  • Data: 2019-05-05 11:12:04
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: Filip454 <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-05 o 10:28, Ewa pisze:

> [...]
    > Z Twoich wyjaśnień martwi mnie wbudowana bateria.
    > Nie wiem czy to oznacza "tylko" tyle, że baterii nie można wyjąć,
    > czy gorzej, że baterii nie można wymienić.
    > Przy jednym z laptopów było napisane, że gwarancja na całego
    > laptopa to 24 miesiące, a gwarancja na baterię 12 miesięcy.
    > Ponadto żywot baterii się skraca i może się okazać, że po paru
    > latach warto zainwestować w nową baterię.
    > Dobrze więc by było gdyby dało się ją wymienić.
    >
    > Wydaje mi się, że ten komentarz z wyliczanką wad odnosi się
    > do takiego samego modelu jak ten podany przez Ciebie w MediaMarkt:
    pavilion-gaming-15-cx0007nw-i5-8300h-8gb-1tb-gtx1050
    -win10h

> [...]
    > rozważyć.
    >
    > Do sklepów się wybiorę gdy po pierwsze uporządkuję, głównie w głowie,
    > otrzymane informacje, a po drugie gdy już zawężę listę laptopów,
    > które w ogóle będą wchodziły w grę.

    > To jest pewien atut. Chyba zwykłe użytkowanie, bez zmian w czymkolwiek,
    > nie spowoduje utraty prawa do ewentualnego zwrotu.
    >
    > I jeszcze jedno:
    > Gdzieś w Internecie czytałam, że procesory z U są przylutowane i nie
    > można ich wymieniać. Czy mam z tego rozumieć, że taki nie-U można
    > będzie w przyszłości ewentualnie wymienić?

    Ten komentarz nie odnosi się raczej do cx0007nw - to jest poprawiona
    wersja, a tamten gościu, z tego co czytałem mówił o wersji z zielonym
    podświetleniem. Tu masz białe.

    W tym laptopie masz pełnoprawny, 4-rdzeniowy procesor od Intela i mocną
    grafikę (do Twoich zastosowań wystarczy w zupełności). Grafika
    oczywiście obsługuje akcelerację kodowania filmów NVENC.

    Nie reklamuję tego sprzętu - nie pracuję w HP. Po prostu zauważyłem
    całkiem niezłą okazję, więc podałem dalej. Gdybym miał teraz kasę to sam
    bym go kupił bo mój Lenovo jest już wysłużony.

    Mikrofon to moim zdaniem żaden problem - nie oszukujmy się, jak często
    gadasz przez komputer? On ma gniazdo combo, czyli masz wejście
    mikrofonowe i słuchawkowe w jednym, wystarczy jakiś rozdzielacz za 5-10
    zł, żeby je rozdzielić.

    https://support.hp.com/pl-pl/document/c06145869

    Recenzja nieco starszej wersji (z 6 w końcówce modelu) z benchmark.pl

    > Kultura pracy
    >
    > Podczas pracy na laptopie nie wiążącej się z uruchamianiem gier, czy benchmarków,
    HP Pavilion Gaming 15 zachowuje się bardzo poprawnie. Wentylatory nie uruchamiają się
    bez potrzeby, jest cicho, spokojnie, idyllicznie wręcz.

    > Przy pełnym obciążeniu podzespołów, wentylatory stają się już wyraźnie słyszalne.
    Szum powietrza z wnętrza obudowy potrafi dać się we znaki, ale jednocześnie muszę
    zaznaczyć, że słyszałem o wiele głośniejsze laptopy. Ogólna ocena tego aspektu jest
    więc pozytywna.

    > Jeśli chodzi o temperatury, to w stanie spoczynku w większości obszarów panelu
    roboczego, nie przekraczają one 30 stopni Celsjusza. Oczywiście po uruchomieniu
    wymagającej gry, obudowa wyraźnie się nagrzewa góna część panelu roboczego oraz
    środek klawiatury. Co warto jednak wyraźnie podkreślić, nie ma to wpływu na poziom
    komfortu pracy, czy grania. Zwłaszcza że przestrzeń pod nadgarstkami oraz obszar
    wokół klawiszy WASD pozostaje chłodny.

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/hp-pavilion
    -gaming-15-test-opinie/strona/30088.html

    Akumulator da się oczywiście wymienić, trzeba tylko odkręcić spód
    laptopa, nie masz standardowej klapki serwisowej.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]