  • 21. Data: 2009-01-01 18:19:26
    Temat: Re: Prosta ma?pka.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Nie mylę się - musiałem mamie mówić kiedy aparat skończył robić
    > zdjęcia, dla niej proces kończy się jak poczuje że nacisęła spust do
    > końca, a on dopiero zaczyna myśleć nad ostrością.

    No to włącz w aparacie "bip" sygnalizujący wykonanie zdjęcia. Albo
    nagrany dźwięk migawki w momencie wykonania zdjęcia. Może mamie będzie
    łatwiej wtedy to zrozumieć. Zresztą lustrzanka też ci nie zrobi zdjęcia
    dopóki nie złapie ostrości (no chyba, że w AF-C).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 22. Data: 2009-01-01 18:26:39
    Temat: Re: Prosta małpka.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przyjrzyj się:
    Ricoh GR Digital II - ogniskowa eq.28mm - stałoogniskowy. Może ma
    możliwość ustawienia hiperfokalnej albo nieskończoności, albo w trybie
    krajobraz ustawia na nieskończoność nie sprawdzając ostrości. Problem w
    tym, że stosunek cena/możliwości jest bardzo niekorzystny. Wolałbym już
    Canona G10 lub Sigmę DP2.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 23. Data: 2009-01-01 19:10:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    tommy wrote:
    > Mozna uzywac w ten sposob Canona G10/G9.

    ...oraz wiele innych aparatow, np. Pentaksa WP. W pamieci zapisujesz w
    zasadzie dowolne parametry (mozesz wybrac, co ma pamietac) - od ustawien
    funkcji, po nastawiona recznie ostrosc i ogniskowa. Bardzo wygodne np. w
    street photo.

    k,

  • 24. Data: 2009-01-01 19:14:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Uzytkownik wrote:
    > Coooo? Kazda nowa lustrzanka jest szybsza.

    Moim zdaniem mylisz sie. Lustro bez AF Illuminatora, uzywajace zamiast
    niego w trudnych warunkach lampy blyskowej potrafi ostrzyc ponad sekunde
    (albo i dluzej, jesli wylaczysz lampe), za to ostrosc jest z reguly
    ustawiona idealnie. W takich samych warunkach wiele kompaktow w ogole
    sobie nie poradzi, ale np. staremu Canonowi G2 ostrzenie zajmuje wowczas
    ok. pol sekundy.

    k,

  • 25. Data: 2009-01-01 19:55:09
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 20:10:11 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >...oraz wiele innych aparatow, np. Pentaksa WP. W pamieci zapisujesz w
    Bardzo ciekawa pozycja. Dzięki.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 26. Data: 2009-01-01 20:10:34
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Bardzo ciekawa pozycja. Dzięki.

    W sumie to byl tylko przyklad - pamietaj, ze to stary aparat, a ze wzgledu
    na nietypowa konstrukcje oraz cechy, na ktore polozono nacisk jakosc zdjec
    nie jest tak dobra, jak np. u Canona (choc moim zdaniem jest
    wystarczajaca), a cena stosunkowo wysoka (przynajmniej w przypadku
    nastepcow - swoja droga nie wiem, czy nowe modele z tej serii posiadaja
    podobna funkcje).

    k,

  • 27. Data: 2009-01-01 22:45:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 21:10:34 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >W sumie to byl tylko przyklad - pamietaj, ze to stary aparat, a ze wzgledu
    Ale bardzo trafiony - obecny model W60 ma podobne opcje, jest nieduży
    wodoszczelny, nic się w nim nie rusza i nie wystaje - same plusy. I
    jeszcze robi zdjęcia ;) Olympusy mjuXXSW nie mają manualnego zooma,
    Ricohy (wodoodporne) to kobyły, a G10 to przerost formy nad treścią (w
    tym przypadku).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 28. Data: 2009-01-02 10:26:29
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:tarpl49lttej6h1dc2baoc2jqjn3efeo01@4ax.com...
> [...]
    > Szukam aparatu który daje się używać w następujący sposób - otwarcie
    > klapki na obiektyw - wycelowanie - naciśnięcie i zrobienie zdjęcia
    > (taki odpowiednik małpki fixed-focus). Jakiekolwiek opóźnienie
    > pomiędzy wciśnięciem spustu do oporu a zrobieniem zdjęcia jest
    > szkodliwe a użytkownik i tak będzie nacisał do oporu i ignorował ten
    > stopień pośredni na ostrzenie. Jak na razie jedyne rozwiązanie, które
    > znam, to lepsiejsze kompakty w których można w customach zafixować co
    > się tylko da. Istnieje jakieś inne rozwiązanie?

    No... takim wymaganiom to mogą sprostać tylko wyroby z najwyższej półki:

    http://www.allegro.pl/item518361165.html
    http://www.allegro.pl/item518782563.html
    http://www.allegro.pl/item518785823.html
    http://www.allegro.pl/item516807849.html

    i inne chińskie jednorazowe badziewia bez autofocusa...

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 29. Data: 2009-01-02 10:37:57
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Arkadiusz Stopa wrote:
    > No... takim wymaganiom to mogą sprostać tylko wyroby z najwyższej półki:
    [...]
    > i inne chińskie jednorazowe badziewia bez autofocusa...

    E tam. Jest wiele sytuacji, kiedy AF jedynie przedzadza i duzo wygodniej
    (i w zasadzie bez skutkow ubocznych) pracuje sie z zablokowana ostroscia.

    k,

  • 30. Data: 2009-01-02 15:28:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > No... takim wymaganiom to mogą sprostać tylko wyroby z najwyższej półki:

> [...]

    To może być niezłe rozwiązanie dla kupującego. Tylko przydałoby się to
    obmacać z bateriami i kartą pamięci, czy da się wyłączyć 12mpx i zoom
    cyfrowy 8x.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79