interesują mnie twarde dowody. Bo w sumie każdy może napisać, że to nie
    wina Androida i tak jest bo ja tak mówię :)

    Ja akurat za bardzo nie mam jak Ci tego zobrazować bo ciężko zrobić
    raport, czy nagrać filmik z używania 10+ lat urządzeń z Androidem. Mogę
    się tylko powoływać na jakieś artykuły, które biorą pod uwagę krótki
    czas, w którym Android był używany.

    > Jakaż to zabawa?!?!?
    Jest to dla użytkownika dodatkowa zabawa. W iOS nie musisz robić z tym
    kompletnie nic (bo po prostu nie ma takiej potrzeby), a w Androidzie,
    żeby użyć fstrim musisz mieć przecież odpowiednie uprawnienia, a poza
    tym w celu otrzymania tych uprawnień musisz telefon zrootować.

    Zacznijmy może od tego, że zarządzanie pamięcią powinno być tak
    dopracowane, żeby mechanizmy uruchamiały się co jakiś czas
    automatycznie, czy działały na bieżąco.

    > Wierzę na słowo. ;)
    >
    > [najpierw 'nie zwolnił ani trochę', teraz przyspieszył...]

    Obejrzyj sobie jak działa iOS na iPhonie 6S, na poszczególnych softach.
    Telefon w całej historii jego używania nie zwolnił w ogóle od wyjęcia
    pierwszego dnia z pudełka, po instalacji iOS 10 wzwyż znacznie
    przyspieszył, ze względu na to, że animacje zostały skrócone +
    zoptymalizowali dodatkowo system.

    > ['Pan Rydzyk' -- obraźliwość/obraza, ale 'Pan Bóg' -- OK
    > http://www.biblijni.pl/modlitwy/11_glowne_prawdy_wia
    ry.html
    >   1. Jest jeden Bóg.
    >   2. Bóg jest Sędzią sprawiedliwym, który
    >      za dobro wynagradza, a za zło karze.
    >   3. Są trzy Osoby Boskie: Bóg Ojciec,
    >      Syn Boży i Duch Święty.
    >   4. Syn Boży stał się człowiekiem, umarł za
    >      krzyżu i zmartwychwstał dla naszego zbawienia.
    >   5. Dusza ludzka jest nieśmiertelna.
    >   6. Łaska Boża jest do zbawienia koniecznie potrzebna.]

    Wiara to sprawa indywidualna każdego człowieka. Możesz sobie wierzyć w
    kogo chcesz, ale wyśmiewanie czyichś przekonań religijnych to poziom
    dna. Już pomijam mieszanie Rydzyka w sprawy wiary.

    > Nie musisz czy nie opłaca się, bo aplikacje są płatne?
    > Stale coś instaluję i (jeśli apka nie spodoba się)
    > deinstaluję, zmieniam ustawienia...

    Płatne aplikacje? Które? Mogę instalować co chcę, są również bezpłatne
    aplikacje w AppStore. Za większość gier, w które gram, i tak musiałem
    zapłacić bo są płatne na obydwu platformach.

    > Telefon zwalnia -- ale wystarczy wywalić część ;) aplikacji,
    > aby przyspieszył... Moim zdaniem mógłby zwiększać ilość
    > pamięci w efekcie jakiegoś cwanego, softowego aktualizowania... ;)

    > 0. Każda z tych apek stale jest aktualizowana,
    >   przez co staje się coraz większa. Rzadko kolejna
    >   wersja jest mniejsza od poprzedniej, a nawet jeśli
    >   tak zdarzy się, kolejna wersja jest większa...
    > 1. Flashki zwalniają -- to skutek pisania, nie Androida.

    Na iOS dostaję bardzo często powiadomienia o aktualizacjach i instaluję
    je jak leci. Do gier, które mają po kilka GB, dodawane są aktualizacje
    mające wielkość także rzędu GB. Jak tak sobie porównam z Androidem, to
    wydaje mi się, że wersje na iOS znacznie częściej otrzymują jakieś
    drobne poprawki popraweczki, niż na Androidzie, ale to tylko moje
    subiektywne odczucie.

    Pamięci flash zwalniają - to swoją drogą, tylko czego to jest wina,
    jeśli całe urządzenie na iOS nie zwalnia w ogóle po kilku latach od
    zakupu, natomiast urządzenie na Androidzie zwalnia już po roku (czasem
    nawet krócej) użytkowania? Ja jestem przekonany, że to wina wadliwego
    zarządzania pamięcią, co potwierdzają niektóre opinie użytkowników (w
    tym z for typu XDA Developers).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]