    Subject: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 22 May 2018 22:36:11 +0200

    W dniu 2018-05-22 o 12:15, Bolko pisze:
    > Według najnowszego projektu przygotowanego przez unijną komisję, w roku 2021 lista
    wyposażenia seryjnego fabrycznie nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE
    miałaby się rozszerzyć o inteligentne systemy. Przykład? Po wejściu w życie zapisów
    auta bezpłatnie otrzymywałyby:

    > system autonomicznego hamowania
    > system odblokowujący zapłon po badaniu alkomatem
    > system kontrolujący uwagę kierowcy
    > system rejestrujący parametry jazdy

    Dobrze, żeby jeszcze zrobili system automatycznej kontroli prędkości,
    kontroli nie zatrzymania się przed czerwonym i pomarańczowym światłem, a
    nawet dałoby się zrobić system sprawdzania wymuszeń no i do tego
    automatyczne nakładanie mandatów i odbierania uprawnień PJ. Mogłoby to
    działać w taki sposób, że samochód zanim by odpalił, sprawdzałby czy
    dany osobnik posiada PJ lub czy też nie zostało mu ono zatrzymane. Można
    by to było zorganizować na podstawie odcisku palca, albo wszczepionego
    transpondera, albo jeszcze lepiej obydwu.
    Ponadto w samochodach powinny być zamontowane systemy diagnostyczne, a
    ich wyniki automatycznie wysyłane na centralny serwer. Jak auto zacznie
    kopcić lub nie spełniać wymagań technicznych to takie auto powinno być
    automatycznie unieruchamiane, a na miejsce powinny być wysyłane służby,
    które będą zabierały auto do złomowania oczywiście z obciążeniem
    właściciela.
    Oczywiście wszystkie auta powyżej 5 roku powinny być natychmiast
    wyzłomowane.
    Dzięki temu byłby porządek na drogach, a rząd miałby środki na 500+. Na
    szczęście orwellowska postać "Wielkiego brata" w postaci pierwszego
    sekretarza jednej, jedynie słusznej partii już się zaczyna ziszczać
    dzięki poparciu społeczeństwa.

    > system utrzymujący pojazd na pasie ruchu
    > inteligentnego asystenta prędkości
    > awaryjny sygnał ,,Stop"
    > czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.
    >
    > https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-
    na-drogach-ue-11-systemow-bezpieczenstwa/