  • Data: 2015-08-25 22:44:31
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-25 o 20:07, Gof pisze:
    > Hej,
    >
    > Temat tak naprawdę krótkofalarski, ale pl.rec.radio.amatorskie raczej
    > świeci pustkami, więc pozwoliłem sobie na crossa z pl.misc.elektronika.
    >
    > Chcę sobie zrobić aktywną antenę odbiorczą na zakres KF (1 kHz - 30 MHz)
    > i puścić sygnał tym samym kablem, co sygnał do anteny nadawczo/odbiorczej
    > UHF/VHF (144-146 MHz, 430-440 MHz). Bazuję na tej antenie:
    >
    > http://dl1dbc.net/SAQ/Mwhip/Article_pa0rdt-Mini-Whip
    _English.pdf

> [...]
    > - CON4 (PWR): zasilacz 12V
    >
    > Złącza przy antenie (dolny układ):
    >
    > - CON5 (FEED): do kabla antenowego do górnego układu
    > - CON6 (HF): do anteny pasywnej UHF/VHF
    > - ANT1: pole miedzi robiące za antenę odbiorczą KF
    >
    > Idea jest taka, że bez zasilania będzie to antena nadawczo/odbiorcza
    > UHF/VHF i będzie można odbierać i nadawać transceiverem podłączonym do
    > CON2, a po podpięciu zasilania (zwarty S1) stanie się to antena KF i
    > będzie można odbierać odbiornikiem podłączonym do CON1 (LF).
    >
    > Nadawania na KF w tym układzie nie ma - nadawanie jest tylko na 2m
    Układ jest ok ale ja bym zrobił nastepujące modyfikacje:
    1. Dławiki, wg mnie 470uH jest za mało dla niskich częstotliwosci,
    dałbym więcej.
    2. C3 i C5 zbocznikowałbym 1n i 10n ceramiczne jak to ma "chodzić" do
    30M i więcej.
    3, bazę t2 zwierałbym do masy drugim stykiem k2, aby ograniczyć
    uszkodzenie od nadawania.
    4. C2 i C4 jako filtrujące wcz są za duże, w zalezności od producenta
    1u przestaje być kondesatorem w okolicach 10M-30M, dałbym mniejsze
    ceramiczne i kilka, od 1n do 100n.

    --
    Pozdr

    Janusz_K