-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Desoft" <N...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
Date: Thu, 11 Mar 2010 00:06:05 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 28
Message-ID: <hn99ai$s8h$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: hhost-82.mtm-info.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268263058 28945 80.54.179.82 (10 Mar 2010
23:17:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Mar 2010 23:17:38 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:584174 pl.sci.inzynieria:26203
[ ukryj nagłówki ]Generalnie takie prostowniki rozruchowe mają napięcie niższe niż akumulator
np.: 11V. W momencie zakręcenia kiedy napięcie zbytnio spada, przejmują
zasilanie i utrzymują go na tym poziomie.
Na tyrystorach ciężko coś takiego będzie sklecić. Najprościej byłoby wykonać
odczep na wtórnym lub nawet pierwotnym uzwojeniu aby dopasować napięcia.
Do tego cztery diody na kawałku radiatora.
Można też spróbować regulacji tyrystorowej (lepiej tranzystorowej), ale nie
do rozruchu tylko do podładowania akumulatora.
Na tranzystorach (pewnie z pięć minimum) można byłoby te kilkadziesiąt
amperów wydusić. Gdyby zrobić dobre ograniczenie prądowe to rozruch
polegałby na podłączeniu prostownika i zakręceniu po np.: 30 sekundach. tak
wstępnie szacując taki układ nie da więcej jak 20-30A - przy 50A trzeba
wytracać z 1kW mocy.
Na tyrystorach jest gorzej bo tracimy kontrolę nad prądem i mamy bardzo
skomplikowany układ sterowania. Musiałby reagować na pobór prądu i napięcie
na akumulatorze.
Generalnie ta droga nie przysłuży się żywotności akumulatora. Ładowanie
akumulatora prądem 50A i ograniczenie napiecia do 14,5V jest całkowicie
bezpieczne.
Przy takich mocach taniej może wyjść kupno prostownika (ewentualnie
przeróbka transformatora w spawarce) niż spalenie paczki wysokoprądowych
elementów.
--
Desoft
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 02:46 Pszemol
- 11.03.10 04:48 PeJot
- 11.03.10 08:00 Sylwester Łazar
- 11.03.10 08:13 Sylwester Łazar
- 11.03.10 13:35 _________
- 11.03.10 20:24 Padre
- 12.03.10 07:59 J.F.
- 12.03.10 08:18 Jackare
- 12.03.10 08:37 William Bonawentura
- 12.03.10 09:11 Jackare
- 12.03.10 10:39 William Bonawentura
- 12.03.10 11:08 Wojtek Barud
- 12.03.10 13:11 J.F.
- 12.03.10 13:47 Jackare
- 12.03.10 18:28 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=