  • Data: 2019-04-24 13:10:47
    Temat: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Filip454" q9oaag$316$...@d...me

    > Napisałeś że obniża taktowanie, ale nie sprecyzowałeś w jakim momencie.
    > A obniża taktowanie tylko wtedy, kiedy wydajność baterii zauważalnie spada - Apple
    tłumaczyło to tym, że do momentu wymiany
    > akumulatora na

    0. Powszechnie wiadomo, dlaczego obniża.
    1. Pojemność akumulatora spada ze stołu czy spada w efekcie używania?

    Pojemność akumulatora Asusa nie spada zauważalnie pomimo ~1500 pełnych
    cykli ładowania.

    > nowy, chce zminimalizować wpływ wyeksploatowanej baterii na czas pracy całego
    urządzenia. Ponadto, z Twojej wypowiedzi można było
    > wywnioskować, jakoby Apple z premedytacją spowalniało KAŻDE urządzenie, bez względu
    na jakiekolwiek okoliczności, a to jest
    > oczywiście bredzenie i szerzenie niewiedzy.

    Nie warto wyjaśniać tego, co powszechnie jest znane -- na tej
    grupie raczej nie ma ludzi, którzy nie rozumieją tego problemu.

    jest taka sama, a nawet trochę większa

    > To i tak nie ma to żadnego znaczenia. Ważne, że urządzenie z iOS nie staje się
    nagle HTC Wildfire S z 2010 po używaniu go przez
    > kilka lat, tak jak to ma miejsce w przypadku nawet topowych urządzeń z Androidem ^^

    > Ano po to, żeby sprecyzować, że Apple obniża taktowanie z jakiegoś powodu, a Ty
    napisałeś swój post, tak jakby celowo obniżało
    > taktowanie w przypadku każdego swojego urządzenia, co byłoby po prostu bezsensownym
    idiotyzmem i jest oczywistą nieprawdą. Radzę
    > zagłębić się w temat, a nie powtarzać banialuki.

    Nie powtarzam banialuk -- co wielokrotnie wyjaśniłem.

    > Zresztą dyskusja dotyczyła spowalniania faktycznego działania Androida,

    Android nie spowalnia -- nie starzeje się. ;)

    > a nie spowalniania taktowania bo nie oszukujmy się, ale choćby Apple obniżyło
    taktowanie telefonu z baterią, która jest już zużyta
    > to i tak działanie samego telefonu nie zostanie zauważalnie spowolnione.

    Wg Ciebie częstotliwość taktowania nie wpływa na szybkość telefonu?

    > Twoje posty są napisane na zasadzie: "nie mam żadnego dowodu na to, dlaczego
    Android spowalnia działanie po latach a iOS nie, to
    > sobie napiszę, że Apple spowalniało kiedyś taktowanie procków". Do dyskusji dot.
    problemu powolnego działania telefonów z
    > Androidem po latach, nie wnosi to absolutnie niczego wartościowego.

    Takie zasady Ty ,,odkryłeś''. Konstrukcja (językowa) typu:

    - nie mam dowodu na to, dlaczego

    jest co najmniej dziwna.

    > Skoro są to te same pamięci, to raczej musi być coś nie tak z oprogramowaniem, czyż
    nie? ^^

    Ty twierdzisz, że Android zwalnia. Może jest jakiś błąd w Twym myśleniu.

    > A używałeś dłużej niż rok jakiegokolwiek urządzenia z iOS?

    Nie. Lecz nie potrzebuję iOSa do oceny Androida.

    > [potrzebne źródło]

    F >>> Obejrzyj sobie jak działa iOS na iPhonie 6S, na poszczególnych softach.

    E >> Dzięki za propozycję. :)

    > Nie ma za co, to tylko tak na wypadek, gdybyś podważał moją opinię, że działa
    lepiej ^^

    Musiałbym chyba oglądać dłużej niż rok. I nie jedno urządzenie,
    lecz wiele z iOSem i wiele z Androidem. Takie oglądanie wymaga
    czasu.

    > Prawdę mówiąc - wszystkie aplikacje, których używam, mają taką samą cenę zarówno w
    Google Play, jak i w AppStore.

    Ja instaluję tylko bezpłatne (nierzadko zawierające reklamy) aplikacje.

    > Bazowe dane jakiejś gierki to, dajmy na to, 3 GB + 1 GB aktualizacja + kolejna i
    kolejna...

    0. 1 to nie kilka.
    1. Jeśli pod iOSa aktualizacje są częstsze niż pod Androida a pod Androida
    bywają nawet kilka razy dziennie (co wg mnie źle świadczy o programistach)
    z 3 GB szybko otrzymamy więcej niż kilka GB.
    2. W Androidzie aktualizacja apki oznacza wymianę całej apki na nową.
    (stara może mieć 123 MB a nowa 123.4 MB; rzadko (chyba nie zanotowałem)
    przyrost jest trzydziestoprocentowy)

    > Czasami może dobrze świadczyć. Autor może zwyczajnie dbać o produkt i łatać na
    bieżąco wszystkie luki związane z bezpieczeństwem.

    Luki tworzą się samoistnie? Myślałem, że są tworzone przez programistów.

    > Ja przecież wyraźnie napisałem co wg mnie, proszę o niewypisywanie tego, czego nie
    miałem na myśli ^^

    Nie znam Twych myśli. Piszesz o trimowaniu jak o wynalazku z innej planety.

    > Natomiast powróćmy do głównego wątku naszej dyskusji. Dlaczego na Androidzie cały
    proces funkcjonuje (lub w ogóle nie funkcjonuje
    > bo producent to zablokował) tak beznadziejnie, że smartfon znacząco zwalnia

    Ty twierdzisz, że zwalnia. Ja tego zwalniania nie potwierdzam.
    Twierdzę, że aktualizowane aplikacje dłużej ładują się, gdyż stale rosną.

    > po kilku latach i czemu wiele Androidów nadal nie przeprowadza wszystkiego
    automatycznie, tylko użytkownik musi grzebać w
    > smartfonie, by wymuszać tzw. garbage collection? Przecież ten problem Androidów
    jest znany nie od dziś i do AD 2019 pozostaje
    > nierozwiązany. To wiele mówi o niezawodności smartfonów z Androidem, z których w
    większości korzystają przecież normalni zjadacze
    > chleba, nieobeznani z całą terminologią i żonglowaniem oprogramowaniami.

    IMO użytkownik Androida nie musi grzebać w smartfonie. IMO grzebie,
    by dopasować telefon do swych potrzeb lub z ciekawości.

    -=-

    - Apki są coraz większe,
    - wymagają większej ilości RAM,
    - większych flashek,
    - ładują się dłużej
    - i nierzadko korzystają z coraz większych baz
    danych -- jak chociażby Osmand, którego mapy
    stale rosną...

    - przyrasta też liczba ciekawych apek

    Po paru latach, aby telefon z Androidem nie zwalniał niepotrzebnie,
    trzeba skasować wiele apek, albo przynajmniej nie zezwalać na ich
    samoczynne uruchamianie... Można też zrezygnować ;) z aktualizacji
    apek, aby nie rosły.

    Dobrym rozwiązaniem jest kupowanie telefonów z dużą ilością RAMek
    i dużą ilością flashek. Niestety -- dziś 2 GiB i 16 GB to straszliwie
    mało, choć przed 3 laty wydawało się mi ilościami rozsądnymi.

    -=-

    Lubisz źródła wiedzy powszechnie znanej, więc być może spodoba
    się Tobie ten:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wersje_systemu_Android

    link. Jak już wcześniej pisałem -- trim nie zawsze był potrzebny
    z uwagi na budowę (funkcjonowanie, organizację) flashek. Nie
    twierdzę, że Android nie spóźnił się z trimowaniem, lecz twierdzę,
    że ten problem dziś raczej ;) nie istnieje.

    --