  • 111. Data: 2011-10-06 10:43:00
    Temat: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-05 20:23, Artur Maśląg pisze:

    > Bez urazy, ale gdybyś miał trochę większe doświadczenie w zakresie
    > tych dowodów, to byś wiedział, że automatyczne przesyłanie zdjęcia
    > wcale nie jest czymś pożądanym przez wiele osób.

    o niewątpliwie - chodzi o wystawiającego wezwanie, rzecz jasna

    > Jeżeli naprawdę
    > błąd w systemie się pojawił to wtedy można reklamować.

    czego ten przecież chce uniknąć - to zrozumiałe

    Lepiej nie wnikać? Gdyż?

  • 112. Data: 2011-10-06 11:28:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Lepiej nie wnikać? Gdyż?

    A, chodzi ci o te służbówki wykorzystywane niezgodnie, ew. kierowane przez kogo
    innego itp
    przypadki naruszenia regulaminu pracy? No cóż :) Zresztą, skoro mamy z godnością
    przyjąć
    na klatę mandat za wykroczenie, to dokładnie to samo dotyczy dyscypliny pracy.

  • 113. Data: 2011-10-06 11:51:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 06 Oct 2011 01:58:37 +0200 osobnik zwany Rafał \"SP\"
    Gil wystukał:

    > Przyganiał głupek debilowi.

    miło się przedstawiasz
    Ale jak ktoś nie odróżnia literówki od niezrozumienia przepisów prawa to
    czemu mam się dziwić?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 114. Data: 2011-10-06 11:52:06
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

    > Robisz więc tak: na ich formularzu piszesz: "wyjaśnienia w osobnym
    > załączniku".

    Formularz można zignorować. Nie ma podstawy prawnej do wymuszania
    wypełniania tego formularza. Udzieliłem odpowiedzi w normalnym piśmie.
    Przysłano mi ponownie formularz. Poprosiłem o podanie podstawy
    prawnej takiego postępowania. Sprawa umarła - nie doczekałem się
    odpowiedzi.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 115. Data: 2011-10-06 12:28:44
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 09:52:38 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > w siedzibie ITD, jeśli nie wypełnisz ich formularza?
    >
    > Takie żądanie pojawiło się w tym wątku.
    >
    > Czy nie jest tak, że sprawa powinna trafić do sądu (nota bene wezwany
    > nie ma obowiązku stawić się w tym sądzie)?
    >
    > W jakim sądzie odbywa się rozprawa?
    >
    > Odnoszę wrażenie, że te przepisy są skrajnie niekorzystne dla wezwanego.
    > Dość, że nie przedstawia mu się dowodu, to jeszcze ciąga się go po całym
    > kraju. Wygląda mi to na świadome utrudnianie obrony i narażanie na
    > gigantyczne w porównaniu z mandatem koszty. Wielu zapłaci dla świętego
    > spokoju - pomimo, że wcale nie będą winni.

    Widzisz też sie z tym nie zgadzam. Dla mnie to kuriozum, że: "W sytuacji
    gdy uczestnik postępowania zna zebrane dowody, ma możliwość
    przedstawienia wersji zdarzenia dla siebie korzystnej i nie zawsze
    prawdziwej. Z tego względu przyjąć trzeba, że wysyłanie fotografii do
    właściciela pojazdu byłoby to co do zasady niekorzystne z punktu
    widzenia interesów wymiaru sprawiedliwości, który dąży do ustalenia
    prawdy materialnej". To śmieszne, że Państwo z całym swoim aparatem i
    przewagą, boi się maluczkiego obywatela, który się broni. Choć to raczej
    właśnie wykorzystywanie tej przewagi z zasłanianie się złem obywatela i
    odbieranie mu możliwości obrony.

    Ale cóz, tak jest. Możemy załozyc partię, wystartowac w wyborach, wejśc
    do sejmu i próbować to zmienić. I to o ile nie zmieni się nam punkt
    widzenia, a zmiana ta bedzie związana z punktem siedzenia ;-)
    --
    Heniek

  • 116. Data: 2011-10-06 12:32:14
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 16:57:25 +0200, Bydlę napisał(a):

    > OK, zacznijmy raz jeszcze:

    > Powierzył komuś samochód?

    A co w przypadku gdy często komuś powierzam samochód? Mam wskazać pięć
    nazwisk? Nie ma sprawy, ale czy to nie będzie potraktowane jak
    utrudnianie?

    --
    Heniek

  • 117. Data: 2011-10-06 12:52:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2011, masti wrote:

    > Dnia pięknego Wed, 05 Oct 2011 22:40:03 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg

    > Jeśli ktoś rzeczywiście popełnił wykorczenie to jest jego problem, że nie
    > chce by pracodawca to zobaczył.

    Zajrzyj kiedyś do archiwum .prawo w kwestii dyskusji nt. osobistych
    maili na służbowym komputerze. To ta sama kategoria problemu.
    Podobna zresztą do przypadku kierującego którzy wyprzedza na
    skrzyżowaniu przejeżdżając linie ciągłe... ale ma pierwszeństwo
    (fakt popełnienia wykroczenia nie uprawnia do popełnienia
    przestępstwa wobec niego).
    Pracodawca ma oczywiste prawo sprawdzać gdzie i do czego jest
    wykorzystywany jego pojazd, ale jak się do tego mają działania
    urzędowe już nie jest oczywiste, w szczególności jeśli na
    zdjęciu... jak niżej.

    > Choć jeśli przyjdzie na firmowe auto to
    > nie ma znaczenia czy ze zdjeciem czy bez.

    O ile wiem problem był nagłośniony pierwszy raz "medialnie"
    z powodu zdjęcia posłanego przez hm... gdzie to było,
    w Niemczech? - ichnią policję, wobec ich kierowcy.
    Pic w tym, że na przednim siedzeniu była kochanka kierowcy :P
    (a odebrała żona). Zdaje się domagał się odszkodowania za
    naruszenie dóbr osobistych.
    Samochód niefirmowy, przejazd czysto osobisty.
    Jak się skończyło nie pamiętam.

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2011-10-06 13:02:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2011, Franc wrote:

    > Tyle osób odpisało (piękniej ode mnie) odnośnie zachowania ITD

    Ale weź sobie wszystkie komentarze, odfiltruj to co MUSI zrobić
    ITD i uzyskasz jasność.
    Krytyka w niczym nie zmieni skuteczności - w końcu to ITD mogłaby
    na grupie narzekać że ludzie nie chcą dobrowolnie płacić, choć
    przecież mandat należy się z mocy przepisów a nie dowodu ;)
    Nie da się ich więc zmusić jeśli nie muszą a nie chcą "bo tak".

    Popatrz na to inaczej: dostałeś co najmniej jeden konkretny
    punkt zaczepienia, kiedy ktoś Ci napisał że "nie pamiętam, ale
    na zdjęciu mógłbym rozpoznać".
    Wtedy to ITD utrudnia postępowanie nie okazując zdjęcia :P
    A - jak również Ci napisali - skoro przepis nie przewiduje
    formularza, to można napisać pismo "luzem".

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2011-10-06 14:48:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-05 17:56, kamil pisze:

    > Krzycz, tup nóżkami, faktów nie zmienisz.

    Oni nie rozumieją, że ci na górze wiedzą zawsze najlepiej.
    Przecież inaczej nie byli by na górze, prawda.

  • 120. Data: 2011-10-06 14:54:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-06 01:44, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 05 Oct 2011 12:57:28 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg

    > na razie to sam opowidasz głodne kawałki. Podaj choć jeden argument
    > dlaczego ITD miałby nie wysyłać zdjęcia.

    E no, juz podał. To są poważne koszta: 15 cm papieru+toner. Wszystko z kieszeni
    podatnika.