eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaProstownik rozruchowy ze spawarki. › Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Date: Thu, 11 Mar 2010 00:06:05 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <hn99ai$s8h$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: hhost-82.mtm-info.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268263058 28945 80.54.179.82 (10 Mar 2010
    23:17:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Mar 2010 23:17:38 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:584174 pl.sci.inzynieria:26203
    [ ukryj nagłówki ]

    Generalnie takie prostowniki rozruchowe mają napięcie niższe niż akumulator
    np.: 11V. W momencie zakręcenia kiedy napięcie zbytnio spada, przejmują
    zasilanie i utrzymują go na tym poziomie.

    Na tyrystorach ciężko coś takiego będzie sklecić. Najprościej byłoby wykonać
    odczep na wtórnym lub nawet pierwotnym uzwojeniu aby dopasować napięcia.
    Do tego cztery diody na kawałku radiatora.

    Można też spróbować regulacji tyrystorowej (lepiej tranzystorowej), ale nie
    do rozruchu tylko do podładowania akumulatora.
    Na tranzystorach (pewnie z pięć minimum) można byłoby te kilkadziesiąt
    amperów wydusić. Gdyby zrobić dobre ograniczenie prądowe to rozruch
    polegałby na podłączeniu prostownika i zakręceniu po np.: 30 sekundach. tak
    wstępnie szacując taki układ nie da więcej jak 20-30A - przy 50A trzeba
    wytracać z 1kW mocy.
    Na tyrystorach jest gorzej bo tracimy kontrolę nad prądem i mamy bardzo
    skomplikowany układ sterowania. Musiałby reagować na pobór prądu i napięcie
    na akumulatorze.
    Generalnie ta droga nie przysłuży się żywotności akumulatora. Ładowanie
    akumulatora prądem 50A i ograniczenie napiecia do 14,5V jest całkowicie
    bezpieczne.
    Przy takich mocach taniej może wyjść kupno prostownika (ewentualnie
    przeróbka transformatora w spawarce) niż spalenie paczki wysokoprądowych
    elementów.

    --
    Desoft

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: