  • Data: 2018-12-31 21:00:33
    Temat: Re: Projektowanie dla pluginów
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Proponuję ściągnąć źródła Qt Creatora (są na Git hubie:
    https://github.com/qt-creator/qt-creator ), otworzyć je w Qt Creatorze (skompilowanym
    - z pakietu biblioteki Qt). To bardzo inspirujące działanie.

    Ja wzorując się na tym zrobiłem w swoim programie coś takiego jak fabrykę pluginów
    Plugins. Zajmuje się ona ładowaniem pluginów (z uwzględnieniem zależności i wersji -
    tak jak w Qt Creator), ale najważniejsze jest to, że ta fabryka pełni również rolę
    zwrotnicy: pluginy rejestrują w niej swoje zdarzenia (std::function - zobacz sobie
    przykłady w dokumentacji: https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/functional
    /function , w stosowaniu upierdliwe jak diabli, ale za to intuicyjne w użyciu i
    bardzo szybkie w działaniu), a okno główne i edytory wywołują na nich swoje kluczowe
    zdarzenia (np po otwarciu pliku, przed zamknięciem, przed wyświetleniem menu
    kontekstowego, przy tworzeniu paska nawigacyjnego (przyciski, zakładki i dowolne inne
    kontrolki), przy tworzeniu paska menu, tworzenie kart opcji itp.). Oczywiście
    parametry funkcji się zmieniają w każdym przypadku i to wymusza utrzymanie wielu list
    tych funkcji, ale nie znam lepszego rozwiązania w C++.