  • 51. Data: 2009-08-11 07:38:58
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:

    > Dlatego ze "widelki" sa tylko w komunie i "zaawansowanym socjalizmie".
    > W kapitalizmie pracownik ocenai siebie na tyle ile jest wart wedle
    > wlasnej oceny, a firma ocenie jego umiejetnosci wdle swojej oceny.
    > Jezeli obie wysokie strony sie dogadaja to jest zgoda i firma
    > zatrudnia kandydaya. A jak nie, to nie.

    Jasne, że firma w ogłoszeniu nie będzie podawała polityki płac. Chodzi
    o to, żeby po przeczytaniu ogłoszenia nie tracić czasu (obu stron),
    w sytuacji, gdy moja własna ocena to X, a firma oferuje w okolicach X/2.
    Do tego, gdy zobaczę, że ludzi z moimi kwalifikacjami zatrudniają raczej
    za X/2 niż X, to pewnie obniżę swoje wymagania do bardziej racjonalnego
    poziomu - będę miał większą szansę znaleźć pracę i pracodawcy będą mieli
    szansę szybciej znaleźć pracownika.

    > I znow loco USA: pensje pracownikow sa scisle tajne, a wedle paragrafu
    > ktory mam w umowie, ujawnienie moich dochodow innym pracownikom moze
    > byc powodem do natychmisatowego zwolnienia

    Rozumiem racje pracodawcy, ale dla mnie jest to słaba polityka,
    przypominająca jako żywo "security by obscurity" - w końcu i tak
    wypłynie w ten czy inny sposób informacja, że Nowak zarabia około X.
    Wtedy Kowalski (zakładam zbliżone kompetencje) zarabiający X/2 pójdzie
    po podwyżkę. Ale najprawdopodobniej pójdzie do konkurencji, bo
    wynegocjować powyżki o 120% nie będzie mu się chciało. Nie mówiąc o tym,
    jak tego typu infomacja wpływa na wzajemne stosunki
    pracownik-pracodawca.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 52. Data: 2009-08-11 08:44:58
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 10 Sie, 18:38, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > A pojscie do szefa z prosba o podwyzke
    > "bo Kowalski zarabia wiecej niz ja" mzoe sie skonczyc kopem w odwlok.
    > Dla Kowalskiego tez.

    I w tedn sposób pracodawca straciłby dwóch pracowników, których
    pozyskanie i wdrożenie kosztowało go masę wysiłku (czytaj: kasy) i
    których zastąpienie będzie polegało na pozyskaniu i wdrożeniu dwóch
    nowych, co będzie kosztowało drugą masę wysiłku (czytaj: kasy), i to
    bez żadnej nadziei, że następnym razem będzie inaczej.

    Z tego co piszesz wynikałoby, że pracodawcy "loco USA" to debile.

    Stawiam luźną tezę, że historie, które tu opisujesz, nie są
    reprezentatywne dla całego rynku IT "loco USA". Ani nawet "loco some
    city".

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 53. Data: 2009-08-11 08:57:47
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    >
    > Stawiam luźną tezę, że historie, które tu opisujesz, nie są
    > reprezentatywne dla całego rynku IT "loco USA". Ani nawet "loco some

    Do całej historyjki dodam tylko, że zapewne nikt nie użył jawnym
    tekstem argumentu "bo Kowalski zarabia więcej". Oprócz tego, że argument
    jest sam w sobie mimo wszystko cienki, to odpowiednie paragrafy
    w umowach mogą być tak skonstruowane, że po użyciu tego argumentu
    należałoby sprzedać dom na pokrycie kosztów kar.

    Co nie zmienia faktu, że pracownik, do którego - prędzej czy później -
    przecieknie informacja o zarobkach kolegi będzie sfrustrowany i pewnie
    prędzej (szczególnie, gdy różnica jest znaczna) niż później rozstanie
    się z pracodawcą.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 54. Data: 2009-08-11 10:57:27
    Od: konrad <k...@g...com>

    irenka pisze:
> [...]
    > * doświadczenie z systemami czasu rzeczywistego.
    > Znajomość innych języków programowania i systemów operacyjnych będzie
    > dużą zaletą.
    >
    > Proponujemy:
    > * ambitną, stymulującą rozwój pracę w niewielkim, dynamicznie się
    > rozwijającym zespole,
    > * poruszanie się w nowoczesnych technologiach oraz w ciekawych i
    > niestandardowych projektach,
    > * jasny i atrakcyjny system wynagrodzeń,
    > * kursy językowe, szkolenia.
    >
    > Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie aplikacji (CV i list

    Może przeoczyłem w całej rozmowie ale mimo dalszych szczegółów
    ogłoszenia nadal nie doszukałem sie informacji na temat miejsca
    zatrudnienia.

    Pozdrawiam,
    konrad

  • 55. Data: 2009-08-11 12:51:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 11 Aug 2009 01:44:58 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Stawiam luźną tezę, że historie, które tu opisujesz, nie są
    >reprezentatywne dla całego rynku IT "loco USA". Ani nawet "loco some

    Oczywiscie, Na zdrowych, menadzerskich zasadach dziala organizacje
    CERN, wysysajaca pieniedze z kieszeni podatnikow na jakies idiotyczne
    zabawki.

    A.L.

  • 56. Data: 2009-08-11 12:56:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 11 Aug 2009 10:57:47 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >przecieknie informacja o zarobkach kolegi będzie sfrustrowany i pewnie
    >prędzej (szczególnie, gdy różnica jest znaczna) niż później rozstanie

    Pan Sobczak nei rzoumie pary rzeczy. Takich na przyklad ze zwyczaje w
    Ameryce sa takie ze nei rozmawia sie o pieniedzach. Moze Pan Sobczak
    byc na party i rzucic temat, na przyklad, "jaka jest najlepsza pozycja
    do kopulacji". Zostanei uznany za dusze towarzystwa, osobnika ktory
    umie zabawic w kazdej sytuacji, i bedzie chetnei zapraszany. Jezeli
    jednak Pan Sobczak zacznei dytskutowac o tym ile zarabia, zostanei
    uznany za ostatniego chama ktory nie umie sie zachowac i nigdy wiecej
    na party nei bedzie zapraszany

    W Polsce, na analogicznym party, towarzystwo glownie rozmawia o tym
    ile kto zarabia i o tym ze za malo.

    Owe zwyczaje towarzyskie rzutuja na obycaje biznesowe, o ktorych to
    zwyczajach Pan Sobczak, z perspektywy komunistycznej Europy i firmy
    oplacanej przez podatnika ma takie pojecie jak ja o japonskim teatrze
    Kabuki

    A.L.

  • 57. Data: 2009-08-11 12:56:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Pan udaje, czy naprawde?...
    '
    A.L.

  • 58. Data: 2009-08-11 13:01:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 11 Aug 2009 09:38:58 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    > Rozumiem racje pracodawcy, ale dla mnie jest to słaba polityka,
    >przypominająca jako żywo "security by obscurity" - w końcu i tak
    >wypłynie w ten czy inny sposób informacja, że Nowak zarabia około X.

    Jak?..

    >Wtedy Kowalski (zakładam zbliżone kompetencje) zarabiający X/2 pójdzie
    >po podwyżkę. Ale najprawdopodobniej pójdzie do konkurencji, bo
    >wynegocjować powyżki o 120% nie będzie mu się chciało.

    Pojdzie. Podwyzke negocjuje sie tutaj tylko wtedy gdy sie ma ze 3
    oferty pracy od innych firm. "Oferty pracy" a nie informacje o
    otwarciach. Ale rynek ma to do siebie ze jakos magicznei dziala tak ze
    jak Kowalski w jednej firmie zarabia X/2, to trudno mu bedzie znalezc
    firme w ktorej bedzie zarabial X. Chybz ze ma jakies nadzwyczajne
    umiejetnosci nei docenione w pierwszej firmie

    >Nie mówiąc o tym,
    >jak tego typu infomacja wpływa na wzajemne stosunki
    >pracownik-pracodawca.

    Stosunki, z tego co obserwuje od 20 lat, sa bardzo dobre

    A.L.

  • 59. Data: 2009-08-11 13:09:31
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dlatego ciesze sie, ze mieszkam w Polsce, a nie w popieprzonej Ameryca.

  • 60. Data: 2009-08-11 13:13:45
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:

> [...]
    > ile kto zarabia i o tym ze za malo.
    >
    > Owe zwyczaje towarzyskie rzutuja na obycaje biznesowe

    Co do USA - mogę zgodzić się z tą terią. Co do Polski - jakoś się nie
    sprawdza. Owszem - choć Polacy chwalą się między sobą zarobkami
    (w kontekście towarzyskim [*]), to w relacjach biznesowych zwyczaje są
    bardziej "amerykańskie". To jest dziwne, bo spodziewałbym się - podobnie
    jak USA - "rzutowania obyczajów" w dowolną stronę. Tymczasem jest tak,
    że od kolegi (mimo paragrafów w umowie) mogę się dowiedzieć, czy zarabia
    bliżej 5000 czy bliżej 10000. Ale na etapie rekrutacji czy w ogóle
    oficjalnego stanowiska firmy - nie ma mowy, żeby dowiedzieć się, czy
    3000 to już dla nich sporo, czy może 15000 jest osiągalne dla dobrego
    fachowca.

    [*] Zazwyczaj nie jest to podawanie dokładnej wartości, ale ogólnikowo
    można dowiedzieć się trochę dokładniej niż liczba cyfr w sumie
    wynagrodzenia.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net