    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Protokół dla bootloadera
    Date: Wed, 14 Feb 2018 18:17:34 +0100

    Am 10.02.2018 um 13:35 schrieb Bool:
    > Zastanawiam się nad wyborem protokołu dla bootloadera po UART. Ma to być
    > prosty protokół, obsługiwany przez terminale pod Windows i Linux.
    > Wstępnie wybrałem xmodem. Czy warto zainteresować się jeszcze jakimś
    > innym protokołem?

    Nie wiem, czy chcesz użyć gotowca, ale zobacz chip45boot2
    (www.chip45.com). Używam do arduino nano, ale mają też inne platformy.
    Jak weźmiesz bez zmian, to jest za darmo, jak chcesz kod źródłowy, to
    chyba coś koło 30$, czyli też jeszcze znośnie.
    Piszę programy na Arduino HW, ale bez softa arduinowego i wqu** mnie
    programowanie przez ISP. Teraz wgrywam przez wbudowany USB/RS232
    konwerter i jest dobrze. Tylko raz trzeba wgrać bootloadera przez usb.
    Programować można ichnią GUI, albo dowolnym programem przesyłającym po
    RS232.

    Waldek