  • 41. Data: 2012-04-11 21:51:24
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)

    > Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć
    > taką wajchę, wtedy fotel się przesuwa ;-)

    Ale ja w sumie lubię nogi mojej żony. Czasem tylko, raz w miesiacu,
    ostatnio nawet rzadziej (bo już stary człowiek jestem) się plączą
    niepotrzebne. :D

    > W N. Sączu, multidealer.

    Zbadam na jutro temat.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

  • 42. Data: 2012-04-11 21:55:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)

    > W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
    > W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.

    W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce
    wymieniałem co 15-20 tys.

    --
    Yogi(n)

  • 43. Data: 2012-04-11 21:58:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    .
    .
> [...]
    ^^^

    > Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym.

    LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie
    spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?

    > Teraz mi się nawet nie chce.

    Taaaa...

    > Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
    > 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
    > Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.

    Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O

    > Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu.
    > Zwłaszcza cudzym.

    Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem
    i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.

> [...]
    > czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,

    Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w
    obszarach zabudowanych...

    Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.

    --
    Tomasz Nycz

  • 44. Data: 2012-04-11 22:06:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze:
    (...)
    > W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce
    > wymieniałem co 15-20 tys.

    Co 15-20 to może w polonezie kiedyś wymieniałem. W Corolli pamiętam
    - po prawie 200kkm szczęki z tyłu. Klocki z przodu były z raz pewnie
    wymienione :)

  • 45. Data: 2012-04-11 22:15:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N'

    > I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego

    Się przyczepiłeś do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF.
    Niskie obroty + but = więcej sadzy = częste przepalanie DPF = dużo oleju w
    oleju.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2012-04-11 22:46:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w <news:m9xjqkgvi0mf.dlg@myjk.org>:

    > Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N'

    > Się przyczepiłeś do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF.

    W odniesieniu do "rwania asfaltu" ;-)

    "jako pasażer jeździłem z nim tylko po mieście,
    ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było."

    --
    Tomasz Nycz

  • 47. Data: 2012-04-11 23:11:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    .
> [...]
    > sie
    > spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?

    To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej
    pretensje...

    > Taaaa...

    Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak
    niewychowanego? No nie....

    > Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka
    > :O

    Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile
    pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?

    > Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się
    > spalaniem
    > i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.

    Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie
    mniejszego), ale ponieważ po mieście jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut
    pieszo), a przebiegi mam niewielkie, na i z imprez wozi mnie zona swoim
    autkiem, na przejażdżki dla przyjemności mam motor i rower - jednym słowem
    zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w
    mieście, to może używałbym go częściej. Jasne, czy nadal za trudne do
    ogarnięcia?

    > Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3
    > obszarach zabudowanych...

    No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40
    km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....

    > Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.

    Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść
    klienta.... Ech...

    --
    Yogi(n)

  • 48. Data: 2012-04-12 07:58:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-04-11 19:10, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie.

    Trasa trasie nierówna, a jak piszesz, że mu mało pali to pachnie mi to
    emerycką jazda na kropelce, a taka jazda non stop tez nie pomaga w
    wypalaniu filtra. Niech się przejedzie kilkadziesiąt kilometrów z
    obrotami w okolicach 2,5 tyś. rpm i ponownie sprawdzi poziom oleju. I
    niech pamięta, że w trasie trzeba przedmuchać układ wydechowy co jakiś czas.
    Jeśli jednak się mylę co do jego stylu jazdy, to tak jak Ci już pisano
    coś nie tak jest z układem napędowym.
    Jeżdżę już drugim samochodem z DPF i nigdy podobnego problemu nie
    miałem, a 50-60% mojego przebiegu to trasy po 7,5 km dom-praca po mieście.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 49. Data: 2012-04-12 08:00:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych
    > problemów. Ja mam benzynową wersję tego auta, o identycznej pojemności,
    > poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.

    To też masz coś zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
    trochę oleju między przeglądami.

  • 50. Data: 2012-04-12 09:16:33
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie.

    Yogi\(n\) <y...@k...pl> napisał(a):
    ..
    > I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej,
    > który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy rzeczywiście
    > pomaga?
    Związek jest taki, że olej musi nie wytrącać podczas spalania cząstek, które
    zostaną w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mogą go zniszczyć.
    Jeśli jest DPF to olej do silników z DPF.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://tunery.tv