  • Data: 2017-11-29 09:48:54
    Temat: Re: Prosty generator pseudolosowy 8bit z limitem
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, November 29, 2017 at 1:21:03 AM UTC+1, AK wrote:

    > A po cholere jakies sztuczki?
    Bo chciałeś szybko a OGÓLNY algorytm modulo jest wolny. Algorytm dla
    konkretnej wartości (np. modulo 45) czasami jest dużo szybszy - w sumie
    myślałem, że to jest oczywiste dla Ciebie.

    > Majac generator o rozkladzie jednostajnym (czyli <0, 1) ) przez
    > proste skalowanie otrzymuje
    > sie generator w potrzebnym przedziale.
    Obawiam się, że generator zaimplementowany na liczbach zmiennoprzecinkowych
    nie będzie szybki, a tu jeszcze jedno mnożenie na skalowanie...

    > Generalnie na podstawie generatora jednostajnego droga
    > obliczania odwrotnej dystrubuanty
    > mozna otrzymac generator o innym rockladzie niz jednostajny.
    To wszystko prawda, ale do czego pijesz?

    > PS: W "moich czasach" standard to byla ksiazka Zielinski ""Generatory
    > liczb pseudolosowych"
    > czy jakos tak.
    No tak, ale znowu pytanie, co z tego? Tam są ogólne i znane generatory
    liczb losowych, nie znajdziesz w tej książeczce specjalistycznego, z
    podniesioną wydajnością np. kosztem jakości albo dzięki implementacji
    wykorzystującej specyficzne cechy nowych procesorów.