  • 11. Data: 2010-06-06 10:59:18
    Temat: Re: Projekt lini montażowej podnośnika
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 6 Cze, 12:18, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w
    wiadomościnews:f1270f87-0cd3-4d09-9a4a-a453a82be2d6@
    d8g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]
    > zobaczyć co i na jakim etapie ma być kontrolowane. Bo to musi być
    > uwzględnione w planie. No i te wytyczne również określają wówczas
    > ograniczenia technologiczne.
    >
    > Od planowanej produkcji bedzie zależeć technologia. Jesli to mają być
    > pojedyncze sztuki, to trudno budować jakieś specjalne oprzyżądowanie i
    > trzeba to tak wymyślić, by sie dało zrobić na uniwersalnych. Ale jak
    > produkcja ma iść w tysiące sztuk, to opłacalnym może się okazać użycie
    > jakiś urządzeń specjalizowanych albo nawet użycie specjalistycznych
    Porządnie napisana książka. Widać, że pisał ją fachowiec z dużym
    doświadczeniem i wg dobrej szkoły produkcji.
    Warunki techniczne odbioru, to kryteria zdatności część, podzespołu/
    zespołu i urządzenia ustalone przez konstruujących ustrojstwo, a dla
    niektórych parametrów przez technologa, np. dokładość wykonania baz
    technologicznych. Warunki te są podawane w przepisie na wykonanie,
    czyli " w procesie technologicznym" każdej operacji lub grupy tych
    operacji. Spełnianie przez wytwór-wyrób warunków technicznych odbioru
    na każdym etapie produkcji zapewnia zdatność produktu.
    Sprawdzający spełnianie warunków technicznych odbioru nie określa
    dobroci lub niedobroci produktu, czli tego czy produkt-wytwór jest zły
    czy dobry. Stwierdza tylo czy spełnia on warynki techniczne odbioru
    ustalone przez obmyślającego wytwór lub proces wytwórczy.
    Kiedyś nie dyskutowano w kontroli technicznej nad tym, czy coś tam
    jest złe czy dobre tylko stwierdzano zgodność lub niezgodność z
    waunkami technicznymi odbioru. I wtedy nie trafiały się tak często
    złe, czyli niezdatne, wyroby.
    Pozdrowiam Studenta !
    W.Kr.

  • 12. Data: 2010-06-06 23:45:06
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Witam czy jest na sali ktoś kto zajmuje się projektami lini
    > produkcyjnych/technologicznych/montażowych? Mam do opracowania projekt
    > technologiczny lini montażowej do podnośnika dla osób
    > niepełnosprawnych. Od czego wyjść?
    >
    > pozdrawiam
    Ja bym zaczął od tego ile wspólnik może przytulić. Jak widzisz inni też czekają
    na taką propozycję. Tylko bardziej dyplomatycznie podchodzą do tematu.

  • 13. Data: 2010-06-07 10:11:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 6 June, 11:10, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a0e527c2-72e3-4dc1-9226-ef0ce1920213@
    c10g2000yqi.googlegroups.com...

    > A skąd taki wniosek?
    >
    > ---------
    >
    > Bo piszesz, że jest na końcu procesu...

    ...projektowania wyrobu. Myślałem że to jasne.

    > Taż najpierw trzeba rzucić okiem, co
    > tam ma być składania i z czego. Czy z gotowych elementów dostarczanych z
    > zewnątrz, czy też chcemy wszystko na miejscu ze śrubek i kawałków metalu
    > robić. To podstawowa informacja...

    ... do procesu projektowania wyrobu. Zakładam że kiedy projekt wyrobu
    jest gotowy takie założenia znane są od dawna.

    Konrad