  • Data: 2014-11-05 18:07:58
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-05 16:27, Liwiusz pisze:

    > Bo teraz każdy ma prawo jazdy i ma prawo mieć prawo jazdy i nigdy przy
    > tym założeniu nie doprowadzisz do tego, że jeździć będą tylko ci
    > szczególnie do tego predysponowani wiedzą, umiejętnościami, psychiką itp.

    a nie wydaje ci się że kładzie się nacisk na szkolenie z zupełnie
    nieistotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa rzeczy, a pomija te istotne?
    to że ktoś zaparkuje na "17 razy" rysując przy tym 3 auta nie zaszkodzi
    (chyba że dres z auta obok za to zabije :) - a trening na macie
    poślizgowej czy choćby filmiki z jutuba z wypadków, niespodziewanych
    poślizgów mogłyby dać do myślenia

    > W strefie "30" nie widzę uprawniania kogokolwiek. Widzę za to
    > przypomnienie o konsekwencjach - że jak ktoś jedzie tonowym pojazdem,
    > który nawet przy niewielkiej prędkości może zabić, to jego
    > odpowiedzialność i nakładane na niego środki ostrożności są większe niż
    > na przykład dla pieszych. Po prostu - więcej wolności TO więcej
    > odpowiedzialności.

    jak jedzie 2-tonowym rozklekotanym dostawczakiem też może zabić. A jak
    jest to Megrims to pewnie jego ceramiczne hamulce go zatrzymają

    > Ależ oczywiście Kolega się myli - chodzi o założenia - na autostradzie
    > mogę jechać 140 i mogę zakładać, jak i mogę wymagać, aby żaden pieszy mi
    > pod koła nie wszedł. Ale nie mogę tego wymagać na wąskich ulicach o
    > dużym ruchu ludzi i rowerów.

    ale na szerokiej ulicy o małym ruchu i zabudowaniach i innych elementach
    zasłaniających widoczność mogę się spodziewać że nikt mi na drogę nie
    wyjdzie. Tam też będzie 30km/h. W wiosce z dwoma domami 50m od drogi i
    pustą przestrzenią też.

    Łukasz